Hamster knaagt plastic bak kapot --> sambal?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-19 12:15

Tnx ik ga ff kijken :D

Als mijn vriendje maar een fijn onderkomen heeft waar hij zich fijn kan voelen :)

Misschien nog handig om erbij te vermelden
Hij komt ergens weg waar hij bij vrouwen in t hok zat om voor nageslacht te zorgen (wou graag een man) dus misschien ook nog stukje frustratie? Weet niet hoe dat in zn werk gaat bij hamsters? Heb m nu een week

corientjuhh

Re: Hamster knaagt plastic bak kapot --> sambal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 16:12

Hij had zich nu volledig een weg naar buiten geknaagt...
Gelukkig gezond en wel terug gevonden achter de kast
Zit nu heel zielig in een klein glazenbakje..
Dat bakje zit weer in een kooi, wel met plastic bak, en op de glazenbak nog een plaatje...
Want zag t al gebeuren dat hij de bak van de andere kooi zal opvreten. Heb al een nieuwe bak, komt vandaag of morgen bij mij, dan kan hij gelukkig in een groter verblijf :)
Ik weet dat t glazenbakje sneu is, maar dit is zeer tijdelijk. Zodra hij wakker is halen we m eruit en mag hij in de bal lopen of bij ons zitten, in principe slaapt hij er alleen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 16:26

Je weet wel dat een bal ook zeer dieronvriendelijk is?
Ben benieuwd hoe je landscaping eruit gaat zien,het is echt geweldig om je hamster dan te zien graven en dergelijke.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 17:34

Nee dat wist ik niet?
Wat is daar dieronvriendelijk aan? Loslopen ben ik veel te bang dat hij kabels gaat bijten ofzo

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 17:39

Die ballen zijn dikwijls veel te klein en loopt je hamstertje door een verkeerde houding met pijn in z'n rug... Heb ik me laten vertellen... Want wij hadden ook zo'n bal

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 17:46

Ik heb wel een hele grote en heb niet t idee dat hij met een kromme rug oid loopt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 17:47

En de nagels kunnen vast komen tussen de spleetjes en dan slaan ze over de kop. Ook kunnen ze niet goed sturen met zo’n ding. Beter is je kabels en wegstoppen of een ren maken met Houtplaten ofzo.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 17:48

Oke ga ik daar even me in verdiepen :)

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 17:55

Ik wil even zeggen dat ik het echt super vind hoe je met het advies omgaat ts! Jou hamster mag in zijn pootjes wrijven met jou als baas.

Veel plezier gewenst met het scapen straks.
En die bal moet je inderdaad lekker links laten liggen. Misschien dat je hem voor nu zijn pootjes kunt laten strekken op de badkamer? Of een andere plek in huis waar hij veilig rond kan wandelen? En als zijn nieuwe huis straks klaar is kan hij daar lekker zijn pootjes strekken. :)

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:00

corientjuhh schreef:
@xdenies
Dan is dat niet duidelijk geweest
Dan ga ik kijken of ik nog een grotere bak heb staan en anders ff rondneuzen op marktplaats enzo
Of ff vragen aanbod hier ergens boven wat dat voor bak is

@humpiedumpie zal ik doen!

Ooh, koop 2 Samla bakken en maak ze aan elkaar met een tunnel, of zet ze op elkaar met een stuk hamsterbuis als verbinding. Stukje pvc buis, gatenzaag. Onze goudhamster had een aquarium van 130 x 50. Zo leuk.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:00

corientjuhh schreef:
@xdenies
Dan is dat niet duidelijk geweest
Dan ga ik kijken of ik nog een grotere bak heb staan en anders ff rondneuzen op marktplaats enzo
Of ff vragen aanbod hier ergens boven wat dat voor bak is

@humpiedumpie zal ik doen!

Ooh, koop 2 Samla bakken en maak ze aan elkaar met een tunnel, of zet ze op elkaar met een stuk hamsterbuis als verbinding. Stukje pvc buis, gatenzaag. Onze goudhamster had een aquarium van 130 x 50. Zo leuk.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:11

Even voor Denies: wat is het verschil tussen hamsterscaping en die Duitse stijl aquariumbakken?

Ik ben een jaar of 10 begonnen aan een hamstertje en had binnen een week die Duitse bakken ontdekt. Ik vond ze prachtig! En mijn hamstertje was er zoveel blijer mee. Heel veel leuke dingetjes gemaakt en geknutseld voor die bakken. Dus veel succes TS!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:39

Sheran schreef:
Even voor Denies: wat is het verschil tussen hamsterscaping en die Duitse stijl aquariumbakken?

Ik ben een jaar of 10 begonnen aan een hamstertje en had binnen een week die Duitse bakken ontdekt. Ik vond ze prachtig! En mijn hamstertje was er zoveel blijer mee. Heel veel leuke dingetjes gemaakt en geknutseld voor die bakken. Dus veel succes TS!

Verschil zit hem grotendeels in formaat. Duitse Stijl is groter. En Duitse stijl is 1 laag bodem en alles op plateaus. Meer zoals in de natuur. Bij hamsterscaping speelt esthetiek ook een rol.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 15:14

Afbeelding
Hij zit nu in een grotere glazenbak
Nog niet de perfecte afmetingen, maar hij is al een stuk blijer :) (hij had net zn wangzakken volgestopt met eten, daarom die bolle wangen)

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:54

Fijn om te lezen dat hij is verhuisd! Hij ziet er ook heel schattig uit.

Nog even vanwege de bal: hamsters zijn van nature erg nieuwsgierig en willen overal aan snuffelen. Dat kan in een bal niet. Dus naast de aspecten dat het slecht is voor de rug heeft hij er ook gewoon heel weinig aan. Beter kun je inderdaad de badkamer hamsterproof maken. Of even googelen op "Hamsterauslauf".