Totdat je pup een flippin' Recall heeft hoort die niet volledig zelfstandig los te lopen.
En van die riem / touw hebben ze geen last, het is alleen een fijn hulpmiddel.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Kaus schreef:Ik heb ook een hond die vréselijk gek is op mensen. Dat kost tijd maar ondanks dat hij zó ontzettend gek is op mensen, kan hij zich, met moeite, prima gedragen. Wij hebben de hond ook aan een lange lijn gehad totdat hij netjes langs mensen kon lopen. Dat duurde ongeveer totdat de hond 10 maanden was.
Ik zie dat het hem moeite kost want hij gaat regelmatig kwispelend langs mensen terwijl hij piept van frustratie omdat hij door moet lopen van mij. Een belangrijk commando dat die van mij kent is 'voooooruit' wat wel voor zich spreekt denk ikGewoon doorlopen dus.
Samengevat:
1. Pup aan de lijn houden totdat hij leert mensen negeren (binnen hengelen wanneer hij erheen wil en belonen als hij er niet naar kijkt).
2. Commando 'vooruit' aanleren zodat de hond voorbij de mens gestuurd kan worden.
troi schreef:Maar die vreemde mensen.. Ze vinden haar schattig dus lokken haar, geven haar brokjes ect, dus zij gaat steeds meer trekken als er een mens in zicht is. En vergeet dat er iemand die riem vast heeft. En ze wordt groter dus dat is een probleem aan het worden!
Erg irritant!
Iemand tips?