Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
beatje schreef:Diertje is 9 weken,bij een goede fokker zit het normaal nog bij zijn moeder.Dat je hem een middagje alleen laat op een plak waar geen gevaar is alla.Maar toch geen nacht nog eens er achter aan?Ik zou terug naar huis gaan. Het diertje slaapt bij jou in bed en zoekt daar de warmte die hij normaal van zijn moeder of nest genootjes heeft en nu moet ze dat ineens zelf uit zoeken.Nu moet ik zeggen dat als we kittens hebben we er altijd twee hebben en dat de katten hier met elkaar leven,maar zelfs dan laat ik mijn dieren geen nacht alleen.
beatje schreef:Diertje is 9 weken,bij een goede fokker zit het normaal nog bij zijn moeder.Dat je hem een middagje alleen laat op een plak waar geen gevaar is alla.Maar toch geen nacht nog eens er achter aan?Ik zou terug naar huis gaan. Het diertje slaapt bij jou in bed en zoekt daar de warmte die hij normaal van zijn moeder of nest genootjes heeft en nu moet ze dat ineens zelf uit zoeken.Nu moet ik zeggen dat als we kittens hebben we er altijd twee hebben en dat de katten hier met elkaar leven,maar zelfs dan laat ik mijn dieren geen nacht alleen.
SweetVanille schreef:Je hebt 1 kitten...? Die horen sowiezo niet alleen op te groeien...
Zou zeggen, kijk in het asiel voor een stabiele kat waar ze van kan leren en zich aan op kan trekken.
AbleToDream schreef:Ik zou zeggen neem ze mee.
Ik heb die van mij ook na een week of twee dat hij bij me thuis was leren lopen aan een tuigje, en sindsdien gaat ie gewoon overal waar het zich toelaat mee, de karwei, dierenwinkel, oma en opa, tantes, vrienden,.. en deze week zelfs naar de boogschietclub.
Anoniem schreef:SweetVanille schreef:Je hebt 1 kitten...? Die horen sowiezo niet alleen op te groeien...
Zou zeggen, kijk in het asiel voor een stabiele kat waar ze van kan leren en zich aan op kan trekken.
Achterhaalde onzin.
Katten zijn net echt niet perse groepsdieren. Sommigen zijn veel liever alleen.
Zo irritant als mensen echt niet verder kijken dan dit soort domme onwaarheden blijven blaten.
Mijn twee katten, die elkaar tolereren, maar echt niet perse nodig hebben, zijn zo gewend aan dat ik soms een of twee nachten weg ben. Dan staat er genoeg eten en drinken voor ze en ze doen precies hetzelfde als ze doen als ik er wel ben.
Pas als ik langer dan 2 nachten weg ga, komt er iemand voor ze. Van begin af aan heb ik dat gedaan. Ik geef ook geen eten op vaste tijden. Soms geef ik ze voor 1, soms voor 2 dagen tegelijk brokjes. Er staat natuurlijk wel altijd eten! Qua water zijn ze helemaal makkelijk, als ze de keuze hebben tussen vers en "oud" water kiezen ze 100% voor het oude.
Ideaal om je kitten meteen de nacht alleen te laten? Misschien niet, maar met genoeg eten, drinken en iets te spelen komt dat helemaal goed hoor.
SweetVanille schreef:Je hebt 1 kitten...? Die horen sowiezo niet alleen op te groeien...
Yallie schreef:Tuigjes ed zijn ook niet nodig want ik ben niet van plan om haar veel mee op sleeptouw te nemen. Mocht ik haar vervoeren dan doe ik dat lekker in haar reismandje![]()
Aan iedereen die me aanraadt haar mee te nemen: Denken jullie dus echt dat dat minder stress oplevert of is dat niet jullie overweging om daarvoor te kiezen? Daar ben ik nog wel benieuwd naar.
Anoniem schreef:beatje schreef:Over achterhaalde onzin gesproken....
En precies wat is er achterhaald aan mijn huidige situatie met mijn katten en de ervaring met tientallen andere katten? Of wilde je echt perse gewoon een punt tegen mij maken? Doe dat dan gewoon even, dan hebben we dat ook weer gehad he.
GDG schreef:beatje schreef:Diertje is 9 weken,bij een goede fokker zit het normaal nog bij zijn moeder.Dat je hem een middagje alleen laat op een plak waar geen gevaar is alla.Maar toch geen nacht nog eens er achter aan?Ik zou terug naar huis gaan. Het diertje slaapt bij jou in bed en zoekt daar de warmte die hij normaal van zijn moeder of nest genootjes heeft en nu moet ze dat ineens zelf uit zoeken.Nu moet ik zeggen dat als we kittens hebben we er altijd twee hebben en dat de katten hier met elkaar leven,maar zelfs dan laat ik mijn dieren geen nacht alleen.
Hèhè, eindelijk een reactie met een beetje verstand. Je laat dat kitten dat nota bene nog bij de moeder had moeten zitten en nog maar net verhuisd toch niet zo achterlijk lang alleen?! Natuurlijk doe je dat niet.