Goede doelen voor dieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ryukapple

Re: Goede doelen voor dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 18:15

Ik doneer op het moment niet echt maar ben wel vrijwilliger bij het lokale asiel hier

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 18:20

Ik steun sowieso met vaste bedragen elke maand

- Free Morgan Foundation (zij vechten voor de vrijlating van de orca Morgan en andere orca's die nog in gevangenschap leven)
- Stichting Paard in Nood (zij zitten hier in de buurt en ik vind het zo onwijs knap wat zij nu al 12 jaar doen hier in NL met het opvangen van zieke/ongewenste paarden. Ik heb helaas de tijd/energie niet om zelf te vrijwilligen bij ze en te helpen met de paarden, dus steun ik ze met geld)
- KNWF geleidehonden (heb ik al van jongs af aan een stichting gevonden waarvan ik het zo goed vind dat ze bestaan dat ik al sinds ik tiener ben en m'n eerste eigen geld verdiende, geld aan't doneren ben)
- Orca Conservancy (ik vind het vreselijk om te zien hoe snel de aantallen van wilde orca's dalen en vind het belangrijk dat er goede educatie over gegeven wordt voor de toekomst, maar dat er ook geld gestopt wordt in meer onderzoek en het helpen van zalm populaties e.d. omhoog te krikken om hun voedsel aanbod vooruit te helpen. Dat en nog veel meer doen ze o.a. voor de orca's. Deze dieren liggen me nader a/h hart dus ik steun zulke organisaties graag)
- Stichting proefdiervrij (hier doneer ik ook al zo'n 13 jaar aan, omdat ik het echt belangrijk vind wat de stichting doet. Elk dier wat gered kan worden van zo'n proef, is al een succes)

En dan koop ik tussendoor wel eens kleren, armbandjes, en dat soort dingen, waarmee stichtingen/goede doelen gesteund worden.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 18:29

Rhino revolution in Zuid Afrika.
Kilimanjaro Animal Crew in Tanzania, vangen gewonde, wilde dieren op een ethische manier.
ACE in Spanje, iets met zwerfhonden
Stiching SPOTS, werkt vanuit Nederland, gevestigd in Namibië (Naankūse), zet zich in voor alle katachtigen.
viervoeters / fout paws, gevestigd in Groningen en werkt samen met Lionsrock in Zuid-Afrika, vangen katachtigen op

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 18:51

Ik woon in Portugal en koop elk jaar een agenda en kalender van Animais de rua. (Straat dieren).Ze helpen straatdieren met oa sterilisatie campagnes maar vangen ook dieren op van paarden tot kippen, zeg maar, op hun boerderij en bekende Portugezen staan er ook achter en werkten vorig jaar mee aan de agenda van dit jaar.
Ze hebben een flinke webshop om leuke dingen uit te kiezen.
Je kunt ook projecten steunen.
https://animaisderua.org/

Verder kun je in het noorden financieel de Miranda ezels, een uitsterved langharig ezelras steunen door adoptie moeder/vader te worden en je kunt als vrijwilliger werken op het centrum tot behoud van het ras.
De site is helaas alleen in het portugees.Ze hebben ook een webshop (loja).
http://www.aepga.pt/

Verder draag ik mijn steentje bij door zelf honden, katten en paarden op te vangen.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 18:56

Ik steun ons eigen onderzoek, uit mijn eigen zak.
https://www.vriendendiergeneeskunde.nl/ ... ge-content
Het voordeel is dat ik dus concreet in werking zie wat we doen en ben er dan ook trots op dat in internationale bijscholingen voor dierenartsen en in research over heel de wereld ons onderzoek gebruikt wordt als bron.

LoveHorseJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-19 10:20

Iedereen alvast bedankt voor de antwoorden. Hier kan ik zeker iets mee! Mocht er nog een goed doel te binnen schieten, mag je het altijd reageren.

Mvg LoveHorseJ

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:26

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:33

TS wat voor iets zoek je? Ik ken talloze plekken die dieren opvangen en het allemaal van vrijwilligers moeten hebben. Meeste is in Afrika.
Let wel op dat je (vnl op andere continenten) moet opletten bij wat voor organisatie je gaat. Zijn het wel echt wilde dieren die uit eindelijk weer vrij gelaten worden of zijn ze stiekem in gevangenschap gefokt, puur om vrijwilligers te trekken en daar geld op te verdienen?

