Bench of puppyren

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 22:01

KimD schreef:
Ikke89 schreef:
Ik heb beiden gebruikt. Een puppyren in de woonkamer en een bench op de slaapkamer.
In de puppyren hebben ze wat meer ruimte, hoewel ik ook een flink grote bench had. Maar die was puur voor de nacht, als hij toch moest slapen. Hij kon er helemaal uitgestrekt in liggen.
De ren gebruikte ik overdag, als hij rusten moest of als hij mijn andere hond bleef vervelen. Daar stond ook een waterbakje in en wat speeltjes, dus daar hoefde hij niet per se in te slapen.
Ze hebben met beiden nooit problemen gehad. En als ik ga trainen en het is te warm om ze tussendoor in de auto te laten of op wedstrijd zitten ze ook samen in een puppyren.

Dan moet je ook al een grote hebben. :+

:')

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 10:45

Beiden. Heb een 120 cm bench staan in een hoek met er omheen een pup ren van 1 meter hoog. De eerste tijd in de slaapkamer heb ik een 87 centimeter bench omdat groter daar niet past. Ze zitten verder vanaf 7 a 8 weken leeftijd in de 120 centimeter bench als bench nodig is. Ik doe niet aan kleine bench is sneller zindelijk. Dat is gewoon onzin. Mijn laatste pup heeft net als de rest nooit de bench bevuild. Hij is nu volwassen 16 kilo zwaar. 120 centimeter bench verzuipt hij in en dus gewoon keurig zindelijk.
Heb het puur zo staan omdat mijn herder asociaal is. Komen er kinderen dan gaat hij in de bench, ren gaat dicht en niemand die in zijn buurt kan komen of per ongeluk vingers door de tralies kan stoppen. Hij zelf relaxt omdat niemand binnen zijn zone komt.
Verder bij alleen thuus zijn en s nachts zitten ze in bench en ren samen. Hebben ze alle ruimte, kunnen niets buiten zien wat lekker rustig is en het is altijd veilig.

Afbeelding

Al kan die kleine erg hoog springen dus moet ik oud papier wel opruimen ipv op de bar leggen

Afbeelding

Heeft 2 weken geleden ook al gejongleerd in de gordijnen... Oepssss... De rails vond 16 kilo best zwaar haha. Bezig bijtje is die kleine maar dat was bekend

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 18:12

Ik heb 2 jaar geleden een shih tzu gekocht als pup. Ook in de bench gedaan s'nachts voor zindelijk te maken en voor de rust. Overdags kon die erin en eruit als die wilde.Hij lag er graag in.
Toen mijn kast verbouwd en daar ligt die graag in, deur staat open maar als die ergens wilt gaan liggen ligt die in de kast.
Afbeelding

LiselotZorro

Re: Bench of puppyren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 08:16

Ik heb nog nooit een bench gebruikt. Mijn eerste twee pups had ik samen, nou dat was helemaal wat. Die zouden nóóit zindelijk worden. Ik had ze de eerste tijd in de schuur (het was hoogzomer) in twee rennen die aan elkaar geschakeld waren. Ze waren heel vlot zindelijk. De pup er na had een ren in de bijkeuken.

Ik denk dat het veel belangrijker is dat je er zelf wat tijd in steekt! Ze hadden geen krant in de ren en mochten ook niks in de tuin doen. Ze hebben overigens ook nooit gepiept of meubels gesloopt. Ik zou het dus niet snel anders doen.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-20 08:59

De zindelijkheid is mijn probleem niet. Snap dat mensen dat wel noemen, maar dat is het punt niet helemaal. Wat ik fijn vind te horen is hoe mensen een bench ervaren voor de hond en hoe een ren. Ik wil toch echt de pup ergens in kunnen doen als ik er geen oog op heb. Fijn ter bescherming van bijv mijn meubels, maar vooral voor haar eigen veiligheid.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 09:54

Wat voor soort ras/hondje krijg je?
Maakt ook wel veel uit...

Heb je wel een bench of ren nodig?

Wij hebben nu een pup van 17 weken, en met 10 weken opgehaald.
We gebruiken de bench alleen als wij aan het eten zijn en verder niet.

Slaapt al vanaf dag 1 los in de slaapkamer en is al helemaal zindelijk, ook geen ongelukjes meer sinds 2 weken.

Pup maakt ook vrijwel niks stuk wat niet mag.
Heeft wel een pittig karakter (vrij dominant).
Maar ook als we weg zijn kan ze gewoon los in huis...

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 11:44

Hoe wij het hadden gemaakt. Doek rond de bench om er een holletje van te maken, in de linkse hoek ligt een krant voor ongelukjes. Een tegel is 50x50.
Afbeelding

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-20 14:13

Cerastes schreef:
Wat voor soort ras/hondje krijg je?
Maakt ook wel veel uit...
..

Zachtaardig hondje en max volwassen gewicht 8-10 kg.
Of ik een bench/ren nodig heb? Dat weet ik pas achteraf denk ik

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:12

Ipv ruimte kwijt te zijn door de bench in de ren te zetten hebben wij de ren aan de bench gemaakt.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:25

Ik krijg mijn teckel over 4 weken...
Wij hebben voor een bench gekozen voor snachts en als wij eventjes weg zijn.
Mocht ze straks wat ouder zijn mag de alleen in de hal zijn, waar de bench staat en dan open...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:30

Zo zag het er bij ons uit!
Afbeelding