Kat suikerziekte, niet te behandelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Kat suikerziekte, niet te behandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 22:36

Ik zou ook overstappen op blikvoer. Bij zooplus heb je er veel die alleen uit vlees bestaan en dus geen koolhydraten.
Scheutje warm water erover voordat je t voert; nog meer water dus meer spoeling dus goed voor nieren, blaas etc. En goed voor de suiker.

Of kvv proberen. Niet alle katten zijn er dol op. Maar hier zonder problemen 3 katten van brok en blik overgezet op Kvv. De kat van mijn schoonouders (kat 4) eet t perfect als wij er zijn, maar als mn schoonouders er zijn weigert ze. Want dan krijgt ze gelijk heel lekker blikvoer wat ze anders nooit krijgt.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 07:57

Nog een tip voor wanneer iemand dan meerdere katten heeft die wel brok krijgen: koop een surefeed voerbak. Daar kun je chipnummers op instellen zodat die voerbak niet voor de suikerkat open gaat. :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 08:07

Kitty_ schreef:
2 katten gehad met diabetes. Beide goed te prikken maar na het avontuur met kat 1 wilde ik niet meer prikken. Ik ben mij gaan verdiepen in goed voer en over gegaan op Carnibest diabetes. Zijn waardes zakte (prikte regelmatig zelf bloed) en had ook geen last meer van blaasgruis. Kat 2 heeft het ruim 5 jaar nog goed gedaan op alleen carnibest diabetes dus ook geen brok en dus geen insuline. Hij is 17 jaar geworden.

Advies: verdiep je in voer en geloof niet alles wat op de zak staat. Op deze website vind je enorm veel informatie over goede brokjes en natvoer: https://www.catmoneo.nl/beste-kattenbro ... _De_merken

Goede tip. Hier ga ik me zeker in verdiepen.
Heb al wel wat voer bekeken maar vind het allemaal best ingewikkeld ook gezien de poes die gevoelig is op de blaas.
Ik ga hier eens kijken.

Verder gaat het goed met Borry, heeft na die dag niet meer gebraakt. Ze is verder fit.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:11

Soms gaan katten in remissie na wat ondersteuning met injecties/dieet voer.. maar dat is type afhankelijk en van nog een aantal factoren.
Maar dagelijks spuiten bij een kat die het zo erg vind gehanteerd te worden zou ik niet aan beginnen. Bij een makkelijke kat zeker wel..

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:15

Meld je anders aan op het https://www.diabeteskatten.nl, hier zitten heel veel mensen met ervaring en wordt je goed geholpen. Ze hebben ook zeker ervaring met katten die meer mankeren dan alleen suiker. Ze hebben mij in ieder geval goed geholpen om onze kat goed ingesteld te krijgen.

Ze hebben ook een aantal sheets met koolhydraten per voer.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:48

Ik heb 3 katten,1 daarvan heeft diabetes. Nu is dit echt een super makkelijk kat en hem behandelen (zowel insuline prikken als bloedsuiker testen, is een eitje, ook als vreemden dit doen). Maar bij de andere 2 zou ik er nooit aan beginnen.

Wat je nu kan doen is natvoer gaan geven waarvan het koolhydraat zo laag mogelijk is. Bij RC brok is dat absoluut niet het geval.
Mijn kat krijgt animonda carni blikvoer, is nog prima te betalen ook.
Kijk eens wat hij doet op voer verandering, wellicht is dat voor hem voldoende :)

Hierboven wordt het diabetesforum aangeraden, dat is een hele goede tip!