Moeilijk te entertainen kat

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mona81

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-05-12
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Moeilijk te entertainen kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 11:39

Wij hebben ook een tweede kat genomen, ivm verveling van de ander. Onze 2de kat was een paar maanden en een heel sociaal katje naar andere katten toe. Kijk echt naar wat zou klikken bij je huidige kat en niet zozeer wat je zelf leuk zou vinden.

Krijgt je kat onbeperkt brokjes? Ik kocht in het begin een andere smaak van hetzelfde merk en dan ga ik op de grond zitten en gooi ik brokjes 1 voor 1 door de kamer. Onze kat vliegt er dan achteraan om de brokjes te vangen. Ik doe dit iedere avond voor het slapen gaan. Scheelt een hoop gemiauw voor de deur ook :)

Iolanthe

Berichten: 4078
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Antwerpen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-20 11:49

Mona81 schreef:
Wij hebben ook een tweede kat genomen, ivm verveling van de ander. Onze 2de kat was een paar maanden en een heel sociaal katje naar andere katten toe. Kijk echt naar wat zou klikken bij je huidige kat en niet zozeer wat je zelf leuk zou vinden.


Ja, dat is dan ook een beetje de twijfel omdat hij zijn hele leven al alleen zit en ze van het asiel zeiden dat hij het niet zo op andere katten heeft (vandaar ook dat ze hem alleen geplaatst hebben). Een tweede kat zou natuurlijk geen oplossing zijn als hij er gestresst van wordt.

Citaat:
Krijgt je kat onbeperkt brokjes? Ik kocht in het begin een andere smaak van hetzelfde merk en dan ga ik op de grond zitten en gooi ik brokjes 1 voor 1 door de kamer. Onze kat vliegt er dan achteraan om de brokjes te vangen. Ik doe dit iedere avond voor het slapen gaan. Scheelt een hoop gemiauw voor de deur ook :)


Ik heb wel een limiet per dag, zeg maar, maar die eet hij nooit allemaal op, dus in principe wel onbeperkt, ja :)

Anoniem

Re: Moeilijk te entertainen kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:33

Wij hebben 2 katten (broertjes) ze spelen toch het liefst samen. Voor de rest spelen ze graag met alles wat geen kattenspeelgoed is zoals wasknijpers, haarspeldjes en papieren van mijn werk }:0

Mona81

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-05-12
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 08:26

Iolanthe schreef:
Ja, dat is dan ook een beetje de twijfel omdat hij zijn hele leven al alleen zit en ze van het asiel zeiden dat hij het niet zo op andere katten heeft (vandaar ook dat ze hem alleen geplaatst hebben). Een tweede kat zou natuurlijk geen oplossing zijn als hij er gestresst van wordt.



Onze poes is een rare druif en moest lang wennen aan haar nieuwe huisgenootje. Als zij in het asiel zou zitten, zouden ze een soortgenootje ook zeker afraden denk ik ;) Een asiel is een hele stressvolle situatie voor een kat en niet te vergelijken met thuis. Er bestaat een goede kans dat als je het thuis rustig aanpakt, dat het een hele andere uitkomst heeft.
Met een passend maatje bedoel ik bijvoorbeeld: als jouw kat speels is, neem dan geen volwassen poes die op zichzelf is bijvoorbeeld.
Wij hebben afspraken gemaakt met het asiel dat als koppelen niet zou lukken, dat hij terug kon.
Gelukkig kun je op internet hele goede adviezen vinden en is het bij ons helemaal goed gekomen. En dat terwijl wij een poes hebben die nogal wat sociale vaardigheden mist

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Moeilijk te entertainen kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:21

Ik heb net de tip met de tampon geprobeerd en me kapot gelachen om onze kat. :') Ik zal later een fototopic openen.. _O-

TS: Hier ook een maatje er bij en nu rennen ze met z'n 2-en door het huis heen. :')

Fortitude

Berichten: 3094
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:07

Stuiterballen zijn ook leuk :D
Als ze er niet achteraan boinken dan volgen onze poezels met het koppie de beweging van de bal, ziet er niet uit! Vooral als de bal bijna klaar is met stuiteren, dan gaat het heel snel natuurlijk _O- en haarelastiekjes & aluminiumfolie propjes. Oh, en muizen met een belletje erin. Ander normaal speelgoed vinden de dames stom.

Verder spelen ze vooral graag samen, alhoewel het af en toe meer 'vermoorden' lijkt dan spelen :oo de dames maken er de raarste geluiden bij en gaan soms echt het huis door als twee losgeslagen stieren :') en dan daarna samen slapen <3

Maanlicht

Berichten: 6856
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Moeilijk te entertainen kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:20

Wattenstaafjes doen het ook goed.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:25

Maanlicht schreef:
Wattenstaafjes doen het ook goed.


Ja! Die weten de mijne hier zelfs uit het vuilnis bakje in de badkamer te halen :Y)

Iolanthe

Berichten: 4078
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Antwerpen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 11:47

Mona81 schreef:
Iolanthe schreef:
Ja, dat is dan ook een beetje de twijfel omdat hij zijn hele leven al alleen zit en ze van het asiel zeiden dat hij het niet zo op andere katten heeft (vandaar ook dat ze hem alleen geplaatst hebben). Een tweede kat zou natuurlijk geen oplossing zijn als hij er gestresst van wordt.



Onze poes is een rare druif en moest lang wennen aan haar nieuwe huisgenootje. Als zij in het asiel zou zitten, zouden ze een soortgenootje ook zeker afraden denk ik ;) Een asiel is een hele stressvolle situatie voor een kat en niet te vergelijken met thuis. Er bestaat een goede kans dat als je het thuis rustig aanpakt, dat het een hele andere uitkomst heeft.
Met een passend maatje bedoel ik bijvoorbeeld: als jouw kat speels is, neem dan geen volwassen poes die op zichzelf is bijvoorbeeld.
Wij hebben afspraken gemaakt met het asiel dat als koppelen niet zou lukken, dat hij terug kon.
Gelukkig kun je op internet hele goede adviezen vinden en is het bij ons helemaal goed gekomen. En dat terwijl wij een poes hebben die nogal wat sociale vaardigheden mist


Merci voor je berichtje :) Dat geeft me wel hoop. Sowieso wil ik even de situatie afwachten, we gaan daar groter wonen (in een soort kangoroe-woning waar hij dan overal mag komen), dus misschien gaat hij zich anders gedragen daar. De optie voor een tweede kat houden we zeker in gedachten :)

Gisteren heb ik een wattenstaafje op de vloer gelegd, hij heeft het eens vastgepakt maar het werd 2 minuutjes later compleet genegeerd. Beetje zoals het gaat met alles dus -O- Moet eerlijk zeggen dat ik soms wat ontmoedigd geraak, als ik tijd maak om te spelen met het hengeltje of iets anders, maar, wanneer ik gaan mijn bureau ga zitten, nog steeds zijn klagelijke miauwtjes hoor :(:)

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Moeilijk te entertainen kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:08

Hier word met alles gespeeld wat geen speelgoed is. Namelijk pennen , postits, lege dozen heerlijk om in te zitten. catnip kussentjes toch ook wel. Hondenbrokken, Maar ik merk dat 2 katten toch fijner is dan 1 kat. Die houden mekaar wel bezig.