Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shanna schreef:Ik verplaats dit topic van Het leven zonder paarden naar Beestenboel, daar past het beter.
Ontopic;
Wat als je niet goed mept/ hakt? Een kippennek is nog behoorlijk stevig..!
Op internet staan ook veel tips met een trechter of pion..
xMyrnavG schreef:Prairy schreef:Mijn buurvrouw doet het zelf (ook met wild bijvoorbeeld), waar (in de buurt) woon je? Je mag vast wel een keer bij haar mee kijken denk ik. Ik ben daar nog te stads voor
Ik zit nu in Wageningen (niet echt de plek waar ze zelf kippen slachten heb ik het idee
Mossel schreef:Shanna schreef:Ik verplaats dit topic van Het leven zonder paarden naar Beestenboel, daar past het beter.
Ontopic;
Wat als je niet goed mept/ hakt? Een kippennek is nog behoorlijk stevig..!
Op internet staan ook veel tips met een trechter of pion..
Als je de poten in de vleugels vast houdt met de ene hand, en hem met z’n nek op een hakblok legt Dan liggen ze muisstil, 1 goeie harde klap en de kop is er direct af.
Shanna schreef:Mossel schreef:Als je de poten in de vleugels vast houdt met de ene hand, en hem met z’n nek op een hakblok legt Dan liggen ze muisstil, 1 goeie harde klap en de kop is er direct af.
Maar dan moet je dus wel met zn 2en zijn?
Cera_D schreef:Mijn moeder slachtte de hanen ook altijd in de nacht, dan zijn ze toch al meer in die slaap roes en is het verzet minder. Ik ben er verder nooit bij geweest maar ik weet wel dat ze het altijd heel simpel met een bijl en een blok hout deed. Ze doet het trouwens absoluut niet regelmatig, alleen als het 'nodig' is, dus qua regelgeving of het meekijken kan ik je helaas niet helpen.
JudithO schreef:moonsparkle schreef:Is hier niet een excursie voor?zou het ook wel willen leren
Als mensen interesse hebben, ik ga volgende week een paar hanen slachten. Regio Hardenberg.
xMyrnavG schreef:Prairy schreef:Mijn buurvrouw doet het zelf (ook met wild bijvoorbeeld), waar (in de buurt) woon je? Je mag vast wel een keer bij haar mee kijken denk ik. Ik ben daar nog te stads voor
Ik zit nu in Wageningen (niet echt de plek waar ze zelf kippen slachten heb ik het idee