Dogmeat ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 17:39

Ja, alleen zit je dan vaak er voor in de auto.... dus het voordeel is voor de benzinepomp....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 18:02

Rakkie123 schreef:
Ja, alleen zit je dan vaak er voor in de auto.... dus het voordeel is voor de benzinepomp....

Ik heb nooit heel ver hoeven rijden hoor, en met de hoeveelheden die ik mee kon nemen was het voordeel toch echt voor mezelf.
Hier in de buurt ook iemand die bestelde in dezelfde groepen als dat ik deed en ik heb het ook wel eens bij haar opgehaald als ik niet zoveel had. Op een gegeven moment ook een deel bij haar afgegeven toen ik toch moest rijden en zij niet heel veel had. Op barfplaats is genoeg te regelen als je wil en het van 2 kanten komt.

mvdende

Re: Dogmeat ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:29

En toch is BARF een heel stuk duurder geworden de laatste pak m beet 10 jaar.

Als je oude topics tegenkomt dan schrik je wel van wat er toen voor "afval" van de menselijke consumptie werd gevraagd en wat er nu voor BARF spul wordt gevraagd.

Ik probeer wel een beetje op de aanbiedingen te letten bij Dogmeat, nu hadden ze bijvoorbeeld lamskoteletten voor 1,5 per kg ipv 3 per kg. Dat heb ik dus gelijk mooi mee besteld.

Ik heb mn bestelling gisteren opgehaald en tot nu toe redelijk tevreden.

Helaas was het schapenvet één grote bonk dus die heb ik eerst moeten laten ontdooien voordat ik het kon verdelen. Het zelfde gold voor de kiprugstukjes, die moesten ook eerst ontdooid voordat ik ze van elkaar af kreeg.

Dit is wel even jammer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:58

Klopt dat het wel duurder geworden is idd, en sinds een paar jaar ook lastiger want de grootste slachterij met barfproducten is gestopt met bezorgen. Eerder brachten ze het bij bestellingen van een paar honderd euro op een bepaald punt en kon je het daar ophalen, dat is nu niet meer zo dus het is wat meer zoeken om alles bij elkaar te krijgen. Alleen de mensen die rondom Rotterdam wonen kunnen daar nu nog terecht, of je moet al een groep bij elkaar krijgen en een bus kunnen huren.
Dat je het deels moet laten ontdooien is wel normaal met barfspul, hier ging het in vuilniszakken in een krat en dan de koelkast in en zodra ik er met een hakmes doorheen kon komen begon ik met verwerken en ging het de vriezer in. Het is eigenlijk nooit los ingevroren als je een beetje een normale prijs betaald.
Ik vind het wel jammer dat ik nu alleen nog van die kleine hondjes heb als het daar op aankomt want het snijden en verpakken vond ik altijd wel een hele leuke bezigheid.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 20:03

Ik vind de dogmeat erg vet. Ik vul de kongs ermee en heb daarna een plakkaat op mijn vingers....3 honden eten sommige smaken erg slecht. Weet niet of ik er mee doorga

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 21:36

Billy schreef:
Ik vind de dogmeat erg vet. Ik vul de kongs ermee en heb daarna een plakkaat op mijn vingers....3 honden eten sommige smaken erg slecht. Weet niet of ik er mee doorga

Ok. Ergens wel blij te horen dat het erg vet is, dan valt Skip hopelijk niet af nu hij 500g ipv 800g krijgt.

Vanmorgen de zalm open gemaakt en daar zat zeker een 30ml vet in het opvang bakje.

Verder is Skip het er niet helemaal mee eens dat we overgeschakeld zijn. 250g is natuurlijk wel een stuk minder dan 400g per maaltijd. Hij had het lekker opgegeten maar stond me vervolgens aan te kijken zo van 'waar blijft de rest?'

Hij heeft net de geit gehad en dat ging er ook prima in.

Billy

Welke smaken eten jou honden slecht?

Als je het helemaal niets vind en ook niet wil opmaken, dan wil ik het tegen vergoeding wel overnemen.

Ik woon dus alleen in Ossendrecht dus voor jou niet geheel naast de deur.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 22:06

Ik had 10rollen gekregen
Met paard werd slecht gegeten, 5diersoorten, en die met lam
Maar ik weet niet meer welke smaken ik gekregen had.
Ik heb nu duck rollen met kip en appel en rund en groenten geloof ik

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 10:50

Ik heb het een tijdje geprobeerd mee te bestellen bij Barfplaats maar ik moest toch wel steeds 40 km rijden.
Dat is niet te doen voor mij, met het vaak toch wel weer wachten, ben je snel een ochtend kwijt.
En met een 40 kilo vriezer ook niet echt voordelig.

En het is erg veel duurder geworden allemaal.
Het is nu ik schat 6 jaar geleden dat ik stopte met helemaal zelf samenstellen en ook inderdaad vaak meedoen of zelf organiseren van vlees halen.

Maar ik denk dat het bijna het dubbele is van 6 jaar terug.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:19

Dogmeat werd hier helaas niet echt gegeten. Heel vet indd en daar zijn ze hier niet zo fan van. Ook lieten ze de meeste smaken liggen en vis kwam er bij mijn reu direct weer uit. :(