Kat met neurologische problemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-20 15:04

Ze heeft geen koorts nee. Gisteren zelfs een beetje ondertemperatuur.
Mocht het haar bloeddruk zijn, kan ze dan wel weer goed lopen wanneer ze medicijnen krijgt?

mvdbijl

Re: Kat met neurologische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:24

Misschien niet wat je wilt horen maar ze mankeert best het 1 en ander en nierfalen kan ongemerkt een hele vervelende weg voor een kat worden.

Als een diertje toch niet goed kan lopen en ze eigen weg kan gaan wat doe je het aan, wanneer is het voor jou wel op?

Liefde is ook los laten..

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-20 15:35

Ik ga een afspraak maken bij een kliniek waar ze bloeddrukmetingen doen. Als daar niets uit komt dan houdt het op.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:43

Ik had een 15 jarige kat die dat van de een op andere dag ook had. Vermoeden was hersenbloeding. Kans op herstel is heel klein en heb haar helaas moeten laten gaan

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:50

Himyar schreef:
Ze heeft geen koorts nee. Gisteren zelfs een beetje ondertemperatuur.
Mocht het haar bloeddruk zijn, kan ze dan wel weer goed lopen wanneer ze medicijnen krijgt?

Waar had ze dat abces en hoe lang geleden?

Laat haar naast de bloeddruk bij die dierenarts nog eens alle opties nalopen.

Voor neurologische problemen zijn echt een waslijst aan mogelijkheden zoals Fip, Fiv en Felv, bacteriële infectie, abces dat naar het brein gegaan is, toxoplasmose etc. Maar ook bloeddruk, bloedpropje, tia, tumor etc. Soms zelfs schildklier etc.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:52

Himyar schreef:
Ze is net thuis. Stom, we lieten haar op de parketvloer uit het mandje en toen bleef ze onderuit gaan . Nu ligt ze op de bank, ik heb haar daar op gedaan, want ze wilde gelijk de trap op.

Dan is ze dus al behoorlijk slap. Zou je da bellen over het bloeddruk verhaal en eventuele opnam bloeddruk .

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-20 15:57

Dat abces ontdekte ik op 21 februari.Het zat bij haar kop onder de kin bij de keel, maar dan een beetje aan de zijkant. Ze heeft net flink wat water gedronken, behoorlijk dorstig. Ik heb het bij haar op de bank gezet.
Mijn eigen dierenarts doet geen bloeddruk metingen, maar ik probeer nu een kliniek die dat wel doet. De dierenarts die aan huis komt, komt nu niet aan huis vanwege het coronavirus.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-20 16:39

Zojuist heeft ze brokjes gegeten op de bank en nog meer water gedronken. Ik zit te denken of ik haar op de kattenbak zal doen of dat ze het zelf aan zal geven wanneer ze daar heen moet. Ze waste ook even met een voorpootje haar snoetje. Ze ligt ontspannen en vindt het fijn te worden geaaid.
Geregeld rekt en strekt ze wat, al liggend, met haar voorpootjes. Net gaapte ze een keertje.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:02

Ben benieuwd wat de dierenarts vind. Je weet nu gewoon weinig, zeker als er weinig onderzoek gedaan is.

Bovenal wil ik je veel sterkte wensen, het gaat echt aan het hart als je poezen-kind zich niet lekker voelt of ziek is. Je zorgt er goed voor, lekker verwennen en als je het idee hebt dat er een boodschapje gedaan moet worden gewoon even optillen en in de bak zetten en als er niks gedaan wordt over een uurtje weer proberen.

Ps: pootjes zijn dus niet geheel verlamd? Zie je verschil?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:05

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-20 17:08

Hannanas schreef:
Ben benieuwd wat de dierenarts vind. Je weet nu gewoon weinig, zeker als er weinig onderzoek gedaan is.

