Teken?? Rond oog kat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Han21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 18:47

kiwiwitje schreef:
Oh jahoor nog meer. Jakkie. Ik ben echt in staat mn beest bij de DA neer te zetten voor een teek. Ik gruwel er van _O-

Ja ik ook, zeker nu het er zo veel zijn. Maar als ik dat spul gebruik vallen ze er af, ik denk dat ik hem dan maar een dagje in de garage laat hehe...

kiwiwitje

Re: Teken?? Rond oog kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 20:05

Hahaha dat snap ik ook helemaal :P

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 20:13

yep dat zijn teken (hoe langer ze zitten hoe groter ze worden en hoe makkelijker ook om te verwijderen)

Han21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 21:19

hij is behandelt en blijft de komende 24 uur óf buiten óf in zijn privé garage vanwege de (hopelijk) vallende teken :')

Duimen dat hij over een paar dagen teek-vrij is.
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:23

Duimen! Brr!

Bentleyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:29

Goed dat je vandaag nog hebt kunnen behandelen! Het is belangrijk dat de teken asap verwijderd worden om de kans op ziekte van lyme te verkleinen. Binnen de eerste 24 uur is de kans op besmetting klein. Hoe langer ze zitteen, hoe groter de kans.

Lisamartine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:51

Katten zijn gelukkig vrij ongevoelig voor tekenziektes (waaronder Lyme)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:09

:r smerig zoveel. Hopelijk geen teken binnen.
Komt je kat ver met zijn dagelijkse rondes of zitten er zoveel teken in je tuin? Hopelijk gaat alles er nu vanaf, zou er zoveel mogelijk zelf nog uit halen.

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:24

Houd jezelf / de rest van het gezin ook even in de gaten. Moest de kat het in de tuin hebben "opgelopen", grote kans dat jullie ook onder de teken kunnen komen te zitten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:31

Als je regelmatig je gras maait is die kans niet zo groot dat het in je tuin zit.

Han21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 22:50

Hannanas schreef:
:r smerig zoveel. Hopelijk geen teken binnen.
Komt je kat ver met zijn dagelijkse rondes of zitten er zoveel teken in je tuin? Hopelijk gaat alles er nu vanaf, zou er zoveel mogelijk zelf nog uit halen.

Hij loopt hier gewoon door de straat, niet alleen onze eigen tuin dus. Ik heb alles wat ik weg kon halen weggehaald. Ik ga het nu gewoon goed in de gaten houden en weghalen wat ik weg kan halen!

colinneke schreef:
Houd jezelf / de rest van het gezin ook even in de gaten. Moest de kat het in de tuin hebben "opgelopen", grote kans dat jullie ook onder de teken kunnen komen te zitten.

Getsie, ik krijg er helemaal de kriebels van.

We hebben twee dagen terug oid het gras nog gemaait en het wordt gewoon bijgehouden, dus ik hoop dat Het meevalt hier. Onze buren hebben wel een soort weitje met geitjes enzo en wat langer gras. Hier loopt hij ook regelmatig, het zou me niets verbazen als er daar ook een hoop zitten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:53

Even melden bij de buren. Zulke ‚nesten‘ zitten vaak op plekken waar weinig gegraast wordt, even met de bosmaaier erover kan dat probleem oplossen.
Zo kwam mijn paard er ook aan, die was nieuw dus stak haar neus in plekken die normaal niet begraast werden (met brandnetels en zo).

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 23:50

Volgende keer kan ik je Bravecto Gold als pipet aanraden, vooral als je kat in deze maten teken heeft. Mijne had ze ook zeer regelmatig en vanwege alle ziektes besloten deze te doen. Met 1 pipet kan je 3 maanden vooruit. Ik doe dat netjes en nooit meer een teek gezien! Overigens is deze ook anti vlo en volgens mij ook behandeling tegen alle wormen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 00:03

Is dat Frontline? Die doet amper wat tegen teken. Beter kun je maandelijks een pipet Stronghold Plus geven, deze werkt tegen teken, wormen en vlooien. Of de Seresto band.

