Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Spetter schreef:Onze hond durft niet goed door het huis te lopen. Bij alle overgangen van bijkeuken naar keuken en naar kamer staat hij stil en begint hij te blaffen. Dan moet je streng zeggen, doorlopen. Maar doordat hij letterlijk aan de grond genageld is glijdt hij dus erg uit. Als hij gewoon loopt is er niks aan de hand. Hij bevestigt dus zijn eigen angst nog eens hierdoor.
Hij loopt 1 route redelijk. Staat daar toevallig een wasrekje of iets anders blaft hij ook. Dan kan hij er niet langs denkt hij terwijl er ruimte zat is. Negeren helpt niet meer. Dan blijft hij gerust doorbladeren en zeuren. Heel vermoeiend omdat hij wel graag heen en weer loopt.
Kortom mijn hond is bang voor onze vloer en deurposten
bigone schreef:Er zijn heel veel paarden claustrofobisch , dat vind ik niet apart maar ik heb er vroeger eentje gereden die je niet langs de kleur blauw kreeg. Paarden zouden kleurenblind zijn , nou die van mij kon echt blauw onderscheiden van alle andere kleuren. Hindernissen waar een blauwe balk op lag werden nogal hoog genomen, balk op de grond op Z hoogte bvb en een blauw spandoek , tja probleempje.
Maureen95 schreef:Een hond die ik ken is bang voor druiven. Als puppy zijnde heeft hij een keer een druif mogen proberen. Blijkbaar viel die niet in de smaak. Als ze nu een druif op de grond leggen gaat hij keihard piepen en bang in een hoekje zitten
Maureen95 schreef:Een hond die ik ken is bang voor druiven. Als puppy zijnde heeft hij een keer een druif mogen proberen. Blijkbaar viel die niet in de smaak. Als ze nu een druif op de grond leggen gaat hij keihard piepen en bang in een hoekje zitten
eponine schreef:Onze hond is sinds een jaar ongeveer, bang van de vaatwasser, en de wasmachine. Met name het geluid van het afvoeren van water. Ze kruipt dan echt helemaal weg. Geen idee waarom dat ontstaan is, ze is inmiddels 7 jaar. Nu zetten we de vaatwasser dus aan als we weggaan of gaan slapen. En de wasmachine ook alleen als ik thuis ben.