Hoe houd je buurkatten uit je tuin?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe houd je buurkatten uit je tuin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 21:41

Ik heb 2 mechelaars, werkt perfect

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 21:42

Stroomdraadje over schutting?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 13:47

Kattenval en daar voer in. En dan naar asiel brengen. Als ze de kat komen ophalen moeten ze elke keer voor betalen, maar is hun eigen schuld. Is wel gemeen maar ik wordt hier schijt ziek van dat mensen zijn katten niet bijhouden. Buurman tegenover schiet met een luchtbuks erop.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 13:53

Cinnepin schreef:
We hebben 2 honden...in de zomer komen die altijd in de tuin, maar niet dag en nacht... Nu komen ze zelden in de tuin.
En helaas is het door de hele tuin....
We willen sowieso al planten erbij planten waar katten niet van houden...em koffiedik zat ik ookal aan te denken inderdaad

weet je zeker dat het kattestront is? die graven normaal alles in.

ik heb 2katten. 1 kat doet altijd haar behoefte bij mij in de tuin. altijd op hetzelfde droge plekje en graaft daarna altijd alles netjes in. ik zie of ruik nooit wat op die plek.

Die andere gaat op de kattenbak... zelfde ritueel.

kan dus ook van een ander dier zijn of oude hondenstront

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 13:58

Schrikdraad spannen op de schutting.
En ze komen inderdaad naar jullie tuin, omdat jullie geen katten hebben.
Hebben wij ook al jaren last van (dit huis minder dan vorige huis).
Ik bedoel het is toch van de zotte dat ik destijds toen ik zwanger was, handschoenen moest dragen als ik in de tuin aan het werk was, alleen maar vanwege de kattenpoep van een ander!
En vogeltjes voeren en kijken ? Kun je hier wel vergeten, worden gelijk gepakt door de buurkatten.
Wat mij betreft wordt er kattenbelasting ingevoerd.

O, ja. Wij hebben dus een poos schrikdraad (hoog en laag) om de tuin gehad en dat werkte fantastisch.
Deze tuin is daar helaas minder geschikt voor.

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 14:01

Birdie60 schreef:
Kattenval en daar voer in. En dan naar asiel brengen. Als ze de kat komen ophalen moeten ze elke keer voor betalen, maar is hun eigen schuld. Is wel gemeen maar ik wordt hier schijt ziek van dat mensen zijn katten niet bijhouden. Buurman tegenover schiet met een luchtbuks erop.

Dit doet mijn vader ook inderdaad! :')
Ik geef hem groot gelijk! (en ja, wij hebben zelf een hele lieve leuke binnen kat)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 14:14

daphne_xxx schreef:
Birdie60 schreef:

Ik geef hem groot gelijk! (en ja, wij hebben zelf een hele lieve leuke binnen kat)

je geeft hem groot gelijk????ok ik heb vervelend jong dat steeds hier in de tuin komt zal ik die ook maar ff met luchtbuks beschieten dan?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 14:16

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 14:21

Heb zo'n piepert en dat ding doet het uitstekend

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 14:26

Kattenschrik van action helpt een beetje. Meurt wel enorm naar knoflook.
Hier in de buurt misschien wel 15 katten die buiten lopen en waarvan er meerderen bij ons schijten. Heb zelf 2 binnenkatten.
Wij zijn de stront zo zat dat we volgend jaar alles dicht straten. Ik vind het ronduit absurd wat je moet doen om overlast van andermans beest te voorkomen. Links naast ons 1 kat, rechts maar liefst 3. En meer buiten dan binnen en maar schijten bij een ander. Buurman van een paar huizen verderop heeft vorig jaar al een mail rond gedaan, is het ook helemaal zat. Maar het helpt niks. Mensen vinden dat ze er recht op hebben ofzo om hun kat (in een woonwijk) buiten te laten lopen. Het slaat eigenlijk helemaal nergens op. Ik vraag niet om hun beest in mijn tuin. Maar goed deze discussie is al zo vaak geweest en daar vroeg je niet om. Luchtbuks roepen wij ook wel eens in boosheid. Maar weet je het beest kan er ook niks aan doen. Ik ben geen katten hater, heb er zelf dus 2, maar je zou ze gewoon in eigen tuin en huis moeten houden.

Helaas dus geen oplossing.

Edit, draad spannen is hier geen optie vanwege recht van overpad aan de achterkant van de tuin. De huizen grenzen aan een sloot. Dan zouden wij schutting rondom hoog moeten zetten terwijl we achter het pad nog een vlonder hebben
Laatst bijgewerkt door Duc_je op 28-12-19 14:29, in het totaal 2 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 14:27

Je kunt ook een draad spannen over de schutting spannen die je eerst door een afvoerbuis(niet te dik, doorsnee ong 8 a 9 cm) doet. Katten proberen zich altijd aan de bovenkant van een schutting vast te grijpen en met deze oplossing rollen ze er meteen weer af. Niet te ver boven de schutting doen, cm of vier er tussen en wel superstrak spannen.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 14:30

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 14:48

speurneusc schreef:
daphne_xxx schreef:

je geeft hem groot gelijk????ok ik heb vervelend jong dat steeds hier in de tuin komt zal ik die ook maar ff met luchtbuks beschieten dan?

Ja, houd lekker je katten bij je en ga naar de ouders toe van dat kind en laat ze dat kind even opvoeden.
Ik kreeg vroeger ook klappen van mijn moeder als ik zoiets deed. Zo moeilijk hoeft het niet te zijn.

