Kat met kapotte achterpoot

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 22:35

hoikimmmy schreef:
Ach wat een schatje, ik hoop dat het heel gauw beter wordt! :(:)

Vreselijk zulke dingen vooral omdat je niet weet wat er is.
De kat van onze buurvrouw zat te rillen in onze tuin 2 jaar terug. Had haar bek open en een gat in haar rug. Overal lag bloed in onze tuin. Kon geen andere kat geweest zijn en aanrijding leek ook niet de oorzaak. Geen idee wat er gebeurd is. Maar vond het wat een eng idee. Misschien door een hond gepakt ofzo...

Dat kan, is hier ook weleens gebeurd helaas. Maar kan ook een schotwond zijn. Wij hebben tweemaal hagelkorrels uit onze katten moeten laten halen. Ellendig (wel helemaal goed gekomen).

Is het goed gekomen met de kat van de buren?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 22:39

Och arm ding, beterschap!!

Mijn kat heeft van allerlei dingen gehad, een echte pechvogel wat dat betreft. Geen soortgelijke wond op die plek maar wel een hoop andere narigheden en dat is in elk geval goedgekomen gelukkig. Verder kan ik je niet helpen helaas.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 22:55

Ai dat ziet er heel naar uit.
Ik heb 2 keer een kat gehad met ook hele nare wonden aan hun pootje.
Bij de een kon het nog gehecht worden en de ander helaas niet meer. Die laatst had toen ook nog de heup uit de kom. Dat heeft ie overigens nog steeds, die kon er niet terug in.
Bij allebei mijn katten zijn de wonden helemaal hersteld en zie je er niks meer aan. Behalve die ene dan, met de heup uit de kom, hij heeft wel wat een apart loopje, maar doet verder alles weer, rennen, springen etc.

Uiteraard waren ze beide aan een ab kuur en pijnstillers en hield ik de wonden goed schoon. Ik gebruik ook altijd gewoon wondspray voor mensen, dat prikt ook niet. Daarnaast gebruik ik honingzalf van vetramil. Bij de kat die niet gehecht kon worden kreeg ik dat mee van de dierenarts, had er eerder ook nog nooit van gehoord, maar dat mocht gewoon op de (schone) open wond aangebracht worden. Ik moet zeggen, het werkt echt goed, ik gebruik het inmiddels zelf ook gewoon als ik eens een wondje heb.

Hopelijk heb je daar wat aan en komt het ook voor jouw kat weer helemaal goed!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 22:55

Oh wat sneu, bemchrust is idd heel belangrijk, wij hebben hier twee x een kat 4-6 weken in de bench gehad, een lekker holletje maken , wij hadden een doos en een gedeelte van de bench afgedekt met een kleed. Poes keek filmpjes op de iPad en een paar x per dag knuffelen op schoot, beide katten zijn met deze rust volledig genezen gelukkig

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 22:56

De kat van een achterbuurvrouw had een vergelijkbare wond en dat kwam omdat hij via de onderkant van de auto in de motorkap was gekropen (want lekker warm...).
Toen de auto gestart werd is hij zo geschrokken dat hij zich enorm heeft open gehaald aan de werkende onderdelen. Dat lijkt eigenlijk wel sprekend op hoe jouw kat eruit ziet.
Die poot is trouwens wel geamputeerd. Het leek goed te gaan maar toch teveel schade.. Binnen een paar dagen kon hij alles weer!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:07

Cayenne schreef:
De kat van een achterbuurvrouw had een vergelijkbare wond en dat kwam omdat hij via de onderkant van de auto in de motorkap was gekropen (want lekker warm...).
Toen de auto gestart werd is hij zo geschrokken dat hij zich enorm heeft open gehaald aan de werkende onderdelen. Dat lijkt eigenlijk wel sprekend op hoe jouw kat eruit ziet.
Die poot is trouwens wel geamputeerd. Het leek goed te gaan maar toch teveel schade.. Binnen een paar dagen kon hij alles weer!

idd onder de motorkap gezeten kan ook nog

Melvern

Re: Kat met kapotte achterpoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 10:43

In de auto zou ook kunnen denk ik. Hij zit graag gewoon in de auto. Nooit eronder gezien maar ook dan weer, 1 keer is genoeg en ik zie hem niet 24/7.

