MyWishMax schreef:Myrthe_x schreef:Ik ben langs de dierenarts geweest en heb eerst verschillende diëten geprobeerd. An allergic en hypo allergic van Royal canin. En ook lam en rijst vlees maar helaas was er geen enkel verschil te zien. Terug naar de dierenarts en allergie pillen gekregen, ze jeukt nog steeds heel erg.
Heb je ook een eliminatiedieet geprobeerd? Hoe lang heb je het over wat je noemt gegeven en echt niks anders?
Ik heb namelijk een hond met dezelfde klachten. Voornamelijk de poten,
rond de nek, ogen en oren krabte hij zichzelf open, kussentjes en tussen tenen helemaal stuk. De rest van het lijf wel jeuk, maar niks te zien. Hij reageerde niet op hypo allergene voer van de dierenarts, verschillende merken maakte niet uit. Ik ben een eliminatie dieet gestart met vers vlees, juist om alles uit te kúnnen sluiten. Mijn hond kan dus absoluut niet tegen de diverse brokken speciaal voor allergische honden. Maar wel tegen bepaalde soorten kvv en voeren via de barf of nrv methode. De toevoegingen, premix en soms zelf kunstmatige calcium reageert hij op.
Ik ben begonnen met 6 tot 8 weken hele konijnen voeren, niks erbij, geen snoepje oid. Daarna steeds 1 ding erbij geprobeerd en dat een aantal weken volgehouden tot ik hem een normaal dieet kon geven.
Klinkt goed! Ik ga mij eens verdiepen in het eliminatie dieet. Ook weer raar dat de DA dan alleen weer met dat royal canin voer komt. En met wat voor vlees zou ik het beste kunnen beginnen?
Ik heb haar trouwens 8 weken lang alleen brokken gegeven van royal canin met niks ernaast.