Welke hondenmand voor oude hond ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 22:06

Ik ben erg fan van de patann knuffelmanden. Mijn honden gingen nooit op het orthopedisch kussen liggen en op gewone kussens amper. Op de patann knuffelmand staan ze aan te schuiven. Ze maken alles met de hand dus je kan ook een extra dikke laten maken voor een oude hond. Hun Facebook is patann creations for pets. Maar ze hebben ook een webshop en staan op veel evenementen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 23:20

missfalki schreef:
Een pellert (wat op vorkheftrucks past om goederen te vervoeren)
een optie onder het hondenkussen, niet te hoog en geen tocht.
Voor een kennis haar oude hond was dit een fijne oplossing.

Succes met het vinden wat bij jullie past en comfortabel is.

Groet Karin.

zo'n ding heet een pallet

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 20:02

Selka

Re: Welke hondenmand voor oude hond ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 20:24

Back on track! Onze Duitse dog die wat minder handig is door een ruggenmerginfarct slaapt er heerlijk op. Ze beweren dat de lichaamswarmte door het kussen weer terug gestuurd wordt en dat zou beter zijn voor de spieren.

Ook onze andere hond die niks mankeert ligt er erg graag op. De Dog weegt 83 kg en ligt niet op de grond ondanks dat het niet een heel dik kussen is. Ook hebben wij tweepersoons matrassen van Jysk waar ze graag op liggen.

Het back on track kussen:
https://backontrack.com/nl/hondenmatras-27438.html

Het verhaal van de warmte voor spieren:
https://backontrack.com/nl/over-bot

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 21:53

Een wollen deken werkt hier ook perfect. Alleen moeilijk schoon te maken helaas.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 09:20

Esplendido schreef:
Hier zijn ze gek op de Snoozer Cozy Cave. Daar kunnen ze echt in liggen en hij is ook verkrijgbaar met orthopedisch kussen.

[ [url=m/AEo5Tw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh die heb ik ook in XL uitvoering zodat ze er met z'n 2 of drietjes op kunnen. Of in, want de kleintjes gebruiken hem ook als slaapzak, de oudste/grootste vindt dat te warm.
Duur ding maar alle replica's halen het hier niet bij.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 10:06

Hier gaan ze ook het liefst op de wollen deken. Ik koop op marktplaats goedkoop een aantal wollen dekens en als ze echt gaan stinken gooi ik ze weg.
Mijn oudste hond dek ik iedere nacht ook nog toe met een fleece deken. Vindt ze heerlijk! Sochtends ligt ze nog precies zo toegedekt onder de deken haha!

Back on track viel hier niet in de smaak. Ze lagen er nooit op helaas.
Mijn paard vindt de spullen van BOT heerlijk maar de honden dus niet..

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 10:54

Hier liggen de hond en katten allemaal op dog's compagnon kussens. Ideaal, zitten wasbare hoezen om die ik regelmatig wissel en was. Zijn fijne isolerende kussens met van die zitzak vulling bolletjes, die vulling kun je ook weer bijvullen naar wens. Verkrijgbaar in heel veel maten en diverse hoezen. Door de vulling kunnen ze echt een kuil naar wens maken waar ze heerlijk inkruipen. Op de site van dog's compagnon vind je veel informatie, schijnt heel goed te zijn voor beestjes met artrose etc

jazza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 11:30

Een biabed.. maar wel zo groot dat de hond met gestrekte rug tegen de iets opstaande zijkant kan liggen. Kost wat, maar dan heb je ook wat

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 11:36

Ik zou eens rondvragen of iemand een oud matras overheeft. Lekker dik en hoeft niets te kosten!

Elmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 11:58

wij hadden de orthopedische hondenbank van zooplus. Valt best mee in prijs, is lekker stevig daarmee bedoel ik dat de hond er makkelijk in en uit kan. Ligt heerlijk en lekker warm, de opstaande rand is lekker om tegenaan te liggen.
Wij hebben er jaren mee gedaan, helaas de hond overleden en de nieuwe honden hebben hem gesloopt. Mijn schoonmoeder had dezelfde voor haar oudje die slecht te poot was, maar hier kon ze makkelijk in en uit.

https://www.zooplus.nl/shop/honden/slaa ... sch/545442

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 19:22

Ik heb voor mijn 2 oudjes simpelweg een memoryfoam matras gekocht 140x200 en heb daar een matrasbeschermer (waterdicht) overheen en hoeslaken die in de was kunnen. Ze hebben hun wolletjes erbij liggen waar ze graag tussen kruipen. En ook heb ik van die wollen benchkussens die ik er al wel eens op leg (als ik lang weg ben laat ik de keukendeur open maar dan koelt het huis af)
Ideale oplossing hier gezien het budget. Ik heb 1 kleine ortopedische kussen om mee te nemen als de oudjes mee op stap gaan, mijn bc kan nog op zijn wolletje maar de staffiedame heeft wat meer steun nodig want is anders ontzettend stijf.
2 grote ortopedische matrassen werd me te duur dus, nu een gewone matras.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 19:55

Afbeelding
Voorkeursbed van onze bijna 13 jarige, gewoon de vloer hout, tegels hij heeft een 1 persoons dekbed 1x gevouwen met daaronder een wollen deken, en daar ligt hij soms in de nacht op maar voorkeur gewoon de vloer. Ben ook al eens op zoek geweest naar ortopedisch bed maar ben bang dat hij er niet op gaat liggen. Zou het zelf prettiger vinden als hij ergens op gaat liggen nu hij ouder is maar helaas.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 20:09

https://www.zooplus.nl/shop/honden/slaa ... thopedisch

Nu in aanbieding. Echt een hele fijne mand. Mijn oude Lab van 15 jaar heeft hier zalig opgelegen in zijn laatste jaren. Ik moest opletten dat de andere Labs hem niet inpikken. Ze liggen er allemaal graag op. Zelfs de kat ligt er graag op.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 20:49

janouk schreef:
https://www.zooplus.nl/shop/honden/slaa ... thopedisch

[ Video ]

Nu in aanbieding. Echt een hele fijne mand. Mijn oude Lab van 15 jaar heeft hier zalig opgelegen in zijn laatste jaren. Ik moest opletten dat de andere Labs hem niet inpikken. Ze liggen er allemaal graag op. Zelfs de kat ligt er graag op.

Deze hebben wij sinds kort ook! Ze liggen er heel graag op!

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 21:26

Ik heb vorige week een Maxxnobel hondenkussen gekocht voor mijn 1,5 jarige Berner kruising. Hij wilde nooit op een kleedje/kussen liggen, deze trok hij uit zijn bench.

Hij is tijdens onze vakantie 2 weken uit logeren geweest bij zijn broer en was daar ineens groot fan van zijn kussen. Voor thuis gelijk een nieuw kussen gekocht en daar ligt hij nu ‘s nachts maar ook overdag prinsheerlijk op te slapen :)

Er zitten vlokken in het kussen, en al kan hij er lekker ‘in’ liggen, voelt het kussen toch nog stevig. Hij kan er makkelijk op lopen. Ik heb voor de 125x90cm €90,- betaald. Ze hebben overigens ook orthopedische kussens.

Afbeelding

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 21:30