Wij hebben een old english, en die is dol op lange wandelingen maar een kort rondje is ook prima. Fijne gezinshond.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Napie schreef:Het hele internet staat vol met honden uit Roemenië, Griekenland en Spanje. Daar gaat mijn voorkeur niet naar uit.
Punz schreef:Napie schreef:Het hele internet staat vol met honden uit Roemenië, Griekenland en Spanje. Daar gaat mijn voorkeur niet naar uit.
Your loss![]()
![]()
Heb drie uitermate fantastische Roemenen in huis.
Voor mij niets anders meer
( en ik adviseerde juist het dierencentrum omdat je dan niet blind hoeft te adopteren, maar gewoon kennis kunt maken met individuele honden.. Zoals je dat bij een asiel zou doen...)
Napie schreef:Ik vind het gewoon een beetje onzin om een hond uit het buitenland te halen als hier ook honden wachten op een baas. Ook heb ik twijfels aan de goede bedoelingen van sommige stichtingen
Gillbo schreef:Lekker het asiel in en kijken wat je aanspreekt. Zou niet persee op een ras gaan zitten
mvdende schreef:Punz schreef:
Your loss![]()
![]()
Heb drie uitermate fantastische Roemenen in huis.
Voor mij niets anders meer
( en ik adviseerde juist het dierencentrum omdat je dan niet blind hoeft te adopteren, maar gewoon kennis kunt maken met individuele honden.. Zoals je dat bij een asiel zou doen...)
Alle 3 de Roemenen zonder jacht gedrag?
Want ook de Roemeense honden hebben vaak neiging tot jagen in mijn ervaring.
_Penotti schreef:Gillbo schreef:Lekker het asiel in en kijken wat je aanspreekt. Zou niet persee op een ras gaan zitten
Wij hebben ook een poos in het asiel gekeken, maar bijna alles lijkt pitbull met zeer grote rugzak.
Daar moet je ook mens voor zijn.
En hond uit het buitenland wil ik niet, heb soms echt het idee dat ze zich daar suf lachen, die domme Hollanders halen ze wel op.
Ik heb te vaak het idee dat ze er gewoon om gefokt worden.
Sclimpre schreef:Geen bepaald ras, maar gewoon een sympathiek middelmaat oudje uit het asiel halen.
Neem bv rond de 8 jaar, dan heeft die met een beetje geluk nog de helft van zijn leven te gaan, maar zal het je niet kwalijk nemen als je de dagelijkse wandeling eens overslaat.
Een jonge hond die niet veel beweging nodig heeft, dan kom je meestal uit bij niet-zo-gezonde rassen.
Napie schreef:Ik vind het gewoon een beetje onzin om een hond uit het buitenland te halen als hier ook honden wachten op een baas. Ook heb ik twijfels aan de goede bedoelingen van sommige stichtingen