Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
daffodil schreef:Mindim, dan ben je dus 100 euro per dag kwijt??? Zo dan...dat is wel echt serieus geld want 14 dagen vakantie zal minimaal 16 dagen opvang zijn, dus 1600 euro. Wat een geld.......maar fijn als je dat kunt doen! Ik ken het pension van oud en nieuw opvang van een goede kennis, die is er laaiend enthousiast over.
Helaas zit ik nog niet in de positie om dingen als pensioen en aov te kunnen bekostigen. En zie ik om me heen (ik werk voor veel zzpers) dat dat echt niet zo gemakkelijk is ook.
daffodil schreef:De opmerking die hier gemaakt wordt over pensioen en arbeidsongeschiktheid vind ik een beetje een dooddoener, dat is voor bijna geen enkele zzper op dit moment haalbaar behalve als je in het hoogverdienende segment zit.
Sclimpre schreef:Maar of je nu in het hoog- of laagverdienende segment zit, arbeidsongeschikheid kan toch altijd voorkomen? En ooit gaan we allemaal op pensioen; Dus ik vind het heel logisch (en verstandig) dat mensen dat incalculeren.
Sclimpre schreef:Net om dat te kunnen betalen moet je daarmee rekening houden in je prijzen.
Machie schreef:Ik ben als zzp’er aangesloten bij een broodfonds om zo wel een arbeidsongeschiktheidsverzekering te hebben. Dus dat kan wel. En goed betaalbaar
marleen_usar schreef:Ik ben geen hoofd verdiener ik hoef er dus niet van te leven.
mysa schreef:[Lage prijs omdat je er niet van hoeft te leven, maakt het wel lastig voor degenen die wel kostwinner zijn.
daffodil schreef:Sclimpre schreef:Net om dat te kunnen betalen moet je daarmee rekening houden in je prijzen.
Dat is heel simpel gezegd maar zo werkt het niet, je hebt ook nog zoiets als marktwerking. Los daarvan zijn er instanties die toch echt eerder geld van je willen hebben voordat je kunt denken aan aov en pensioen. Het is wel heel makkelijk roepen zo maar in de echte wereld werkt het helaas niet zo simpel als je het nu voorstelt.
mysa schreef:Machie schreef:Ik ben als zzp’er aangesloten bij een broodfonds om zo wel een arbeidsongeschiktheidsverzekering te hebben. Dus dat kan wel. En goed betaalbaar
Broodfonds keert maximaal twee jaar uit. Dus als je langer uit de running bent, en ja, dat komt voor bij ernstige dingen, dan heb je er niets aan.
marleen_usar schreef:Ik ben geen hoofd verdiener ik hoef er dus niet van te leven.
daffodil schreef:mysa schreef:[Lage prijs omdat je er niet van hoeft te leven, maakt het wel lastig voor degenen die wel kostwinner zijn.
Marktwerking! Niks mis mee.
Als je moet kiezen tussen de garage waar tien man werkt en vier keer de prijs rekent dan de zzper op de hoek die het net zo goed doet maar voor een kwart? Wie kies je dan? Dat is marktwerking.....
daffodil schreef:Scrlimpre,eens met de marktwerking maar....ook al zitten je prijzen niet heel laag, dan kan het nog zo zijn dat je je niet kunt veroorloven om aov en pensioen te regelen. Dat staat soms los van die marktwerking.
Ik werk ook niet onder het tarief en toch is het voor mij nu nog niet te doen. Daar ben ik niet de enige in
daffodil schreef:Mysa, ja dat kan. Maar ik zou niet durven chargeren dat de kwaliteit dan altijd minder is, dat hoeft niet zo te zijn.
Ik heb denk ik liever de hondenuitlater die individueel loopt dan dat er tien in een bus gepropt worden, in een bos losgelaten worden en op die manier hun rondje doen. Ik heb het in het pension ook gezien, geen aandacht voor detail/verzorging etc. geef mij dan de hobbyist maar die het erbij doet ipv de "professional" die de hoofdprijs rekent maar inboet aan kwaliteit.
marleen_usar schreef:Ik ben echt verbaasd over de hoge prijzen van een opvang of uitlaatservice.Welke ervaring heb jij daar mee, ik heb zelf een opvang en uitlaatservice maar mensen zijn vaak verbaasd als ze horen wat mijn prijzen zijn. Dan zeggen ze dat zijn nette prijzen.