Hij heeft vannacht heel goed gegeten. En een paar uurtjes in de bench geslapen. Nu ligt hij op de bank te slapen en is heel tevreden. Ligt te knorren en ligt te tukken op de deken, zoals altijd. Heeft zich uitgebreid gewassen en je merkt zo eigenlijk niets aan hem. Lopen gaat op 3 pootjes heel voorzichtig en super onwennig en wiebelig. Nou mag hij verder toch niet veel en hij vind het ook wel prima nu. De andere kat vind hem alleen doodeng nu :p zal vast de geur zijn van de operatie en Mika is niet zo vriendelijk als hij in de bench ligt. Dan wil hij niet dat de anderen erbij komen. Normaal zijn het beste maatjes en stoeien ze wel. Ook mijn kleine hond is heel rustig op de bank en wil liever niet bij Mika komen.

Ik heb even overlegd ivm honingzalf en dat mag later of als het mis dreigt te gaan wel gebruikt worden. Nu liever even wachten omdat de wond tot in het gewricht is.

Hij was niet blij met de pilletjes. Normaal is dat geen probleem maar nu vind hij dat helemaal niet tof.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 14:30

Ik heb Mika net moeten plagen om het strakke verband eraf te halen. Gossie wat deed hem dat pijn. Hij deed natuurlijk niets maar miauwde zo klaaglijk en gromde.

Het verband moest er sowieso af maar zijn nageltjes stonden helemaal gestrekt naar voren wat laat zien dat het door zwelling nu te strak zat.

Na even knuffelen en ontspannen ligt hij nu weer op zijn plekje in de ton en na wat boze blikken is hij nu weer tevreden.

De wond is helemaal schoon en je ziet er eigenlijk niets aan. Het is ietsje dik maar het ziet er goed uit.
Nu heeft hij weer pijnstilling gehad en rolt al weer lekker op. Hij is rustiger nu het verband eraf is. Daardoor tilde hij heel hoog zijn poot op en schudde er mee.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 15:24

Klinkt maar eng zo'n open wonde! Hebben jullie dan geen angst dat hij er aan zal likken of er vuil in kan komen? Hopelijk herstelt het goed!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 15:35

Beterschap! Hoop dat hij voorspoedig hersteld zonder verdere complicaties.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:41

Och jeetje, arme Mika, ik hoop dat hij goed herstelt.
Mijn kat is gegerepen door mijn hond twee jaar geleden, kat zat aan z'n kluif, nogal flinke hond, 1 hap en hij wilde net door het hek schieten, poot bijna eraf.
Afschuwelijk.
Helemaal geen bloed, volgens mijn da omdat het in 1 keer helemaal afgebeten word incl bot, spieren en pezen , daarom geen bloed.
Bij onze kat was enige optie amputeren.
Hij heeft een kleine twee weken in de bench gezeten en daarna weer los, vond het doodeng maar hij red zich perfect, is echt snel op drie poten, ik denk dat ik er meer een probleem mee heb dan mijn kat.
Heb verder niets met zalf of laseren gedaan, katlief genas echt heel snel, gelukkig verder ook kerngezonde kat.
Tussen kat en hond gaat het gelukkig goed, alleen met eten ben ik heel voorzichtig geworden, niet bij elkaar in de buurt dan.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 18:54

Bedankt weer voor de reacties en ervaringen.

Mika is geen kat die teveel moeite doet en hij zit er niet aan. Heeft al vaker wondjes gehad en nooit eraan gezeten. Te lang bedekt houden was gevaarlijker omdat dan de rotzooi niet weg kan.

Dat het ineens zo stuk is geslagen dat het daardoor weinig gebloed heeft is denk ik een goede kans. Hij kwam binnen via de achterdeur en ook in huis is geen druppel bloed geweest alleen op mijn vingers een klein drupje. Bij mijn hond die een wond in zijn wang had zat alles er onder en dat was niet zo heftig als dit.

