welke kattenbak korrel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Re: welke kattenbak korrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:03

Hornbach heeft ook zo'n zakken. Ook met babypoeder geur. Erg fijn spul, blijft alleen zo lekker in de lange teenharen van mijn (inmiddels overleden) Pers hangen dus met mijn huidige Maine Coon durf ik het niet meer aan haha.

Maar was prima spul!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:10

Een kattenbak met zeef ga ik proberen als de huidige vervangen moet worden.
Ik heb een kattenbak waarvan het luikje extra ver omhoog kan, waardoor je niet telkens de hele bovenkant van de bak hoeft te verwijderen als je de bak wilt schoonscheppen. Handig, maar van deze kattenbakken scheurt de bodem heel snel helaas.
Op zich vind ik drollen en bolletjes urine geen ramp om te verwijderen met een schep. Mits het zeer goed klontert en je alles er in 1 keer uit kunt halen. Dat gaat prima met die van AH. Ik vind het overigens niet door het hele huis. Het blijft beperkt tot het plekje voor de bak. Dan zijn haar poortje blijkbaar al schoon.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:11

Mocht je een hoogvliet in de buurt hebben: de schep en schoon van de AH die hier wordt aangeraden is daar een stuk goedkoper per doos :)
Echt exact hetzelfde spul :)

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:13

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:28

Ik heb al jaren biokat's fresh.
Mijn kat(ten), inmiddels nog 1 maar eerst 2, konden behoorlijk stinken en dat ging overal doorheen. 2 keer op de kattenbak en de woonkamer lag vol met grit enz.
Sinds ik biokat's fresh gebruik nergens meer last van, behalve als mevrouw haast heeft en haar poep niet begraaft dan..
Je kan makkelijk 2 maand met zo'n zak doen als je dagelijks even leeg schept en beetje bij vult indien nodig.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:55

Keet schreef:
Mocht je een hoogvliet in de buurt hebben: de schep en schoon van de AH die hier wordt aangeraden is daar een stuk goedkoper per doos :)

Hoe weet je dat het exact hetzelfde is? Dat lijkt me moeilijk te controleren.

Helaas geen Hoogvliet in de buurt hier.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:59

Houtkorrels van de AH, nemen mooi de geur op en zijn 'goed' voor het milieu. Mogen in de groene kliko.
€3.89 voor 10 liter.
Lopen er misschien 1 of 2 korreltjes per dag uit.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 12:08

Boras schreef:
Keet schreef:

Omdat ik ze beide tegelijk gebruikt heb en dus heb kunnen vergelijken qua verpakking, ingredienten en daadwerkelijk product ;)

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 12:28

Afbeelding
Ik heb deze. Ook met babypoeder. 25 liter voor 11.99 maar ik doe heel lang met een zak. Heb 2 katten. Beste laag er in en elke dag de drollen en klonten plas eruit en ik vul hem 1x in de 2 weken wat bij. Ik kan 1.5 tot 2 maamden met 1 zak. Te koop bij dierenspeciaalzaken. Bij sommige shops kun je ook online bestellen. Ideaal spul dit. De katten vinden deze ook het prettigst

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:34

Keet schreef:
Boras schreef:
[

Omdat ik ze beide tegelijk gebruikt heb en dus heb kunnen vergelijken qua verpakking, ingrediënten en daadwerkelijk product ;)

Op de verpakking van het grit van AH staat geen lijstje met (alle) ingrediënten vermeld.
Op de site van AH (en Hoogvliet) vind ik die ook niet.

Het zou mooi zijn een goedkope variant, dat wel natuurlijk. Het grit is bij de AH bijna nooit in de bonus. Maar of het exact hetzelfde is, is niet op basis van de beschikbare info en het uiterlijk van het grit te beoordelen denk ik. Maar ik ben dan ook een pietje precies.

