Mag een hond dagelijks botten/ kauwstaven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:31

Pocca_Locca schreef:
Oh ja varkensoren en hoefjes, vind die van mij ook geweldig! En die Gore stink dingen inderdaad, de pensstaafjes :r :')
Hoe viezer het stinkt, hoe beter hè bij honden haha

En te bedenken dat ze nog beter ruiken dan ons. :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:46

Iris82 schreef:
Pocca_Locca schreef:
Oh ja varkensoren en hoefjes, vind die van mij ook geweldig! En die Gore stink dingen inderdaad, de pensstaafjes :r :')
Hoe viezer het stinkt, hoe beter hè bij honden haha

En te bedenken dat ze nog beter ruiken dan ons. :')

Joh, ze rollen ook in dode dieren en vossenpoep :+ Ze ruiken wel beter, maar hebben een heeeeeel ander idee van 'lekker parfum' :')

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:55

Met botten en knoken, wat ook daadwerkelijk een bot van een dier is, zou ik oppassen, daar kunnen ze enorme verstopping van krijgen, zo ernstig dat ze het niet meer overleven.
Bovendien zijn er veel, veel te hard, waardoor het tandenslopers zijn.

Kauwstaven zou ik niet onbeperkt geven.
Beetje balans in de voeding is toch wel belangrijk.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 10:57

kiwiwitje schreef:
Ik zou dan gaan kijken naar kophuid staven of kophuid platen XL.
Kamelen kophuid is ook hard.
Maar t verschil met natuurlijke snacks en de staven die jij noemt is denk ik dat de staven normaal zijn. Die krijgt ie en die liggen er altijd. Dat hebben wij hier met hoefjes.
Geef ik dan eens wat anders uit ons assortiment, dan stoppen ze daar ook niet mee voordat t op is. Want dat krijgen ze niet zo vaak. T is veel boeiender. :)

Hm ja dat zou kunnen inderdaad!
Kophuid staven of platen ga ik bestellen om te proberen! De runderrib is nu half op, en hij is er nu even mee gestopt. Benieuwd of hij ‘m vandaag verder op eet, hij heeft nu even geen kauwstaaf tot z’n beschikking.

kiwiwitje

Re: Mag een hond dagelijks botten/ kauwstaven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:20

Als ik ze hier nieuwe hoefjes geef gaan ze er ook snel mee aan de slag maar uit eindelijk liggen de hoefjes er vaak een week voordat ze echt op zijn. Terwijl andere snacks echt als een malle bevlogen worden en ze door gaan tot ze op zijn.
Dus ik denk dat dat best een verklaring kan zijn. :) Als ik die staven van jou hier geef zijn ze met max 20 minuten op.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:27

Honden van vriendin van mij hebben onbeperkt toegang tot kauwstaven.
Dat doet ze al zo meer dan 20 jaar met haar roedel.
Honden hebben perfect schone gebitten en stinken nooit uit hun bekken.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 23:14

Mijn honden hebben ook onbeperkte toegang tot kauwbotjes maar pak ze wel af. Meer voor de rust van de roedel. Heb die staven, kophuiden en vul het aan met snacks. Ook wel hele goeie ervaring me kamelenkophuid, is toch weer wat anders dan ze normaal krijgen en dat maakt het dan net even interessanter.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:23

ik zou eens lekker neuzen bij Kiwi haar shop, kophuidplaat en staaf gaat wel hard hier maar ik heb echt sterke knagers :') de kameel vonden ze het allerlekkerst hier :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 16:24

Mijn hond krijgt ook dagelijks wat te kauwen; een bullepeesje, oortje, kophuid, of iets dergelijks. Zo’n kauwstaaf uit de openingspost heeft hij ook altijd wel liggen maar doet hij weinig mee. Soms ineens ligt hij er een poosje op te kluiven maar soms ook weken niet.

