Hoge prijzen opvang en uitlaten

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 13:47

Mindim, dan ben je dus 100 euro per dag kwijt??? Zo dan...dat is wel echt serieus geld want 14 dagen vakantie zal minimaal 16 dagen opvang zijn, dus 1600 euro. Wat een geld.......maar fijn als je dat kunt doen! Ik ken het pension van oud en nieuw opvang van een goede kennis, die is er laaiend enthousiast over.

Helaas zit ik nog niet in de positie om dingen als pensioen en aov te kunnen bekostigen. En zie ik om me heen (ik werk voor veel zzpers) dat dat echt niet zo gemakkelijk is ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 13:51

daffodil schreef:
Mindim, dan ben je dus 100 euro per dag kwijt??? Zo dan...dat is wel echt serieus geld want 14 dagen vakantie zal minimaal 16 dagen opvang zijn, dus 1600 euro. Wat een geld.......maar fijn als je dat kunt doen! Ik ken het pension van oud en nieuw opvang van een goede kennis, die is er laaiend enthousiast over.

Helaas zit ik nog niet in de positie om dingen als pensioen en aov te kunnen bekostigen. En zie ik om me heen (ik werk voor veel zzpers) dat dat echt niet zo gemakkelijk is ook.

Nee, gaat om 14 dagen, we gaan 12 op vakantie, dus breng- en ophaaldag zitten er bij in. Je krijgt gelijk wel kwantumkorting :D Ik dacht dat we rond de 1200 zaten. 2 teven, 1 echte reu en nog een hond met medicatie en gebruiksaanwijzing.

We hebben er vorig jaar 1 hond gehad en het is daar super, zwembadjes voor de hond, airco ruimtes voor de oudjes, echt een hondenvakantie :)

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 13:54

daffodil schreef:
De opmerking die hier gemaakt wordt over pensioen en arbeidsongeschiktheid vind ik een beetje een dooddoener, dat is voor bijna geen enkele zzper op dit moment haalbaar behalve als je in het hoogverdienende segment zit.

Maar of je nu in het hoog- of laagverdienende segment zit, arbeidsongeschikheid kan toch altijd voorkomen? En ooit gaan we allemaal op pensioen; Dus ik vind het heel logisch (en verstandig) dat mensen dat incalculeren.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:00

Oh haha ja die twee dagen rekende ik ook idd. Ze zijn ook echt goed voor je hond daar, dat hoor ik van mijn kennis ook, die rijdt dus voor Oud en nieuw dik 2 uur enkele reis om haar hond daar te brengen!

Maar dan is je kwaliteit ook heel hoog. Hier in de buurt zitten er dus verschillen tussen de 10 en 18,50 voor een kleine hond terwijl de kwaliteit niet heel vee lverschilt. GEwoon een kennel, standaardvoer, div keren in een grote ren naar buiten. En dan is het ook niet zo dat bijvoorbeeld de kleinere opvang (dus persoonlijker) duurder is maar deze is juist goedkoper. Logica is niet te vinden......

Ik heb ze met OUd en Nieuw in een pension gebracht, adverteerde met vuurwerkvrij. Dat was het dus niet, eentje heeft de hele week nauwelijks gegeten en was graatmager en ze waren ronduit vies. Aangekoekte ogen, aangekoekte staart, klitten bij de poten (en ik heb geen langharige honden) en ik was dus voor een week 200 euro kwijt.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:01

Sclimpre schreef:
Maar of je nu in het hoog- of laagverdienende segment zit, arbeidsongeschikheid kan toch altijd voorkomen? En ooit gaan we allemaal op pensioen; Dus ik vind het heel logisch (en verstandig) dat mensen dat incalculeren.

Is het ook maar dat moet je wel kunnen betalen.....en dat kan bij heel veel zzpers niet omdat die (nog) onvoldoende omzetten om dit te kunnen bekostigen. Zeker als je vanuit een achterstand begint, is dat de eerst jaren echt niet te doen.

Sclimpre

Re: Hoge prijzen opvang en uitlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:05

Net om dat te kunnen betalen moet je daarmee rekening houden in je prijzen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:07

Sclimpre schreef:

Dat is heel simpel gezegd maar zo werkt het niet, je hebt ook nog zoiets als marktwerking. Los daarvan zijn er instanties die toch echt eerder geld van je willen hebben voordat je kunt denken aan aov en pensioen. Het is wel heel makkelijk roepen zo maar in de echte wereld werkt het helaas niet zo simpel als je het nu voorstelt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-20 14:08

Ik ben geen hoofd verdiener ik hoef er dus niet van te leven.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:08

Machie schreef:
Ik ben als zzp’er aangesloten bij een broodfonds om zo wel een arbeidsongeschiktheidsverzekering te hebben. Dus dat kan wel. En goed betaalbaar :)

Broodfonds keert maximaal twee jaar uit. Dus als je langer uit de running bent, en ja, dat komt voor bij ernstige dingen, dan heb je er niets aan.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:10

marleen_usar schreef:

Lage prijs omdat je er niet van hoeft te leven, maakt het wel lastig voor degenen die wel kostwinner zijn.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:11

marleen_usar schreef:

Dat maakt wel verschil en ik moet zeggen als je bij mij in de buurt zat, zou ik dat heel aantrekkelijk vinden.

