Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SusanH schreef:Britta31 schreef:Maar lokken ook muizen
Idd ik had een muis in huis door de kippen van de buren. Nu een kastje in het stopcontact met ultrasoon geluid. Geen muis meer gezien. Hangt er nu 4 weken.
Serenity350 schreef:Tjah, ligt denk ik ook een beetje ligt aan waar je woont. Wij hebben drie katten, waarvan 2 overdag standaard buiten zijn (en inderdaad heel wat muizen vangen). Maar de muizen blijven. Ook een rattennest achterin de tuin. Zo nu en dan vind ik een dode rat die te grazen is genomen door een kat, maar weg gaan ze niet. Bijna dagelijks vind ik wel een muis (1 kat vangt ze enkel, en eet ze niet op maar verzameld ze op speciale plekken) Voedsel maar ook het dierenvoer moet daarom steevast in afgesloten tonen. Laatst een zak kippenvoer in de bijkeuken laten staan voor een nacht, de volgende dag zat er een gat in de zak.
Woon je in een gebied met veel muizen, dan zullen ze er toch zijn. Ik ga ook geen gif gebruiken, teveel dieren op en om het terrein die ik juist niet kwijt wil (ook wilde dieren). We zorgen gewoon dat we er goed om denken om geen voedsel open en bloot te laten staan.
Jessix schreef:Ik woon ook midden in het bos met paarden aan huis. Genoeg bijgebouwen en stallen, leuke plekken voor muizen. Mijn katten vangen als een tierelier, maar deze tijd van het jaar is het bijna niet in toom te houden. De rest van het jaar houden ze de muizen populatie zo in peil, dat ik geen last van ze heb. Ze zijn er dan wel, maar nestelen zich niet in dekjes, dekens en jassen, etc.
Op het moment is het zo erg dat als ik 5 minuten een emmertje voer laat staan dan zitten de muizen er op waar je bij staat.