Kat word steeds *ontvoerd*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 22:21

Renee1991 schreef:
Tica, het is toch logisch dat een kat daar naartoe gaat als het kaas of wat dan ook krijgt? Als mijn overbuurman mijn hond gaat voeren gaat ie daar ook graag naartoe :Y)
Vind het wel erg kort door de bocht geredeneerd dat men het maar moet accepteren als die kat het daar goed heeft. Gaat om het principe dat die mensen ongevraagd andermans kat binnen halen en binnen houden.

Dat kan, maar ik vind dat hele drama maken gewoon niet nodig.
Niet om die kat, niet om mijn mening over de situatie.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-20 22:24

Anoniem schreef:
Maar als de kat daar zelf steeds heen gaat en op de stoel gaat liggen slapen etc... Dan kiest het beestje toch eigenlijk ook zelf?
Ik zou er niet te moeilijk om doen en juist blij zijn dat er als ze niet bij jou is ook goed voor gezorgd wordt.

Dat was ook mijn eerste gedachte toen de meneer belde. Maar toen ik de kat ging halen vertelde hij dat hij er dagen over gedaan had voordat ze binnen durfde te komen. Dat het lezen van het bandje ook heel lang duurde voordat ze dat toeliet. Onze kat is helemaal niet zo'n allemansvriend. Liefde gaat door de maag en dat heeft ze nu goed door. Verder zijn deze mensen naar ons idee ook niet helemaal meer bij de tijd. Ik denk niet dat we ons punt helder krijgen. Tenminste, wij zelf niet. En inderdaad, misschien komen we er op uit dat we de tuin moeten omheinen. Deze mensen vertelde dat ze al eerder een kat 'opgevangen' hadden, die bleek later vermist aangemeld te zijn op Facebook van de plaats waarin wij wonen. Die hebben ze toen toch maar terug gebracht...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 22:38

Misschien wat raar om te zeggen,maar zij willen blijkbaar dus graag een kat.
Kun je ze niet meenemen naar het asiel en ze daar een laten uitzoeken?

Zij hebben dan hun kat en die van jou blijft er dan misschien wel weg

Kaatje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 22:45

Kat lekker op eigen terrein houden. Kan ie niet naar de buren, hebben andere buurtbewoners geen kattenstront in de tuin en wordt ie ook niet aangereden.
Probleem opgelost.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 22:45

Ailill schreef:
magda_90 schreef:
Tja dit gevalletje van diefstal kun je prima voorkomen. Met dezelfde reden zet je immers ook je fiets op slot in de stad, zou niet hoeven maar is tegenwoordig wel nodig. ;)
Joehoe, we hebben het hier over een levend wezen, niet over een stuk metaal op 2 wielen :roll:

Joehoe, lees het even in de context icm het bericht waarop ik antwoordde. :roll: . Doet pijn, snap ik. :(:)

Lara_Silver

Re: Kat word steeds *ontvoerd*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 22:49

Gewoon aangifte doen van diefstal, dan is dit soort onzin heel snel afgelopen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 22:52

Kat binnen houden is moeilijk als je kat het nu eenmaal gewend is om buiten te gaan, en een beetje zielig. Ik vind het wel straf van die mensen, "een kat kiest zijn baas", wat een onzin, dat ze zelf een kat nemen dan en dan eens kijken of zij het leuk vinden als die kat heel de tijd bij jou zit. Ik zou ook woedend worden.
Ik vind de tip van de wijkagent wel een goede, die zou ik zeker toepassen.

Ik zou dus ook echt wel kijken of je de tuin kan afsluiten. Hier heel blij mee dat wij dat kunnen en de katten altijd op ons terrein blijven. Tevens hebben wij ook een raskat, dus zou sowieso niet het risico willen lopen dat iemand haar mee naar binnen pakt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 22:52

Kat wil blijkbaar daar graag wonen. Geef die kat aan die mensen en neem zelf een binnenkat die binnen wil blijven.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 22:53

Maar. Maar. Deze kat wil helemaal niet buiten? Deze kat wil lekker eten. En dan op een stoel gaan liggen knorren. Dus ik zou zeggen: koop zelf melk en kaas en hou haar lekker thuis.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 22:54

KellyDV schreef:
Nee ik ben niet voor binnen houden, ik ben voor tuin afschermen :).

