Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Wistaire schreef:Ik heb ooit een video gezien waar specifiek gesproken werd over katten op het aanrecht. Ga hem even opzoeken.
Hierzo: https://www.youtube.com/watch?v=WJcWoksdlOM&t=0m58s
Duidelijke tips en ideeën.
Set_Elkol schreef:[ Video ]
hier mag ze niet op de eettafel als we aan het eten zijn, maar wat is leuker dan dat tóch doen...we hebben het heel lang geprobeerd door consequent haar eraf te halen en 'nee' te zeggen, maar dat hielp niet. Op een gegeven moment was ik het helemaal zat en heb de plantenspuit gepakt. Na 1x was het over. testes76 schreef:Er bestaat een soort van spray (die lucht uitblaast) wanneer er een kat in de buurt komt. Heb ik in het programma "my cat from hell"gezien. Prachtig programma trouwens. Veel van geleerd! Weet niet waar je zo'n ding kan kopen overigens. Mijn kat sluit ik even op wanneer we gaan koken, die gaat gewoon in je salade zitten op de aanrecht
Sas_Mon schreef:Plantenspuit. En dan heel consequent. Werkt alleen als je er bent en als je er niet bent zitten ze er toch op maar het is beter dan niets...
Hanafubuki schreef:Onze leerde het af in het vorige huis. De keramische kookplaat was net uit.. kat ging op het aanrecht en verbrandde zich. Nooit meer op een aanrecht gesprongen
Vorige kat heb ik bij betrappen gegrepen en onder de kraan gehouden. Hard misschien maar het hielp.
GDG schreef:Kristy1998x schreef:Gezien mijn irritaties langzaam groter worden
was ik benieuwd of iemand eventueel enkele
tips heeft op het afleren hiervan?
Je ergernis loslaten. Ik heb me jaren ontzettend geërgerd want één van onze katten ging heel vaak op het aanrecht maar die hoorde je er dus echt echt echt niet opspringen! Ik hoorde hem er wel altijd afspringen, de klojo. Oeh, pissig dat ik dan was dat hij er weer op gezeten had
. En ik heb hem er ook zo vaak afgejaagd als ik het zag en ik liet ook nooit iets op het aanrecht staan en toch bleef hij het volhouden.
Uiteindelijk heb ik het maar losgelaten (zo goed als dan) en dat heeft me nog het meest opgeleverd.
Kristy1998x schreef:@Hevonen
Die van mij krabben mijn bank en stoelen "kapot". Ik heb nu feliway ani scratch. Werkt bij mij super. Moedigt ze aan om te krabben op de gewenste plek. Heb 1 grote krabpaal waar meerdere krabgelegen heden bij zijn en nog 1 extra wat kleinere.