Want je tuin bestraten is natuurlijk super normaal door de overlast die anderen veroorzaken. Want we hebben al zoveel groen in de wereld

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 14:55

Hier helaas op balkon ook een hoop liggen. Alles ligt op 1 hoop en al een deel beschimmeld. Zag het niet eerder. De 2 katten hebben ook al ons mooie kastje gesloopt en daarin dus gepoept |o

Buren ontkennen het helaas. Net zoals het bloed van loopsheid van hun hond in de hal. En paar maanden terug heel veel kattenstrond voor de deur.

Wij moeten ook even oplossing vinden op het balkon -:(-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 14:56

Ladyloe schreef:
https://www.agrishop.nl/ongediertebestr ... agers.html

Deze heb ik ook. Heb zelf katten maar die komen niet buiten. Maar helaas zagen de katten buiten mijn voortuin als een kattenbak. Heb zo'n ding gekocht en geen last meer!

Alleen zo jammer dat zowel mijn hond als ik zelf het horen en er gek van worden. Ik ken ook katten die precies weten wanneer dat ding aangaat en dus plekken vinden waar ze alsnog kunnen gaan zitten. Ik zou er al meerdere moeten neerzetten om hele tuin te overbruggen.

Hier helaas ook veel last en niet elke kat begraaft zijn ontlasting. Helaas wel in de voortuin, dus niet af te zetten, mag niet hoog en de poort wordt niet dichtgedaan.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 15:11

daphne_xxx schreef:
Birdie60 schreef:

Sorry hoor maar dit vind ik beyond a-sociaal! -:(- Die beesten kunnen er immers niks aan doen?
Je moet die eigenaren aanspreken! (maar ja; niemand wil zeurderig over komen en dit is gemakkelijker he?)

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 15:24

Helpen mandarijnenschillen niet?
Ruikt tenminste nog lekker en mijn katten kijken heel vies als ze een keer aan zo'n schil ruiken haha.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 15:32

Het is a-sociaal om je buren last te laten hebben van jouw huisdier!
De hele tuin van de buren hier stinkt naar de kattenpies/poep en de buuf kan ook niet zonder handschoenen iets planten oid.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 15:37

Hoe is het normaal om op katten te schieten... Als je dat een geschikte oplossing vind hoop ik dat je opgepakt wordt, is gewoon dierenmishandeling

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 15:44

Ik volg,vooral het stukje gras in de voortuin is geliefd, elke week kan ik er minstens twee drollen uit halen. Heb een hond maar ja die zit niet altijd in de tuin. En omdat ik wel een hond heb moet het dier vriendelijk zijn. Ik vindt het echt zo smerig en het ziet er ook asociaal uit al kan ik niks meer dan het weg halen als ik het zie.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 15:52

Amber_anne schreef:
Hoe is het normaal om op katten te schieten... Als je dat een geschikte oplossing vind hoop ik dat je opgepakt wordt, is gewoon dierenmishandeling

Precies om die dierenbeulen die dat normaal vinden en dat ook nog proberen te verdedigen, ben ik blij dat ik mijn katjes lekker binnen houdt. Knettergek die mensen, ik ga toch ook niet op hun schieten als ik last van ze heb.

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 15:56

Ik heb de strijd tegen de buurtkatten in de tuin na 10 jaar opgegeven. Stroom over de schutting, koffiedik, emmers water om over de kat te gooien, planten tegen katten, 2 honden. Niks helpt helaas. Ik kan geen konijn, cavia, kippen of volliere vogeltjes in mijn tuin houden. Ze worden allemaal gepakt door de katten.ik heb verschillende eigenaren aangesproken maar het excuus is dat het buitenkatten zijn :x
Ik ben bijna van plan een vangkooi neer te zetten zoals een vorige schrijver schreef.ben t best wel zat eigenlijk

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:06

Katten beschieten.... :n waar gaat dat heen zeg. Schandalig.

Verder een vervelend probleem. Ook ervaring mee uit het verleden. Wij hebben onze tuin nu rondom afgeschermd met schrikdraad met flink wat spanning er op (je wilt er zelf niet tegenaan komen) om onze eigen katten binnen de tuin te houden. Ook erg effectief gebleken voor buurtkatten buiten houden. En niet omdat ze er tegenaan komen, dat is nog nooit gebeurd. Ik denk dat ze het horen / voelen en het wel uit hun hoofd laten er bij in de buurt te komen. Het vorige apparaat met minder spanning ging onze langharige gewoon bovenop de draad zitten. Hiermee zelfs nog nooit omhoog geklommen. Heel effectief.
Ook hebben we in het verleden koffiedik in de tuin verspreid. Een gerichte emmer water wil ook nog wel eens effectief zijn maar helaas komen ze meestal s nachts terug.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:14

Vangkooi en dierenasiel is perfecte oplossing.

Die eigenaren weten perfect dat hun katten niet in hun tuin blijven (en nemen hiermee indirect dan ook deze consequentie aan), meer nog: ze zullen hun tuin ook wel niet zo aangepast hebben en zadelen anderen op met de overlast van hun huisdier - perfect gezien toch: de eigenaar de lust en andere mensen de last.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:42

Katten zijn nuttig op de boerderij en in het buitengebied.
In een woonwijk leiden ze te vaak tot overlast.

En waarom zou de buurman moeten investeren om ándermans katten uit zíjn tuin te weren?
Dat is toch omgekeerde wereld?
De katten eigenaren zouden zelf moeten investeren om te zorgen dat hun katten in hun éigen tuin blijven!

Als je wist wie er allemaal buitenkatten hebben zou ik mn tuin katproof maken en de rekening vd gemaakte kosten delen door het aantal katten eigenaren en daar door de bus doen!

Woon je in een huis zonder tuin die je kunt afzetten voor je eigen kat en vind je t sielugh om een kat binnen te houden? Neem dan geen kat!