Niet iedere tuin is af te schermen.

En niet iedere kat laat zich graag binnen houden.

Mijn jonge kater is nog nooit buiten geweest en jammert echt dat hij graag naar buiten wil.(En mag hij niet)

TS, wat vervelend. Ik heb dit ook met een vorige kat aan de hand gehad. Echt heel vervelend want praten had echt geen nut. Ze luistert er gewoon niet naar. De kat van mij die bij haar kwam is inmiddels overleden en nu komen andere buurtkatten bij haar. De eigenaren van die katten klagen ook bij haar. Maar helaas...ze vind maar al te leuk. Maar wil zelf geen kat.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 22:55

verootjoo schreef:
Kat wil blijkbaar daar graag wonen. Geef die kat aan die mensen en neem zelf een binnenkat die binnen wil blijven.

Prijs voor meest idiote reactie op bokt vandaag gaat naar... :') :=

Pino96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 22:57

CalipsoLover schreef:
verootjoo schreef:

_O-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 22:57

CalipsoLover schreef:
verootjoo schreef:

*\o/*

Sorry voor dit antwoord maar ik vond dit topic ook het meest grappige topic van de dag :# Beest los laten lopen en dan jammeren dat ie ergens anders gaat zitten vreten. We hebben het over een kat.
Zelf zou ik hetzelfde gedaan hebben :Y)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 23:03

Helaas is naar mijn weten geen enkele kat een échte binnenkat. Een kat gaat een stuk grond nog altijd verkiezen boven de kattenbak. Nee er is niks mis met een kat op een appartement of zonder tuin, maar als je een kat voor de keuze stelt gaat hij/zij liever de behoefte doen buiten dan binnen. Een kat gaat nu eenmaal ook graag op stap of haalt graag een frisse neus. Dit kan ook (als je de mogelijkheid hebt) in je eigen tuin (wat bij ons het geval is). Maar ze hebben mij ook wijs gemaakt dat raskatten binnen katten zijn, ja die van ons doet niets liever dan vogels te graai nemen en in bomen klimmen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 23:05

noviceh schreef:
Dat is het risico als je kat buiten loopt. Ik keur het zeker niet goed, maar ik laat bijvoorbeeld mn hond ook niet buiten de winkel wachten met het risico dat deze wordt meegenomen.

Dat klinkt als wanneer je savonds alleen in een kort rokje over straat gaat mag je worden aangerand... -O-
De kat is eigendom en die mensen kunnen hem dus niet zomaar toe-eigenen. Ik zou inderdaad de wijkagent inschakelen om te bemiddelen.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 23:07

CalipsoLover schreef:
verootjoo schreef:

Hetzelfde als:
Dus als een paard altijd hinnikt naar een ander mens, en nooit naar de eigenaar.
Moet je het paard ook maar aan diegene geven, omdat dat paard diegene leuker vindt??
_O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 23:09

Wat zeggen ze ook alweer? Een kat heeft een baas totdat er een betere langskomt?
Ze blijven gewoon waar ze het leuk vinden en daar kan je weinig tegen doen denk ik.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 23:13

De vergelijking met een fiets.... Een fiets die gegeten is op slot te doen laat je ook gewoon staan, klaar. Het hele gebeuren van je kat moet ook niet buiten is hier niet echt gepast. Zeker als de kat het nu eenmaal gewend is.

Enorm lastig probleem. Helemaal als ze zo stom doen en maar blijven voeren. Helaas de reden dat ik geen kat meer kan hebben, de buurman is ook zo iemand. Zeker met katten die een bepaald dieet moeten volgen is dit heel lastig. Mijn kat werd met alleen binnen blijven diep ongelukkig dus die heb ik naar mijn ouders gebracht waar hij inmiddels jaren heel blij woont.

