mijn 3e heb ik zelf gefokt, maar t grootste deel van dat nestje ben ik via facebook kwijtgeraakt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
belle_boef schreef:troi schreef:Het zou de moeite waard kunnen zijn via het profiel van een ander mee te kijken op de bewust kruisen fb groep. Daar staan en af toe nest aankondigingen van goed geteste kruisingen op.
Dat kan ik indd wel doen. Bedankt voor de tip
xxCYNNxx schreef:1000 euro voor een kruising.....of er nu wel of niet een zelfverzonnen naam aan geplakt wordt; het zijn kruisingen. Daar ja je toch geen 1000 euro ( of bijna duizend dan) voor betalen.
500 zou voor mij dan echt de absolute max zijn; moet de pup wel ontwormd en basisenting hebben gehad op zn minst. En dat is al heel ruim betaald voor pups die vroeger voor nop weg werden gedaan( of een symbolisch bedrag van net goed aan 100 euro), want kruising en vaak ook oepsnestjes.
Cayenne schreef:xxCYNNxx schreef:1000 euro voor een kruising.....of er nu wel of niet een zelfverzonnen naam aan geplakt wordt; het zijn kruisingen. Daar ja je toch geen 1000 euro ( of bijna duizend dan) voor betalen.
500 zou voor mij dan echt de absolute max zijn; moet de pup wel ontwormd en basisenting hebben gehad op zn minst. En dat is al heel ruim betaald voor pups die vroeger voor nop weg werden gedaan( of een symbolisch bedrag van net goed aan 100 euro), want kruising en vaak ook oepsnestjes.
Hoe vaak ik al niet gehoord heb dat ze 500 euro of meer vragen voor een kruising om uit de kosten te komen..
Lijkt me toch sterk?
Cayenne schreef:[
Hoe vaak ik al niet gehoord heb dat ze 500 euro of meer vragen voor een kruising om uit de kosten te komen..
Lijkt me toch sterk?
Kuggur schreef:Cayenne schreef:[
Lijkt me toch sterk?
Wel, hangt er van af wat je er vrolijk bij in rekent. Aankoopbedrag ouderhonden? Kosten van hun onderhoud, voer en huisvesting? Reken je loon voor alle tijd die je in je honden steekt?
Zo kun je natuurlijk op een aardig bedrag komen als je je best doet.
(En voor de duidelijkheid, ik vind dat óók onzin).
troi schreef:Kuggur schreef:
Wel, hangt er van af wat je er vrolijk bij in rekent. Aankoopbedrag ouderhonden? Kosten van hun onderhoud, voer en huisvesting? Reken je loon voor alle tijd die je in je honden steekt?
Zo kun je natuurlijk op een aardig bedrag komen als je je best doet.
(En voor de duidelijkheid, ik vind dat óók onzin).
Ik zou niet weten hoe een ander dat doet maar omdat wij plannen hebben een goed getest kruisingsnestje te fokken (als de pup aan onze verwachtingen voldoet!). Verwacht ik op kosten te komen voor gezondheidstesten (Hd ed ogen en embark genetics test, ik gok rond de 500-700 in totaal), dekking van goed getest reu (zal tussen de 400-800 worden), dierenarts begeleiding (kosten moet ik nog uitzoeken). Ik hoef echt geen winst maar verlies gaat ook wat ver..
Maw ik snap de bedragen wel
kimmie261 schreef:Ik begrijp nooit waarom je niet op een pup mag verdienen.. als je een goedkope pup koopt dan koop je "rotzooi" , maar als je er dan wel geld voor moet betalen, dan is iedere cent teveel...
Ik heb zelf 1x puppies gehad, wil best de kosten eens opschrijven hoor... Er gaat ongemerkt meer inzitten als dat je denkt, en ja ik heb ook geld gevraagd voor mijn puppies, dat zijn ze ook waard, mensen die ze niets waard vinden zou ik nooit een pup geven...
kimmie261 schreef:Ik begrijp nooit waarom je niet op een pup mag verdienen.. als je een goedkope pup koopt dan koop je "rotzooi" , maar als je er dan wel geld voor moet betalen, dan is iedere cent teveel...
Ik heb zelf 1x puppies gehad, wil best de kosten eens opschrijven hoor... Er gaat ongemerkt meer inzitten als dat je denkt, en ja ik heb ook geld gevraagd voor mijn puppies, dat zijn ze ook waard, mensen die ze niets waard vinden zou ik nooit een pup geven...