Daphara schreef:Ik zou inderdaad ook nog wachten met de introductie aan de al aanwezige katten, minimaal een week na het ontwormen. De meeste wormen en eitjes komen op dag 3-4 na het ontwormen er uit, maar kan ook nog tot een week later zijn, ligt een beetje aan het merk. TS welk ontwormingsmiddel heb jij gebruikt?
Ik zou met de brok ook overschakelen naar een meer voedzaam type, ik zie brokjes met verschillende kleurtjes op de foto, dat zijn niet de meest voedzame soorten, ondanks dat ze van een bekend merk of duur zijn.
Kijk eens op zooplus.nl, daar kun je voor hele redelijke prijzen toch echt kwaliteitsbrok krijgen. Zelf voer ik Purizon Als brok, maar ook Nutrivet is bijvoorbeeld een hoog kwaliteit brok in betaalbare klasse.
Dank je wel voor de tips.
Merk wormmiddel is beaphar, zal zo nog ff de bijsluiter nalezen.
De brokjes van de foto heeft ze 2x gehad, nu krijgt ze brokjes van perfect fit.
Maar is het niet zo dat het slecht is om haar gelijk vol in het voer te zetten?
Voor de maag ofzo, net als met paarden.
Ik laat haar dan sowieso tot maandag even apart van mijn katten, even afwachten wat de dierenarts zegt en of ze wat onder de leden heeft of niet.
kitobeer schreef:Wat super dat je haar opvang verleent. Dwaalpoes zijn is zo zielig.
Ik ging 4 maand geleden met mijn kat in een kattenkorfje naar de dierenarts. Ik was erg voorzichtig en toch viel mijn mandje open. En poes liep het 50 hectare bos in.
Ik wist meteen die is weg.
Ik heb gehuild gehuild dat wil je niet weten. 5 dagen lang 3x per dag naar dat bos gaan zoeken.
In vogelvlucht was het maar 1 km. Echter kende poes de weg niet dus thuis komen hoe dan?
Maar ik had dus niet het idee dat ze nog op die plek zat.
Op dag 5 om half 4 s'ochtends stond ze naast mijn slaapkamer raam ze had de weg terug gevonden.
Ik was zo blij.
Ow nee, kan ik mij voorstellen dat je dan heel verdrietig bent.
Heb 1 van mijn katten ook wel eens een nacht zoek gehad, was toen al in paniek, gelukkig stond hij er weer de volgende dag.
Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes en tips!
Nog steeds geen enkele reactie gehad maar we wachten gewoon even af.
Eigenaar heeft een jaar de tijd om zich te melden voordat ik haar mijn eigen mag toezeggen.
En je weet idd niet wat er gebeurd is, misschien van een oud vrouwtje zonder internet, misschien net verhuisd en ontsnapt/verdwaald, misschien meegelift onder de motorkap van een auto...
Blijft gissen, weet wel dat ze nu goede zorg krijgt, hoop dat als het baasje zich meld het een lief baasje is die haar erg mist.