Pup erg erg dol op mensen..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Pup erg erg dol op mensen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 15:41

En wat als je mensen treft die er niet van gediend zijn? Of een hond aan de riem die er niet van gediend is?

Totdat je pup een flippin' Recall heeft hoort die niet volledig zelfstandig los te lopen.

En van die riem / touw hebben ze geen last, het is alleen een fijn hulpmiddel. ;)

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:21

Een hond die zich "enthousiast" gedraagt is niet per se blij. Opspringen, naar iemand toetrekken etc. is meestal een teken van spanning. Maar veel mensen weten dat niet, en zeggen "maar ik vind dat helemaal niet erg, wat lief dat ze mij zo begroet!!" als ik er wat van zeg als mijn hond opspringt. Uiteindelijk bepaalt wel de baas vind ik, het is voor de hond verwarrend als het van de 1 wel mag en de ander niet.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:03

Tuurlijk kan mijn hond ook luisteren. Maar de mensen die hem eindeloos hebben lopen aanhalen en roepen, tja jammer dan voor ze. Als hij met zijn 30kg op hun afstormt laat ik ik hem zijn gang gaan. Soms komt hij uit het bos en soms komt hij uit het water. :+ . Ik heb de meeste hier 3 jaar geleden voor gewaarschuwd. Hij hoeft niet de hele dag strak onder controle te lopen. Hij mag best een blije vrolijke hond zijn. Mensen die hem negeren hebben ook geen last van hem.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:32

TS,

Vooral duidelijk zijn naar andere mensen en gewoon zeggen dat je je pup wilt leren mensen te kunnen negeren en dat dat het beste werkt als de mensen de hond dan ook negeren.

En proberen zo snel mogelijk die focus van de hond bij jou te hebben als je zo loopt aan de lijn buiten. Hier het commando 'let op' proberen erin te krijgen waardoor ze naar mij kijkt en dan probeer ik haar focus bij mij te houden en beloon ik d'r als ze dat doet. Op die manier heel veel werken aan die focus en dan zul je zien dat je hond dan niet veel aandacht meer heeft voor de omgeving en als ze ouder zijn zie je dat ze steeds meer negeren zonder dat je constant met die focus hoeft te klooien - wel blijven belonen met beloning/stembeloning als ze het dan netjes doen. Maar het begint imo echt met werken aan die focus op jou te houden - en natuurlijk aangeven bij anderen dat ze de hond niet moeten aanhalen omdat je traint met de hond hierop.

Vond ik in het begin ook moeilijk hoor, om grenzen te stellen aan andere mensen die dan idd op je pup af komen (terwijl het dan wel heel erg belangrijk is want ze zijn nog zo jong om hun eigen grenzen aan te geven en dat moet jij als baasje zijnde dus doen. Zeker bij hondjes die er mega aaibaar uitzien). Ondertussen is m'n 9 maanden oude pup geen pup meer maar al een best grote Herdershond, dus hoef ik gelukkig niet meer bang te zijn dat ze massaal op d'r afduiken, lol. En in het losloop gebied wordt ze alleen geaaid als ze zelf ook interesse toont in anderen. Aan de lijn ben ik er tegenwoordig erg streng in en moet ze van mij eigenlijk eerst leren rustig te blijven zitten enz en dan mag er misschien even gesnuffeld en geaaid worden als ze rustig blijft - want wil idd geen hond die straks ook op iedereen afdendert. Zeker met een herder zitten velen daar niet op te wachten :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:42

Ik heb ook een hond die vréselijk gek is op mensen. Dat kost tijd maar ondanks dat hij zó ontzettend gek is op mensen, kan hij zich, met moeite, prima gedragen. Wij hebben de hond ook aan een lange lijn gehad totdat hij netjes langs mensen kon lopen. Dat duurde ongeveer totdat de hond 10 maanden was.

Ik zie dat het hem moeite kost want hij gaat regelmatig kwispelend langs mensen terwijl hij piept van frustratie omdat hij door moet lopen van mij. Een belangrijk commando dat die van mij kent is 'voooooruit' wat wel voor zich spreekt denk ik :Y) Gewoon doorlopen dus.

Samengevat:
1. Pup aan de lijn houden totdat hij leert mensen negeren (binnen hengelen wanneer hij erheen wil en belonen als hij er niet naar kijkt).
2. Commando 'vooruit' aanleren zodat de hond voorbij de mens gestuurd kan worden.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:21

Kaus schreef:
Ik heb ook een hond die vréselijk gek is op mensen. Dat kost tijd maar ondanks dat hij zó ontzettend gek is op mensen, kan hij zich, met moeite, prima gedragen. Wij hebben de hond ook aan een lange lijn gehad totdat hij netjes langs mensen kon lopen. Dat duurde ongeveer totdat de hond 10 maanden was.

Ik zie dat het hem moeite kost want hij gaat regelmatig kwispelend langs mensen terwijl hij piept van frustratie omdat hij door moet lopen van mij. Een belangrijk commando dat die van mij kent is 'voooooruit' wat wel voor zich spreekt denk ik :Y) Gewoon doorlopen dus.

Samengevat:
1. Pup aan de lijn houden totdat hij leert mensen negeren (binnen hengelen wanneer hij erheen wil en belonen als hij er niet naar kijkt).
2. Commando 'vooruit' aanleren zodat de hond voorbij de mens gestuurd kan worden.

Zoooo herkenbaar, dat doet de Golden van mijn vriend dus ook. :')

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 23:03

troi schreef:
Maar die vreemde mensen.. Ze vinden haar schattig dus lokken haar, geven haar brokjes ect, dus zij gaat steeds meer trekken als er een mens in zicht is. En vergeet dat er iemand die riem vast heeft. En ze wordt groter dus dat is een probleem aan het worden!

Erg irritant!

Iemand tips?

Ingrijpen zodra mensen haar willen lokken. Eten geven is sowieso een dikke nogo en daar mag je (van mij persoonlijk gezien) nog harder tegen ingrijpen hoe vriendelijke deze personen ook lijken.
Mijn honden werden het eerste jaar/ anderhalf jaar niet in fysiek contact gebracht met vreemde mensen (incl vrienden, familie of kennissen) Ik bleef er tussen staan.
Onze honden luisteren op de commando's 'nee' en 'doorlopen' ;) mensen snappen dit ook makkelijk ;)

Mijn advies: wees duidelijker naar hond en mens. Jij moet nog jaren met het hondje wandelen en het moet leuk zijn voor jullie beide. Dat is het allerbelangrijkste! (En niet dat iemand graag jou hondje voor 3 tellen wilt aaien met alle gevolg van dien ;) )