Poes blijft constant miauwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-19 20:25

Ik heb beeldmateriaal van het mormel :+

Dit is dus Het Geluid :+

Mando

Re: Poes blijft constant miauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 20:43

Ik heb altijd siamezen gehad en nog trouwens.
Me-Ow kletste de hele dag.
Mads en Mink zijn rustiger maar onze Maes kletst net zo erg als toendertijd onze Me-Ow.
Ik klets terug en speel met hem maar het is echt een aandacht vrager.
Prima hoor...

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 00:52

Heb geen verstand van blauwe Russen, maar evt wel een tip wat betreft kattenluik en buurkatten.
Ik woon zelf op een boerderij en wil behalve mijn eigen katten ook geen andere katten in huis, dus ik heb een luik dat werkt op de chip. Luik gaat alleen open als hij de chip van mijn kat detecteert, ideaal!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 06:42

Dat eeuwige gemiauw had ik met een Britse Korthaar. Een ontzettend lief dier,
Maar hij hield ons s nachts gewoon wakker.
Opsluiten hielp wat in de geluidsreductie, maar zelfs toen wist hij ons wakker te houden. Hij beukte ook nog eens op de deur en smeet met zijn voerbak en waterbak.

Dat is uiteindelijk opgelost door een stofzuigen in zijn kamer te zetten. Op het stopcontact hebben we zo'n klein kastje gezet, waardoor we vanuit het bed met een afstandsbediening de stofzuiger aan/uit konden zetten als hij verschrikkelijk tekeer ging.
Het hielp als een tierelier.

Overdag hielp het door hem een overmatige knuffelsessie te geven als hij maar bleef miauwen. Net even te lang doorgaan (ovewelmen met aandacht) en hij was er dan even klaar mee en ging weg om ergens rustig te slapen.

Ook hij had een bloedhekel aan andere katten en toch hebben we er uiteindelijk een kitten bij genomen. Hij heeft haar nooit iets gedaan en hij werd er veel rustiger en stiller van.

Ik denk dat hij gewoon niet alleen kon zijn en dat hij daarom zo krampachtig aan ons hing.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 09:03

Kaatje_S schreef:
Heb geen verstand van blauwe Russen, maar evt wel een tip wat betreft kattenluik en buurkatten.
Ik woon zelf op een boerderij en wil behalve mijn eigen katten ook geen andere katten in huis, dus ik heb een luik dat werkt op de chip. Luik gaat alleen open als hij de chip van mijn kat detecteert, ideaal!

Hebben wij ook. Ideaal...totdat de chip van je kat verzakt en het luik hem niet meer kan detecteren..staat poes voor een dichte deur :+

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 09:11

Misschien verveelt poeslief zich. Misschien eens wat hersenwerk met haar doen? Kijken wat dat oplevert?

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 09:16

Oooh.. Zo herkenbaar! 1 van onze katten bedenkt om 5 uur 's morgens dat tie echt vers water nodig heeft, ook al heeft hij een goed gevuld fonteintje staan. :')

Ik probeer het te negeren totdat ik opsta, maar hij maakt en houdt me gewoon wakker. -O-