Ondersteuning oudere hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gitta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 23:08

Anoniem schreef:
Dat wisselt. Kan ik zo niet zeggen.
Hij komt er elke dag 4 keer uit.
Ene keer langer dan de andere keer, als het regent bijvoorbeeld heeft ie echt geen barst zin.

Het is een kruising met wat meer vet en haar dan de echte galgos.
Maar bij regenachtig winderig of kouder weer draagt hij een jas of fleece.

Poeh ok, ja want houd er rekening mee dat windhonden (ook kortharige kruisingen, zonder ondervacht) erg veel lichaamswarmte afgeven. Zeker met guur weer waait de warmte letterlijk van hun lijf af, waardoor spieren een flinke klap kunnen krijgen en verzuren.

Als hij het vooral de laatste tijd heeft zou het inderdaad best wel met het weer te maken kunnen hebben, ondanks dat de temperaturen vrij mild waren is het toch echt nog wel verraderlijk koud geweest dankzij de regen en windstoten. Ook kan tocht in huis evt. zorgen voor stramme spieren. Onze whippet draagt 's nachts ook een fleece trui omdat onze kachel dan uit staat en het vrij snel koud is bij ons in huis.

Ik probeer in ieder geval mee te denken, jullie kennen je hond het beste en als je je zorgen maakt om zijn fysieke gesteldheid kan een extra bezoekje aan de dierenarts/osteopaat absoluut geen kwaad. :)

Anoniem

Re: Ondersteuning oudere hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 23:10

Nee hoor,
We hebben hem ruim 5 jaar en ik maak me geen zorgen.
Het was even iets van enkele dagen toen ik dit topic aanmaakte.
Merk wel dat ie, doordat hij wat ouder is, gewoon iets meer hersteltijd nodig heeft.
Maar als ik zie hoe hij nog met bloedspoed over het veld gaat... haha

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:59

Onze oudere Cane corso had veel profijt van een matras met traagschuim vulling ("orthopedisch hondenbed"). Daarnaast heb ik op een gegeven moment een jasje van Back on Track voor haar gekocht. Ze vond dingen op haar lijf nooit prettig, maar haar "cape" droeg ze heel graag. We hebben haar uiteindelijk een paar maanden later vrij onverwachts moeten laten inslapen vanwege een hersentumor.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:39

Jaaaa! Onze oldie is ook gek op haar Back On Track jasje, terwijl ze nooit zo van de jasjes was. In deze duikt ze echt in, ze vindt het zalig.

Shavis91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:46

Ik zweer bij Doils of Synopet, de Doils kan je gewoon dagelijks geven, en is wat lager gedoseerd dan de Synopet. Als supplement is het heel fijn dat je het kan toevoegen aan de voeding waar de hond het goed op doet.
Mocht dit niet genoeg werken vind ik de Royal Canin Mobility CP2+ ook heel fijn, nadeel is alleen dat hier Kurkuma doorheen zit, dus dat alles wat het raakt GEEL wordt :j

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:50

Vitamine d3

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:53

Bone broth maken, helpt echt heel goed. Geeft ze een ferme oppepper :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:40

Ik heb van mijn dierenarts Seraquin gekregen voor mijn jack die inmiddels met haar 12 levensjaren, toch wel wat last begint te krijgen van e.e.a. Ze heeft artrose in de schouders en wat last van de onderrug. Sinds de seraquin is ze een eindje opgeknapt.

Ze heeft nooit echt gespeeld maar ze liep voor de seraquin heel erg stijf en traag en waar ze vroeger voor een koekje of haar voer wel eens wat gekker wilde doen deed ze dat niet meer. :) Inmiddels begint dat dus terug te komen. :j En ze zit eigenlijk nog niet op de periode dat ze de "gehele werking" kan voelen. :) Dus vooralsnog zie ik het positief hier mee. :)

Voordeel aan deze vind ik dat je ze gewoon bij de brokken kan leggen. (of zo kan geven.) ze vreet ze als snoepjes. :+ Dus geen gedoe met het verstoppen in vlees. (ze is een vrij kieskeurige eter.)

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 21:15

Mijn Saarloos Wolfhond van 12,5 jaar krijgt Puur Muscle Mass door zn eten en sinds kort anabolen injecties om zijn spieren een beetje een boost te geven. Hij voelt zich nog prima en is kerngezond, maar dit geeft hem net even een zetje in de rug :)