In jou geval zou ik de tuin proberen af te sluiten en sowieso de kat voor het donker binnen halen (door bv te leren dat hij dan wat lekker nat voer krijgt). Maar goed, als hij dan daar al binnen zit is dat lastig.... Aangezien er niet met de mensen te praten valt zou ik voor de tuin afzetten gaan. Ik vraag mij af of de wijkagent wat kan betekenen maar je kan dat altijd proberen.

Overigens. Katten zoeken idd soms een ander beter huis. Mijn ouders hebben tegen wil en dank zo'n kat. De vorige eigenaren hebben hem 100x opgehaald, proberen binnen te houden voor een tijd en zelfs om proberen te kopen met Biefstuk etc. Maar eenmaal buiten ging hij in 1 lijn naar mijn ouders, paar km verder en nooit gevoerd daar. Hij had blijkbaar andere gedachten. In overleg toch gaan voeren omdat hij mager werd maar uiteindelijk hebben ze gezegd hou maar. Toen hebben m'n ouders hem ook binnen gelaten. Inmiddels woont hij er 3 jaar en slaapt elke nacht bij ze op bed hihi
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 02-01-20 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 23:14

Kaatje81 schreef:
Kat lekker op eigen terrein houden. Kan ie niet naar de buren, hebben andere buurtbewoners geen kattenstront in de tuin en wordt ie ook niet aangereden.
Probleem opgelost.

Mee eens.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 23:22

CalipsoLover schreef:
Helaas is naar mijn weten geen enkele kat een échte binnenkat. Een kat gaat een stuk grond nog altijd verkiezen boven de kattenbak. Nee er is niks mis met een kat op een appartement of zonder tuin, maar als je een kat voor de keuze stelt gaat hij/zij liever de behoefte doen buiten dan binnen. Een kat gaat nu eenmaal ook graag op stap of haalt graag een frisse neus. Dit kan ook (als je de mogelijkheid hebt) in je eigen tuin (wat bij ons het geval is). Maar ze hebben mij ook wijs gemaakt dat raskatten binnen katten zijn, ja die van ons doet niets liever dan vogels te graai nemen en in bomen klimmen.

De kat is het enige huisdier waarvan mensen vinden dat ze het recht moeten hebben om buiten vrij rond te kunnen lopen, omdat dat “de natuur” is, maar vertel mij eens welk dier van nature niet liever vrij rondloopt?
Punt is dat de gedomesticeerde kat er prima mee kan leven als hun terrein beperkt is/wordt, net als elk ander gedomesticeerd dier dat van nature in vrijheid leeft.

Wat niet weg neemt dat imo een ander van je dier af moet blijven als directe zorg geen nood is.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 23:23

Nikass schreef:
Dat klinkt als wanneer je savonds alleen in een kort rokje over straat gaat mag je worden aangerand... -O-

Ik doelde meer op het onbeheerd achter (buiten) laten van eigendommen :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 23:28

Al eens gedacht aan een GPS halsbandje?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 23:31

maarre jij vind het zielig kat binnenhouden dus je zet hem buiten, echter die andere mensen houden hem binnen volgens jou en dat vind kat blijkbaar prima, dus die mensen kunnen het wel en jij niet...

neem je verantwoording en zorg voor je eigen dier op je eigen ruimte hoef je niemand meer achterna te zitten dat ze aan jouw eigendom komen

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 23:31

Birdie60 schreef:
Kaatje81 schreef:
Probleem opgelost.

Mee eens.

Precies. Heel simpele oplossing.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 23:39

Citaat:
*\o/*

Sorry voor dit antwoord maar ik vond dit topic ook het meest grappige topic van de dag :# Beest los laten lopen en dan jammeren dat ie ergens anders gaat zitten vreten. We hebben het over een kat.
Zelf zou ik hetzelfde gedaan hebben :Y)

Jouw reactie raakt kant noch wal :=

Vervelende situatie ts. Hopelijk kan de wijkagent je helpen of advies geven.