Ik hoop dat hij ook snel mag genezen. Vandaag was ik serieus verrast hoe het eruit ziet. Ook niet vies of nat, het is dat je de draadjes ziet anders zou je niets zien. Ik wou hem ook in de bench houden, maar hij is super rustig en slaapt op de bank of in de krabton en snachts gaat hij een paar uurtjes in de bench. Vannacht is hij 2,5 uur alleen geweest ( slapeloosheid bij mij ) en dat zal de meeste nachten zo zijn. Ook omdat hij dus geen kapje ofzo om heeft. Het lopen op 3 poen gaat hem wel beter af. Hij hobbelt naar de voer en waterbak en hij moest vanmiddag perse even op het aquarium liggen. Heb hem erop getild en er weer afgehaald toen hij het zat was.

Ik vind het heel naar dat ik niet weet waar ik in het vervolg op moet letten. Mijn andere 2 zijn ook niet meer naar buiten geweest :P hou ze even lekker veilig hier.

Hopelijk zet het zo door.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 18:59

Als hij rustig is in huis en in z'n krabton zou ik het lekker zo houden.
Ja mooi hoe netjes die dierenartsen die wonden kunnen fixen hé, bij de mijne was het na het amputeren ook helemaal niet eng zo netjes was het dicht gemaakt

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 21:05

Ja hij is zo heel tevreden nu. Hij was net alweer stout aan het zijn. Op tafel willen om eten te jatten. Dat miste ik gister al ( was wel fijn, maar ook niet :P )

Het is super netjes gemaakt idd en was best een puzzeltje. Ik kreeg hem ingepakt terug dus had het niet gezien. Ik heb gewerkt in de dierenkliniek waar we een kat kregen die in de cyclomaaier was gekomen en die kon zijn poot ook niet houden en had pezen door. Heeft onwijs lang geduurd en was heel erg ontstoken en vies. Ook een katje in een val. Die wond was zo ontstoken, die lucht is zo typisch dat is niet te beschrijven, maar heel herkenbaar. Die is met laseren wel helemaal genezen, heel bizar hoe ernstig iets dan is en hoe een lichaam dat toch aan kan, ook de heftige amputatie is voor een kat snel herstel.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 12:31

Voor de mensen die het nog meelezen ( en voor mezelf :P kan ik terug kijken hoe het is gegaan ) geef ik nog weer even een updateje.

Mika doet het goed. Hij is super tevreden, loopt al een beetje op zijn zere pootje en krabt alweer aan zijn oortjes met zijn zere pootje. Het ziet er verder helemaal mooi uit.De bench is er voor snachts nog wel, maar verder zit hij er niet meer in eigenlijk. Hij heeft veel fijne plekjes gevonden ondertussen in huis, en is tevreden. Hij ligt nu in een mandje op de warme vensterbank en kan lekker naar buiten kijken.

Mika liet zonder problemen even kijken en wat foto's maken.

Lekker op zijn rug rollen. Het meest grijze voetjes is zijn zere voet
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu heerlijk onder mijn trui en lekker slapen.
Afbeelding

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 12:45

Het ziet er super uit!
Ik vind het erg interessant de genezing te volgen!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 12:52

Wat geneest dat snel en mooi

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 12:59

Ziet er al heel netjes uit.
Veel beterschap voor Mika !

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 13:35

Wauw wat ziet dat er mooi uit en zo goed hoe hij zich houd! <3

Beterschap voor mika

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 14:52

Dat ziet er goed uit!! Fijn <3

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:04

Dat ziet er al heel mooi uit!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:03

Ziet er heel netjes uit

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 19:06

Dankjulliewel allemaal <3

Ik ben ook echt heel blij met hoe het nu gaat. Als het zo doorgaat dan zie ik het wel goed komen met Mika zijn pootje.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:12

Wat fijn dat alles zo voorspoedig verloopt.
Voor je het weet rent en springt hij weer rond.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:26

Ziet er mooi uit zeg! Wat fijn ook dat 'ie alles zo makkelijk toelaat.

Vanaf wanneer kun je eigenlijk enigszins veilig gaan zeggen dat het goed gaat komen met het pootje en de operatie echt geslaagd is? Staat daar nog een bepaalde tijd voor?