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 08:18

Ik werk als vrijwilliger bij een dierenambulance die aangesloten bij dierenlot is. Ook een enorm fijne organisatie die niet alleen in Nederland actief is maar ook in het buitenland. Mijn ervaring is alleen maar positief

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 09:21

Stichting Waar is onze Angel?.

Dit is een zoekgroep voor vermist geraakte honden. We werken door heel Nederland actief met zoekteams. In België en Duitsland plaatsen we honden alleen online (in België werken we samen met Lost Dogzzz).
Tevens hebben we ook een katten pagina.

Wij zijn nog altijd opzoek naar beheerders. Dit kan je vanuit huis doen (mits je een pc en smartphone hebt). Ook gaat het beheer bij vermissingen in de eigen woonomgeving op locatie de boel aansturen.

Voor meer informatie kun je kijken op www.wioa.nl , www.waarisonzeangel.nl of op de Facebookpagina, zoek dan op Waar is onze Angel?

LoveHorseJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-19 11:50

casperzazoe schreef:
TS wat voor iets zoek je? Ik ken talloze plekken die dieren opvangen en het allemaal van vrijwilligers moeten hebben. Meeste is in Afrika.
Let wel op dat je (vnl op andere continenten) moet opletten bij wat voor organisatie je gaat. Zijn het wel echt wilde dieren die uit eindelijk weer vrij gelaten worden of zijn ze stiekem in gevangenschap gefokt, puur om vrijwilligers te trekken en daar geld op te verdienen?

Ik ben opzoek naar vanalles. Ik ben vooral nieuwsgierig naar wat er allemaal is. Ik ben zowel op zoek naar donatie, adoptie en vrijwilligerswerk. U mag zeker het vrijwilligerswerk in Afrika toelichten. Ik ben vooral geïnteresseerd in neushoorns.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 11:57

Zwerfkat in nood doneer ik aan :)

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 12:33

Ik help bij dierenvoedselbank noord limburg in belgie!
Die helpen mensen met honden/katten voer speeltjes manden ect!
Ook trim ik voor hun "klanten" aan de kosten prijs :)
Je kan ze opzoeken via facebook

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:49

Ik doe aanstaande zaterdag een 12 uur charity livestream op twitch voor het dierenasiel in st truiden (belgie) en dan gaan we het hebben over wat jij als persoon kunt doen voor een dierenasiel en hoe zij werken. Beste is om zelf een asiel te benaderen en hun zelf te vragen wat je zou kunnen doen en zelfs websites lezen kan al helpen! Zelf heb ik allerlei game bedrijven gevraagd goodies te doneren en zo gaan we proberen lekker veel donaties binnen te krijgen want ik ga de goodies aan donateurs verloten :D

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 21:09

KimD schreef:
Ik ben vaste donateur van Dutch Cell Dogs, het werk wat zij doen vind ik geweldig en zijn ook hele open over wat er met het geld gebeurt.

Ik ook! Vind het echt een heel goed doel. Voor de honden, maar ook voor de mensen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 21:24

Ik zag net op FB Stichting Cavia die op zoek zijn naar nieuwe huisjes voor hun cavia’s. Vond ik ook wel een goed doel :)

LoveHorseJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-19 09:52

chimello schreef:
Ik doe aanstaande zaterdag een 12 uur charity livestream op twitch voor het dierenasiel in st truiden (belgie) en dan gaan we het hebben over wat jij als persoon kunt doen voor een dierenasiel en hoe zij werken. Beste is om zelf een asiel te benaderen en hun zelf te vragen wat je zou kunnen doen en zelfs websites lezen kan al helpen! Zelf heb ik allerlei game bedrijven gevraagd goodies te doneren en zo gaan we proberen lekker veel donaties binnen te krijgen want ik ga de goodies aan donateurs verloten :D

Waar kan ik de livestream vinden?

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 10:03

Wij hebben een kleine stichting in Zuid-Holland: Swiffers Hoeve. In samenwerking met Dierenambulance Alphen a/d Rijn vangen wij zieke en gewonde dieren op. Maar we vangen ook dieren op voor mensen die ziek of overleden zijn en zoeken dan een nieuw huis.

