Hier ook 15 jaar lang een schaapje gehad, wat een gemis was dat, zo’n leuk dier! Ik voel je dus meteen. Veel sterkte

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
janouk schreef:Alleen Jafar, een klein monstertje van 1 jaar oud, die wilde haar nog wel eens weg botsten bij het voeren. Girl zag de beuk dan niet aankomen. Dat was sneu. Dus bleef ik bij haar tot het krachtvoer op was en meneertje voernijd klaar was. Dus eigenlijk alleen bij krachtvoer is het duwen, maar schapen zijn sowieso flink van het duwen en plekje opeisen als er biks is.. En de andere volwassen schapen corrigeren dat monstertje haha ik zie hem geregeld door de stal rollen als hij een beuk krijgt van 1 van de dames als hij te opdringerig is.
Mindim schreef:janouk schreef:Alleen Jafar, een klein monstertje van 1 jaar oud, die wilde haar nog wel eens weg botsten bij het voeren. Girl zag de beuk dan niet aankomen. Dat was sneu. Dus bleef ik bij haar tot het krachtvoer op was en meneertje voernijd klaar was. Dus eigenlijk alleen bij krachtvoer is het duwen, maar schapen zijn sowieso flink van het duwen en plekje opeisen als er biks is.. En de andere volwassen schapen corrigeren dat monstertje haha ik zie hem geregeld door de stal rollen als hij een beuk krijgt van 1 van de dames als hij te opdringerig is.
Dat hebben we hier met de geitjes. We hebben eentje van 16 en ze is inmiddels gedegradeerd tot onderaan in de hierarchie. We voeren haar inmiddels apart van de rest, meestal blijft ze dan ook nog wat langer apart, zodat ze ook in alle rust hooi kan knabbelen. Laatst was zo omver geduwd door een van de anderen en kon ze niet meer omhoog komen. Dus het wordt meer opletten.