Ik ben van mening dat hoogte van tarief niets zegt over de kwaliteit die geleverd wordt. Dus jammer dat je hier toch wat weggezet wordt als "niet serieus" omdat het niet je broodwinning is. Daar gaat het niet over, het gaat om de enorme verschillen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:12

mysa schreef:
[Lage prijs omdat je er niet van hoeft te leven, maakt het wel lastig voor degenen die wel kostwinner zijn.

Marktwerking! Niks mis mee.

Als je moet kiezen tussen de garage waar tien man werkt en vier keer de prijs rekent dan de zzper op de hoek die het net zo goed doet maar voor een kwart? Wie kies je dan? Dat is marktwerking.....

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:15

daffodil schreef:
Sclimpre schreef:

Dat is heel simpel gezegd maar zo werkt het niet, je hebt ook nog zoiets als marktwerking. Los daarvan zijn er instanties die toch echt eerder geld van je willen hebben voordat je kunt denken aan aov en pensioen. Het is wel heel makkelijk roepen zo maar in de echte wereld werkt het helaas niet zo simpel als je het nu voorstelt.

Dat is nu net de marktwerking. Als er veel ondernemers zijn die onder de prijs werken en hun kop in het zand steken door noodzakelijke dingen niet in orde te hebben worden de klanten gewoon aan onrealistisch lage prijzen. Als er geen klanten zijn die bereid zijn om een prijs te betalen zodat de ondernemer er kan van leven en zijn zaakjes op orde heeft, is er geen brood in die sector en is het hoog tijd voor iets anders. Als er in een bepaalde sector een boel ondernemers afhaken gaan de prijzen automatisch terug stijgen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:16

mysa schreef:
Machie schreef:
Ik ben als zzp’er aangesloten bij een broodfonds om zo wel een arbeidsongeschiktheidsverzekering te hebben. Dus dat kan wel. En goed betaalbaar :)

Broodfonds keert maximaal twee jaar uit. Dus als je langer uit de running bent, en ja, dat komt voor bij ernstige dingen, dan heb je er niets aan.

Nouja dan ben je iig 2 jaar verzekerd van een inkomen. Een stuk beter dan helemaal niks :)

marleen_usar schreef:

Dan doe jij het hobby matig? Ik ben ook niet ons hoofd inkomen maar we hebben mijn inkomen wel nodig.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:17

Scrlimpre,eens met de marktwerking maar....ook al zitten je prijzen niet heel laag, dan kan het nog zo zijn dat je je niet kunt veroorloven om aov en pensioen te regelen. Dat staat soms los van die marktwerking.
Ik werk ook niet onder het tarief en toch is het voor mij nu nog niet te doen. Daar ben ik niet de enige in

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:17

daffodil schreef:
mysa schreef:
[Lage prijs omdat je er niet van hoeft te leven, maakt het wel lastig voor degenen die wel kostwinner zijn.

Marktwerking! Niks mis mee.

Als je moet kiezen tussen de garage waar tien man werkt en vier keer de prijs rekent dan de zzper op de hoek die het net zo goed doet maar voor een kwart? Wie kies je dan? Dat is marktwerking.....

Dat betekent wel dat gekwalificeerde mensen (ook hogeropgeleiden) veel minder dan het minimumloon verdienen en dus een ander vak zullen moeten zoeken. Waarna hun werk wordt overgenomen door mensen die het erbij doen. Met alle gevolgen voor de kwaliteit. Althans, dat is wat ik in mijn werkveld zie.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:18

TS, ben jij ook verzekerd als er iets gebeurt met of door een hond die jij uitlaat?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:20

daffodil schreef:
Scrlimpre,eens met de marktwerking maar....ook al zitten je prijzen niet heel laag, dan kan het nog zo zijn dat je je niet kunt veroorloven om aov en pensioen te regelen. Dat staat soms los van die marktwerking.
Ik werk ook niet onder het tarief en toch is het voor mij nu nog niet te doen. Daar ben ik niet de enige in

Maar daar gaat het toch om? Men beweert dat prijzen te hoog zijn maar dat zijn ze dus niet.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:22

Mysa, ja dat kan. Maar ik zou niet durven chargeren dat de kwaliteit dan altijd minder is, dat hoeft niet zo te zijn.

