Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Skippy01 schreef:Kooiker zou ik niet zo snel aanraden. Ik ken er veel, en ze zijn vaak wat angstig/ eenkennig, en kunnen ook wel 'snappen' als het ze niet aanstaat. Met jonge kinderen zou ik daar niet gauw aan beginnen...
Die ervaring heb ik juist weer met Tollers. Ken er best veel maar geen enkele daarvan is relaxed met kinderen.
Het zijn best flinke zenuwpeesjes.
hoikimmmy schreef:Ik wil zelf nog altijd weer een samojeed, als je met ze gaat wandelen super enthousiast maar kunnen ook gewoon lekker rustig in huis liggen. Hebben wel wat een eigen wil maar zijn goed te trainen en vooral erg lief. Die van ons liep altijd los ook naast de fiets.
Enige waar je rekening mee moet houden is de vacht. Ze hebben een lange vacht dus vereist wel wat aandacht.
sevke schreef:Een boerenfox? Erg leuke, gezonde en slimme hondjes!
Zelf ben ik groot fan van de Cavalier King Charles Spaniel, maar dan krijg ik weer heel Bokt over mij heen
Majabeestje schreef:Een labrador is geen gek idee, wel goed naar het nest en ouders kijken wat betreft ongecontroleerd enthousiasme![]()
De kooikers die ik ken zou ik niet laten aaien door mijn kinderen..![]()
Hier in de buurt woont een stel met 3 tollers. Alledrie maken ze een erg nerveuze/drukke indruk. Ook net zo'n 'waanzinnige' blik in de ogen als een aantal border collies..
Een markiesje is ook leuk, ik geloof ook wat vriendelijker dan een kooiker?
Zelf ben ik groot fan van de Cavalier King Charles Spaniel, maar dan krijg ik weer heel Bokt over mij heen
Malenka schreef:Wellicht te groot voor je. Maar als ik aan een gezinshond denk dan is de Newfoundlander het enige beeld dat in mijn hoofd komt. Ze worden niet voor niks vaak 'nanny honden' genoemd.
Onze Daran is ook gek op kinderen. En dat waren de andere Newfoundlanders die we gehad hebben ook.
Ze zijn rustig in huis, gek op knuffelen en doen buiten op uitnodiging pas gek.
[ [url=m/pafWUB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Elin_ schreef:Malenka schreef:Wellicht te groot voor je. Maar als ik aan een gezinshond denk dan is de Newfoundlander het enige beeld dat in mijn hoofd komt. Ze worden niet voor niks vaak 'nanny honden' genoemd.
Onze Daran is ook gek op kinderen. En dat waren de andere Newfoundlanders die we gehad hebben ook.
Ze zijn rustig in huis, gek op knuffelen en doen buiten op uitnodiging pas gek.
[ [url=m/pafWUB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Oh zo lief! Hoe zit het met uitharen? En kun je ermee "trainen" (recreatieve hondensport)