Oosterse korthaar niet op gewicht te krijgen/blijven

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 19:03

bobje26 schreef:
Onze siamezen en oosterse krijgen 150 gr +- per dag aan rauw voer (BIBI). Zijn nooit te dik.
Ik vind jouw kat helemaal niet te dun? Je weet dat het een zeer atletisch ras is he?
Zijn niks bij (veel al te dikke) britten... :)

[ [url=m/h0rjTL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/B9tFQL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oyvyoT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Staan de oren van de eerste 2 katten nou zo laag? :P

Nicky91

Re: Oosterse korthaar niet op gewicht te krijgen/blijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 08:45

@bobje26 als ik zo jou katten zie dan zal het inderdaad gewoon aan mij liggen? Vooral jou laatste foto is precies mijn Vladimir...

En mijn brit(in tegenstelling tot veel andere inderdaad) is gelukkig niet te dik.. Wel weegt hij 6Kg maar hij is dan ook echt heel groot :')
Afbeelding

Niet een hele goede foto, maar je kan wel zien dat hij niet te dik is :')

Ik moet toegeven dat ik het lastiger vind om katten op gewicht te houden/af te laten vallen dan honden :')

Oleg mijn britje, was echt te dik, mja het was mijn eerste kat, wist ik veel, hij zag er helemaal niet dik uit :') Tot ik hem ging wegen en dacht hmm dit is niet OK, dus meer beweging en voer afwegen en dat gaat nu perfect. Vladimir houd hem in beweging tegenwoordig O:) en ik zorg dat hij geen onbeperkt toegang heeft tot voer :Y)

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 08:54

Ik heb ook zo'n gevalletje oosterse korthaar.. het beste werkt bij mijn kater (zelfde verhaal als jou, eet eventjes en gaat dan weer wat anders doen) om elk uur een beetje te voeren. Niet te veel maar gewoon hoeveel hij normaal gezien zou eten tijdens een verbeurt. Zo blijft het "nieuw" voor hem (bakje gaat dan wel helemaal leeg en is weer opnieuw vol). Ook kan je proberen om een beetje kittenvoer te mengen door de brokjes en hem eventueel kittenmelk aan te bieden 1x daags. Mijn kat ging van 3.5 naar 4 kg in een jaar en blijft momenteel heel mooi op gewicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:01

Ik denk dat het inderdaad gewoon prima op gewicht is hoor!
Onze chocolate is eerder wat aan de dikke kant (gesteriliseerde poes, worden altijd sneller dikker).
Als die van ons 'vol' zijn eten ze ook niet meer, de ene dag betekent het dat ze 3 x 55 gram eten en de andere dag 1 keer goed en 2 keer minder en laten staan..