Ik zou die van Hoogvliet wel uit willen proberen. Ben wel benieuwd geworden :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:37

Tja, die info heb ik ook niet voor je :) toen ik het gebruikte was het echt precies hetzelfde. Maar ivm de hoeveelheid verpakkingsmateriaal en de container bij ons huis ben ik overgestapt op de blauwe zakken vancat van de ranzijn :)

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:38

Ik gebruik de PeeWee kattenbakk met huismerk houtkorrels of de houtkorrels van Plosplan.
Vrij zuinig in gebruik en heb soms een flink aantal katten in huis, soms weer minder. Dit systeem bevalt mij heel goed!

Bentley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:11

Wij hebben inmiddels al meerdere merken en varianten uitgeprobeerd. Enkele maanden terug greep ik opeens bijna mis met (helemaal) verschonen, dus in alle haast in mijn pauze een doos gehaald bij de Aldi. Geen idee welke merk het is, maar het is een hele fijne korrel met een aangename geur.
Wat mij opvalt met deze korrel is dat er bij een flinke plas bijna niks aan de bak zelf blijft kleven. Is tussendoor dus ook makkelijk uit te scheppen.
De dozen van de Lidl zijn eigenlijk hetzelfde. Die gebruiken we eigenlijk om en om. Ligt er maar net aan waar ik het koop.
Onze kat is ook kieskeurig met bakvulling, hierbij horen we geen geklaag ;-)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:15

Maar dat kleven aan de bak is dat wel te voorkomen door welk grit dan ook?
Op de bodem wel, mits er een goede laag inligt. Of katlief moet het allemaal opzij krabben.

Maar aan de zijkanten, als de kat niet goed mikt en tegen de zijkant aan plast daar waar geen grit ligt, dan plakt het geheid lijkt me. Gelukkig kan mijn kat goed richten, in het grit i.p.v. tegen de zijkant :P

Aldi kom ik ook regelmatig voor bepaalde producten, eens meenemen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:23

Bentley93 schreef:
Wij hebben inmiddels al meerdere merken en varianten uitgeprobeerd. Enkele maanden terug greep ik opeens bijna mis met (helemaal) verschonen, dus in alle haast in mijn pauze een doos gehaald bij de Aldi. Geen idee welke merk het is, maar het is een hele fijne korrel met een aangename geur.
Wat mij opvalt met deze korrel is dat er bij een flinke plas bijna niks aan de bak zelf blijft kleven. Is tussendoor dus ook makkelijk uit te scheppen.
De dozen van de Lidl zijn eigenlijk hetzelfde. Die gebruiken we eigenlijk om en om. Ligt er maar net aan waar ik het koop.

Mijn man had die van de aldi eens meegenomen. Rook mijn hele huiskamer naar een soort van wasmiddelachtige geur. Yukkie

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:24

Keet schreef:
Bentley93 schreef:

Mijn man had die van de aldi eens meegenomen. Rook mijn hele huiskamer naar een soort van wasmiddelachtige geur. Yukkie

Oh, ik wil mijn kattenbak niet kunnen ruiken. Op geen enkele manier :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:56

Boras schreef:
Maar dat kleven aan de bak is dat wel te voorkomen door welk grit dan ook?
Op de bodem wel, mits er een goede laag inligt. Of katlief moet het allemaal opzij krabben.

Maar aan de zijkanten, als de kat niet goed mikt en tegen de zijkant aan plast daar waar geen grit ligt, dan plakt het geheid lijkt me. Gelukkig kan mijn kat goed richten, in het grit i.p.v. tegen de zijkant :P

Aldi kom ik ook regelmatig voor bepaalde producten, eens meenemen.

Yes, met houtkorrels. De korrels vallen namelijk uiteen in los zaagsel.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:58

Maar ik wil geen los zaagsel of los grit, ik wil een klont :D

En die bak daar zit die urine toch tegenaan toch? Daar moet een schoonmaakdoekje langs.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 17:10

Dat was toch niet je vraag :+