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:34

Ik heb al jullie berichten doorgelezen. Sommigen van jullie hebben altijd een
Knaagproduct ter beschikking. Geef je dat ook al je niet thuis bent?
Ik heb vrienden die dat wel doen en vrienden die juist helemaal anti zijn.
Wat is jullie advies hierin. Ik heb haar inderdaad wel een kauwstaaf gegeven als ik weg ga. Nu twijfel ik of ik dat nog ga doen

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 06:33

byloulou schreef:
Wat is jullie advies hierin. Ik heb haar inderdaad wel een kauwstaaf gegeven als ik weg ga. Nu twijfel ik of ik dat nog ga doen

Ik doe dat nooit. Er is altijd iets van verstikkingsgevaar.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 06:48

Ik geef geen kluit als ik wegga, die van mij is er zo lomp mee dat ie gerust in de stress een heel stuk doorslikt.
Ik maak altijd een kong klaar voor hem, doe ik een schijf vlees in en druk hem goed aan, daar is ie best een tijdje mee bezig.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 06:51

Waar kopen Jullie de snacks? Ik heb ook een hond die obsessief aan zo'n kouwstaaf gaat knagen dat het dus met 10 minuten op is... hier ligt altijd wel een gewei en daar doet madame wel langer mee.

Ik zoek dus een betaalbare webshop Waar ze gedroogde snacks hebben en eventueel grote stukken gewei. De kleintjes van de dierenwinkel zijn zo op die zijn van farmfood

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 06:55

Zooplus

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 07:16

Stephanie_86 schreef:
Waar kopen Jullie de snacks? Ik heb ook een hond die obsessief aan zo'n kouwstaaf gaat knagen dat het dus met 10 minuten op is... hier ligt altijd wel een gewei en daar doet madame wel langer mee.

Ik zoek dus een betaalbare webshop Waar ze gedroogde snacks hebben en eventueel grote stukken gewei. De kleintjes van de dierenwinkel zijn zo op die zijn van farmfood

Ik bestel alle kauwsnacks bij Diergigant. Altijd goed prijzen en veel aanbiedingen. Nog nooit teleurgesteld bij deze webshop.

Onze hond heeft geen beschikking over botjes/kauwsnacks als wij niet thuis zijn. Je kan niet ingrijpen als er wat gebeurd.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 07:23

byloulou schreef:

Hier nooit iets zonder toezicht. :)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 07:30

Stephanie_86 schreef:

Ik haal altijd gedroogde runderkopplaten hier:
https://www.novivit.nl/gedroogd-vlees/
Hebben ook andere snacks zonder troep erin.

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 07:53

Thnx voor jullie reacties. Ik ga vanaf nu ook een kong klaar maken, iets veiliger dan een kauw staaf

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 07:57

Hier is een hoorntje van een hert ook erg lekker. Gaan veel langer mee en toch kauwen ze er veel op. Gekocht bij de welkoop

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:19

Stephanie_86 schreef:

Bij Kiwiwitje hier op bokt. Super materiaal en fijne service!

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:29

Stephanie_86 schreef:

Ik heb sinds kort het teck sneck winkeltje ontdenkt.. helemaal geweldig.. ze hebben er ook echt vanalles

https://teck-sneck-winkeltje.nl/#!/c/0

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:43

Amandavd schreef:
Stephanie_86 schreef:

Bij Kiwiwitje hier op bokt. Super materiaal en fijne service!

<3

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:32

Onze hond krijgt elke dag wat te knagen, wel wisselend in grootte. Zo geef ik rundergehemeltje voor een snelle snack en een hele runderluchtpijp op stuk kopplaat voor een langere snackpauze.

Daarnaast heb ik altijd een nylabone liggen, een hele grote die kwa formaat niet in te slikken is en niet kan afbreken. Ik geef niets te knagen als ik er niet bij ben. Hij heeft 1 keer een klein botje in 1 keer proberen door te slikken en toen stond ik er gelukkig naast dus dat doe ik nooit meer.

Waar ik het bestel wisselt, soms bestel ik wat mee met het voer maar de keuzes zijn toch wel wat beperkt bij een gewone dierenwinkel in luchtgedroogte en gezonde snacks. En dan vooral betaalbare keuzes voor grote stukken.
Ook ik heb een keer een volle doos bij Kiwitje besteld en daar kon ik niet kiezen zoveel keus haha

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:43

Wij kopen zo'n zak met 10 stuks, die gooien we verspreid door het huis en als er geen meer te vinden is kopen we nieuwe :')

Hebben 2 honden en de jongste is echt een draak als hij geen botten heeft om te knagen. Hij word helemaal rustig van met een bot op de bank liggen knagen. Dus dat mag hij onbeperkt doen.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:56

Hier krijgt onze corgi 1 a 2 keer per week een kauwsnack ivm medicijngebruik komt ze wat sneller aan. Alles wat ze krijgt komt van bokker kiwiwitje. Ik koop elke keer wat anders voor de afwisseling. Onze hond is vooral gek op alles met vis.
Nu hebben we eendennekken,grote runder oren en lamskophuid.