Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
kiwiwitje schreef:''Er zijn genoeg andere mensen die er mee fokken''? Dus een ander mag t wel. Of dat dat nu volgens alle regels is of niet. Maar TS bijv niet? Dat is natuurlijk gewoon krom. Wel ben ik van mening dat je moet fokken met de nodige testen, goede karakters en stamboom bij dit soort rassen.
En wat is dan precies ''voor het fokken hoef je het niet te doen''. Waar fok je dan voor?
Ik heb mijn eerste nestje vorig jaar gefokt, en ik hoop dit jaar mijn tweede nestje te mogen fokken, maar ik heb toch wel echt een fokdoel. Mijn fokdoel is de reden dat IK fok. En zo is dat bij iedere fatsoenlijke fokker. Maar goed, de mindere fokkers zullen gewoon ''geld verdienen'' als fokdoel hebben.
.
Kinke schreef:tja, en bij ons nog nooit een pup gehaald, alleen maar oudere honden, nog nooit problemen mee gehad, dus?
Dat je geen herplaatser neemt betekent toch niet dat je dan moet fokken? in mijn ogen is fokken gewoon een keuze voor de mens zelf als in schattig/leuk/ikwilzograageenpupvanmijnhond etc.
kiwiwitje schreef:x_Jeanine_x schreef:En dan geeft het nog steeds geen garantie dat je ze kwijt bent als je 10 personen op je wachtlijst heb.
Ken er genoeg die mensen hebben op de wachtlijst, maar ze het toch te lang vinden duren en uiteindelijk toch eerder ergens een pup kopen en niet afmelden.
Jep dat had ik bij mijn nestje ook. Gelukkig hebben alle pups fijne baasjes gevonden!
Popstra schreef:Bij twijfel niet doen. Daar komt bij je ook zeker moet weten of je voor de Bull Mastiffs goede met nadruk op goede! nieuwe baasjes kunt vinden. Het is niet bepaald een ras wat je makkelijk kwijt raakt.
Hatsikidee89 schreef:Mag ik vragen waarom?
Dit is onze 2e en ik kan me geen liever ras voorstellen, vooral niet met onze kleine kinderen!
Hatsikidee89 schreef:ik weet het, heb zelf een presa canario en dat is ook een verschrikkelijk lief dier voor ons en voor al onze dieren op ons erf maar veel mensen zijn niet gecharmeerd van zulke rassen.Popstra schreef:Bij twijfel niet doen. Daar komt bij je ook zeker moet weten of je voor de Bull Mastiffs goede met nadruk op goede! nieuwe baasjes kunt vinden. Het is niet bepaald een ras wat je makkelijk kwijt raakt.
Mag ik vragen waarom?
Dit is onze 2e en ik kan me geen liever ras voorstellen, vooral niet met onze kleine kinderen!
eva1969 schreef:Bijkomend bij jouw ras zou ik niet zonder stamboom fokken. Het is me niet duidelijk of jouw teef en de reu die je op het oog hebt een stamboom hebben. Met een bullmastiff zonder stamboom kom je bijvoorbeeld een land als Frankrijk al niet in, dat lijkt me een behoorlijke beperking voor toekomstige pupkopers.