Ik heb denk ik liever de hondenuitlater die individueel loopt dan dat er tien in een bus gepropt worden, in een bos losgelaten worden en op die manier hun rondje doen. Ik heb het in het pension ook gezien, geen aandacht voor detail/verzorging etc. geef mij dan de hobbyist maar die het erbij doet ipv de "professional" die de hoofdprijs rekent maar inboet aan kwaliteit.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:23

Kinke, te hoog heb ik niet gezegd, maar wel hoog ja zeker als je her en der gaat vergelijken. Maar goed er komt nu wel wat duidelijkheid waarom de een hoger is dan de ander. En toch ook weer niet want soms gaat het dus niet op als ik naar pensions kijk.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:36

daffodil schreef:
Mysa, ja dat kan. Maar ik zou niet durven chargeren dat de kwaliteit dan altijd minder is, dat hoeft niet zo te zijn.

Ik heb denk ik liever de hondenuitlater die individueel loopt dan dat er tien in een bus gepropt worden, in een bos losgelaten worden en op die manier hun rondje doen. Ik heb het in het pension ook gezien, geen aandacht voor detail/verzorging etc. geef mij dan de hobbyist maar die het erbij doet ipv de "professional" die de hoofdprijs rekent maar inboet aan kwaliteit.

Wie zegt dat ik zit te wachten op iemand die mijn hond uitlaat en dan ook even tussendoor mijn hond "opvoed" of wat dan ook.
Ik zie 2x per week foto's op FB gemaakt door mijn uitlaatmens en ja max 10 honden en allemaal blije hondjes die lekker hond kunnen zijn en lekker door het water, modder scheuren maar als ik thuiskom is mijn hondenhanddoek heel vies en mijn hond betrekkelijk schoon.
Dat is voor mij belangrijk, een vaste groep met honden die elkaar kennen en lekker samen rennen en spelen.
Mijn hond alleen uitlaten vind ie niks aan en je komt niet ver omdat hij het niks vindt.
Voor wat mijn hond krijgt prima prijs.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:50

Mijn uitlaat kost 14,- per keer. Dat is een groepswandeling met allemaal honden uit de buurt op een afgezet veld.

Ze zijn daar 1,5 uur en alles is top geregeld mbt verzekeringen etc. Bovendien is dat veld helemaal voor hen ingericht, met watertjes, schuilmogelijkheden, zand, gras etc. Doordat ze alleen in onze buurt werken, hebben ze misschien minder klanten, waardoor de prijs iets hoger ligt. Daartegenover staat dat hij niet lang in de bus hoeft. Bovendien zijn ze heel flexibebel qua dagen.

Vind ik het veel geld door de maand heen? Ja! Maar duur zeker niet :)

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 15:01

Mijn hond gaat eens per week mee met de uitlaatservice.
Losse trip is 12 euro, koop je een 10 trippen kaart dan is het 11 euro per wandeling.
Daarvoor wordt hij opgehaald, gaat met een groepje mee naar de Loonse en drunense duinen, loopt daar 1.5-2 uur en wordt weer thuis gebracht. Is hij nat dan maakt ze hem handdoek droog...
Hij is altijd wel minimaal drie uur weg en komt altijd voldaan thuis.
Ze kijkt erg goed of evt nieuwe honden wel passen in de groep.
Mijn doodle is bang achterin de bus en mag bij haar voorin zitten.

Ik ken haar toevallig persoonlijk ook, maar ze houd erg goed rekening met de wens van de honden.

Ze werkt vier dagen per week, waarvan drie dagen 3 wandelingen en 1 dag 1 wandeling.
Max 8 honden per groep.

Ik vind dat ik een heel net bedrag betaal en zou het ook niet erg vinden om wat meer te moeten geven.
Je moet uiteraard wel een goed gevoel hebben bij een HUS .
En je hond moet ermee om kunnen gaan

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 15:05

marleen_usar schreef:
Uit laten doe ik individueel.

En wat heb je te bieden aan een hond dan voor die 7,50? Wat mag een klant bij jou verwachten?

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 15:12

marleen_usar schreef:
Ik ben echt verbaasd over de hoge prijzen van een opvang of uitlaatservice.Welke ervaring heb jij daar mee, ik heb zelf een opvang en uitlaatservice maar mensen zijn vaak verbaasd als ze horen wat mijn prijzen zijn. Dan zeggen ze dat zijn nette prijzen.

Natuurlijk zeggen ze dat als je onder de "normale " prijzen zit.
Ik heb zelf een mobiele trimsalon, heb een uurprijs van rond de €45. Veel mensen vinden dat duur. Prima, niet mijn klant.
Ik moet er van kunnen leven en na 21% btw en andere afschrijvingen blijft er niet veel over.
Als jij prima met dit loon vooruit kan, is dat toch goed. Anderen hebben wellicht hogere kosten, dus vragen hun een hogere prijs.