CalipsoLover schreef:Helaas is naar mijn weten geen enkele kat een échte binnenkat. Een kat gaat een stuk grond nog altijd verkiezen boven de kattenbak. Nee er is niks mis met een kat op een appartement of zonder tuin, maar als je een kat voor de keuze stelt gaat hij/zij liever de behoefte doen buiten dan binnen. Een kat gaat nu eenmaal ook graag op stap of haalt graag een frisse neus. Dit kan ook (als je de mogelijkheid hebt) in je eigen tuin (wat bij ons het geval is). Maar ze hebben mij ook wijs gemaakt dat raskatten binnen katten zijn, ja die van ons doet niets liever dan vogels te graai nemen en in bomen klimmen.
De kat is het enige huisdier waarvan mensen vinden dat ze het recht moeten hebben om buiten vrij rond te kunnen lopen, omdat dat “de natuur” is, maar vertel mij eens welk dier van nature niet liever vrij rondloopt?
Punt is dat de gedomesticeerde kat er prima mee kan leven als hun terrein beperkt is/wordt, net als elk ander gedomesticeerd dier dat van nature in vrijheid leeft.
Wat niet weg neemt dat imo een ander van je dier af moet blijven als directe zorg geen nood is.