Hond geeft ‘s nachts over..

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esther

Re: Hond geeft ‘s nachts over..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 13:05

Mijn honden krijgen kvv en hebben ook wel eens last van gal spugen. Voeren van brok is geen oorzaak van gal spugen.
En vooral niet op gepaste tijden gaan voeren, je hond (zijn maag)went daar aan en reageert door dan alvast maagzuur aan te maken voor het voedsel wat komt.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 13:21

Esther schreef:
Mijn honden krijgen kvv en hebben ook wel eens last van gal spugen. Voeren van brok is geen oorzaak van gal spugen.
En vooral niet op gepaste tijden gaan voeren, je hond (zijn maag)went daar aan en reageert door dan alvast maagzuur aan te maken voor het voedsel wat komt.

En ook dit is weer flauwekul. Ja, het klopt wat je zegt, maar dat is nog geen reden om niet op vaste tijden te voeren. Ik voer mijn hond al 3 jaar op vaste tijden, 's morgens tussen 6 en 7, 's middags tussen 12 en 13 en 's avonds tussen half zes en half 7 en de keren dat ze in die drie jaar gal gespuugd heeft kan ik op 1 hand tellen. Als je niet teveel van die tijden afwijkt is er niets aan de hand.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 13:49

Amandavd schreef:
Esther schreef:

En ook dit is weer flauwekul. Ja, het klopt wat je zegt, maar dat is nog geen reden om niet op vaste tijden te voeren. Ik voer mijn hond al 3 jaar op vaste tijden, 's morgens tussen 6 en 7, 's middags tussen 12 en 13 en 's avonds tussen half zes en half 7 en de keren dat ze in die drie jaar gal gespuugd heeft kan ik op 1 hand tellen. Als je niet teveel van die tijden afwijkt is er niets aan de hand.

Dat laatste dus, als je je aan die tijden kunt houden en als jij dat wil is dat geen probleem. Het is overigens geen flauwekul, voor veel mensen/honden werkt het onregelmatig voeren wel.
In ons huishouden van Jan Steen werkt dat niet en TS heeft een hond die gal spuugt en daar advies voor vraagt.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:11

Mijn Bouvier had van jong af aan de hele dag voer staan dus kon eten wanneer hij honger had, dat raadde de fokker mij toen aan.

MDJ

Re: Hond geeft ‘s nachts over..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 19:04

Bedankt voor jullie reacties!

Kvv heeft hij een tijdje gehad, merkte op kvv geen verschil met toen hij nog brok kreeg. Terug gegaan op brok omdat ik dat vooral gewoon makkelijker vind en dus geen verschil merkte.

Afgelopen twee dagen geprobeerd om in de ochtend te voeren, ‘s avonds tussen 20.00/22.00 en dan voor het slapen gaan nog een droge boterham.. Hij heeft nog niet weer over gegeven... Maar hij doet het ook niet iedere dag dus ik kijk nog even aan of dit werkt.

Overige tips neem ik ook even mee. En natuurlijk ga ik met hem naar de DA mocht dit aan houden. Overgeven lijkt mij niet iets wat “erbij hoort”. Zeker niet omdat hij het tot een paar weken terug niet deed.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 21:04

Hoi TS,

Ik was even benieuwd naar hoe het nu met je hond is?
Hoop dat het overgeven inmiddels gestopt is.