Ik zou de teken er wel gewoon uithalen. Lang laten zitten is niet goed en ik vraag me ook af in hoeverre ze er snel uitvallen. Een teek geeft ook jeuk, dus fijner voor je kat als je ze verwijderd. Sowieso ook goed om met huisdieren die buiten komen een tekentangetje in huis te hebben. Daarmee zijn ze heel makkelijk te verwijderen. Zo'n haakje heb je ook, als dat prettiger is.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 00:10

Hier helaas ook veel teken. Fijnste tangetje vind ik een pen met een lasso, is wel een van de duurder maar die pakt zelfs de kleinste teken.
Hier gaan ze een band krijgen die 8 maanden bescherming moet geven.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 00:39

Ik vind teken weghalen eigenlijk net zo bevredigend als puistjes uitknijpen haha. Een hele enkele keer heeft onze hond er eentje, heerlijk om te weg te halen :')

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 06:02

DewiRox schreef:
Ik vind teken weghalen eigenlijk net zo bevredigend als puistjes uitknijpen haha. Een hele enkele keer heeft onze hond er eentje, heerlijk om te weg te halen :')

Misschien kan je een bedrijfje beginnen :D Wat een vieze beestjes en een rotwerkje om te verwijderen... Brrrr....

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 06:13

Onze witte kat had dat ook steeds om de ogen.
Hij had er altijd veel.
Hier dragen ze al jaren allemaal Serestobandjes.
Iedere keer een investering maar het enige wat echt goed helpt.
Doe ze in maart om en oktober meestal af.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 08:19

DewiRox schreef:

Heb er ook totaal geen problemen mee. Woon al mijn hele leven met al mijn dieren midden in het bos, dus dan hoort het er gewoon bij. Trek een grotere er ook gerust zo uit.

Gelukkig heb je voor je honden en katten tegenwoordig prima preventie.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:34

Wat voor pipetje heb je gegeven? Er zijn maar weinig pipetjes die ook tegen teken helpen.

Ik zag iemand zeggen een extra dag dat ze blijven zitten kan geen kwaad.
Maar dat is niet helemaal zo ze kunnen hoe langer ze zitten ziektes overbrengen. Hoe eerder ze eruit zijn hoe beter. Ik heb bijna een hond verloren aan een tekenziekte. Vreselijk.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:44

Ja dit zijn teken. Gewoon een pipetje met Bravecto en dan gaan ze vanzelf dood en vallen er af, en dat werkt ongeveer 3 maanden is mijn ervaring. Dat krijgen mijn katten, wij wonen op 20 m van de bosrand. Bravecto krijg je bij de dierenarts.

Han21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 12:59

Tooske schreef:
Wat voor pipetje heb je gegeven? Er zijn maar weinig pipetjes die ook tegen teken helpen.

Ik zag iemand zeggen een extra dag dat ze blijven zitten kan geen kwaad.
Maar dat is niet helemaal zo ze kunnen hoe langer ze zitten ziektes overbrengen. Hoe eerder ze eruit zijn hoe beter. Ik heb bijna een hond verloren aan een tekenziekte. Vreselijk.

Van frontline volgensmij. Er stond op dat ze teken doden maar er verder niet meer tegen beschermen. Ik heb vandaag dus een seresto bandje gekocht, hopelijk laten ze hem nu met rust!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 12:59

en zijn die griezels er al af? :P

Han21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 13:05

kiwiwitje schreef:
en zijn die griezels er al af? :P

Deels! Alleen de hele kleintjes zitten er nog op, volgensmij nog 3 van wat ik kan zien :( Ik ga straks toch maar kijken of ik ze er zelf alsnog uit kan krijgen want het duurt me te lang haha.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 13:06

Haha sterkte! :P