Met de dieren die bij ons blijven én die het leuk en gezellig vinden, gaan we bij verzorgingshuizen en zorginstellingen langs. Dat resulteert in blije dieren én hele blije mensen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LoveHorseJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-19 11:20

Nog ervaringen met goede doelen?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 11:25

Adopteer een koala die door de bushfires in Australie getroffen zijn.
Dit is een betrouwbare organisatie. Mijn Nederlandse vriendin die daar in de buurt woont heeft er ook eentje geadopteerd.
https://www.koalahospital.org.au/adopt-a-koala

LoveHorseJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-19 11:27

elnienjo schreef:
Dit is een betrouwbare organisatie. Mijn Nederlandse vriendin die daar in de buurt woont heeft er ook eentje geadopteerd.

Mega hard bedankt om dit te reageren! Wauw heel graag helpen, want ik vind het verschrikkelijk wat daar gebeurd. Ik wist alleen niet hoe. Bij deze dan ;)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 11:42

Stray Assist in Goa, India. https://www.assistinganimals.com/

Een Nederlandse vrouw die hier een opvang is gestart en ontelbaar veel honden en andere straatdieren behandelen, castreren/steriliseren, opvangen en een groot netwerk aan vrijwilligers die de dieren die het wel overleven op straat voeren en in de gaten houden.
De dieren die niet meer op straat kunnen leven blijven daar of worden herplaatst.

Ze doen sterilisatieprojecten door heel het land, even als educatieprojecten om de bewoners en toeristen in te lichten zodat het dierenwelzijn vergroot wordt.

De organisatie is enorm transparant en eerlijk in wat ze doen en wat voor schrijnende gevallen ze tegen komen maar ook juist de mooie kanten van het lokale volk die meehelpen. Ze draaien compleet op vrijwilligers en donaties. :)

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 11:51

elnienjo schreef:

Heb ik ook gedaan :j , en ook nog 2 andere
Bij deze https://portstephenskoalas.com.au/
Deze is wat minder bekend als Port Macquarie maar daarom niet minder goed.

Je kan bij Port Macquarie ook vrijwilligers werk doen voor bijvoorbeeld een week of 4 maar dan moet je wel geduld hebben, voor volgend jaar zitten ze helemaal volgeboekt. Ik ga proberen om in 2021 daar naar toe te gaan om "onze" Koala te zien als ze dan nog niet is terug gezet in de natuur.
De andere 2 koala's die wij hebben geadopteerd, blijven in de opvang omdat ze niet meer terug kunnen vanwege ernstige infecties aan hun ogen(chlamydia) maar prima zich kunnen redden in de opvang.

LoveHorseJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 16:46

Kobus17 schreef:
elnienjo schreef:

Heb ik ook gedaan :j , en ook nog 2 andere
Bij deze https://portstephenskoalas.com.au/
Deze is wat minder bekend als Port Macquarie maar daarom niet minder goed.

Je kan bij Port Macquarie ook vrijwilligers werk doen voor bijvoorbeeld een week of 4 maar dan moet je wel geduld hebben, voor volgend jaar zitten ze helemaal volgeboekt. Ik ga proberen om in 2021 daar naar toe te gaan om "onze" Koala te zien als ze dan nog niet is terug gezet in de natuur.
De andere 2 koala's die wij hebben geadopteerd, blijven in de opvang omdat ze niet meer terug kunnen vanwege ernstige infecties aan hun ogen(chlamydia) maar prima zich kunnen redden in de opvang.

Wauw, dat wist ik niet! Heeft zeker mijn aandacht getrokken :D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:11

Lusitana schreef:
Ik woon in Portugal en koop elk jaar een agenda en kalender van Animais de rua. (Straat dieren).Ze helpen straatdieren met oa sterilisatie campagnes maar vangen ook dieren op van paarden tot kippen, zeg maar, op hun boerderij en bekende Portugezen staan er ook achter en werkten vorig jaar mee aan de agenda van dit jaar.
Ze hebben een flinke webshop om leuke dingen uit te kiezen.
Je kunt ook projecten steunen.
https://animaisderua.org/

Verder kun je in het noorden financieel de Miranda ezels, een uitsterved langharig ezelras steunen door adoptie moeder/vader te worden en je kunt als vrijwilliger werken op het centrum tot behoud van het ras.
De site is helaas alleen in het portugees.Ze hebben ook een webshop (loja).
http://www.aepga.pt/

Verder draag ik mijn steentje bij door zelf honden, katten en paarden op te vangen.

Lusitana,dat vind ik heel goed dat jij ook directe praktische hulp geeft aan dieren in je eigen omgeving door ze op te vangen.Je kunt niet alle dieren van de wereld redden helaas maar wel de wereld van 1 dier!