Bovenal wil ik je veel sterkte wensen, het gaat echt aan het hart als je poezen-kind zich niet lekker voelt of ziek is. Je zorgt er goed voor, lekker verwennen en als je het idee hebt dat er een boodschapje gedaan moet worden gewoon even optillen en in de bak zetten en als er niks gedaan wordt over een uurtje weer proberen.

Ps: pootjes zijn dus niet geheel verlamd? Zie je verschil?

Nee, niet volledig verlamd. Ze kan er nog wel een beetje op steunen. Ik kan niet echt verschil zien. Gisteren was ik even naar het toilet geweest toen mijn vriend zei dat poeslief juist van de bank af was gegaan en daarbij door haar poten gezakt en daarna naar haar etensbakje gezwalkt. Op dat moment zat ze juist te eten, maar toen ze weer ging lopen liep ze in telgang en nogal onstabiel. Later bij de dierenarts was het lopen nog een stukje verslechterd. Nu is het gelijk, niet beter en niet slechter.
Gelukkig ligt ze er nu bij als anders. Natuurlijk bekaf door wat er is gebeurt. Overigens viel het mij gisteren wel op dat ze voor haar doen wat weinig dronk.
Net even op haar bak gedaan, maar ze deed niets. Daarna op de grond in de buurt van haar etensbakje en waterbakje gezet en toen kon ze daar over twee meter geraken om wat water te drinken.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-20 18:21

Morgenochtend om kwart over tien heb ik een afspraak voor de bloeddruk meting. Ik vind haar trouwens beduidend meer schokkerig dan anders.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:33

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-20 18:40

Bedankt!
Ik moet eerlijk zeggen dat als de bloeddruk niet het probleem is en ze hebben morgen verder weinig anders meer achter de hand, dat ik neig naar inslapen. Het is zo triest om te zien hoe wankel ze is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:47

Kan ik me goed voorstellen maar eerst maar even afwachten. Dat wankele herken ik zeker maar elk geval is anders en onze kat was al heel ver heen. Ook die heeft het nog een poosje goed gedaan dus moed houden.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-20 19:26

Maar kan zoiets zo van het ene op het andere moment gaan?
Het zal wel toeval zijn, maar ik heb haar net weer laten drinken en daarna heb ik haar nog niet zien schokken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:47

Je hebt geen enkel teken gezien de afgelopen tijd? Zo van het een op andere moment al deze zaken?

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-20 19:53

Misschien heel minimaal.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:59

Heel veel succes morgen.

Ik zou haar gewoon af en toe op de kattenbak zetten.
Gewoon voor het geval dat.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 20:00

Ken een kat die dit ook had. Waarschijnlijk hersenbloedingen.
Bloeddruk meten lukte niet (is heel lastig bij katten).
Kat verslechterde alleen maar, zowel coördinatie als zicht. Medicijnen hielpen nauwelijks. Echt wel een lijdensweg, hoewel het diertje heel dapper en aanhankelijk was. Is toch ingeslapen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 20:15

senna21 schreef:
Ken een kat die dit ook had. Waarschijnlijk hersenbloedingen.
Bloeddruk meten lukte niet (is heel lastig bij katten).
Kat verslechterde alleen maar, zowel coördinatie als zicht. Medicijnen hielpen nauwelijks. Echt wel een lijdensweg, hoewel het diertje heel dapper en aanhankelijk was. Is toch ingeslapen.

Bloeddruk meten is helemaal niet moeilijk met een zieke kat maar dan het liefst in eigen omgeving .

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-20 20:21

Eigen omgeving gaat helaas niet vanwege coronavirus.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 07:41

Ze loopt vanmorgen wat beter. Ze zat vannacht in de badkamer en toen ik daar vanmorgen naar binnen ging, kwam ze naar mij toe en gaf al spinnend een aantal kopjes. Ze is een paar maal op de bak geweest en had redelijk van haar brokjes gegeten. Ze wast zich af en toe ook.
*\o/*

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:05

Wat fijn!

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 12:43

Bloeddruk is inderdaad sky high.