Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Djali schreef:Mij lijkt het eerder een dominantiekwestie...
Ik zou niet beginnen met snoep etc maar gewoon met weinig woorden en heel kordaat de bal afpakken. Het is JOUW bal. En zeker niet negeren en hem gewonnen geven.
Krijg je hem echt niet uit zijn bek dan moet je ofwel drukken tegen de tanden (weet niet goed hoe dat uit te leggen..) ofwel een ander speeltje in de plaats. Ook al blijft hij dan gefocust op het oude speeltje. Zolang hij maar lost
Hij zal het snel genoeg leren dat hij geen keuze meer heeft.
En dan kan je daarna nog met toestemming van jezelf trekspelletjes met hem spelen, vinden ze heerlijk. Uiteraard moet hij hem dan ook altijd weer afgeven:)
Djali schreef:Ik zou niet beginnen met snoep etc maar gewoon met weinig woorden en heel kordaat de bal afpakken. Het is JOUW bal. En zeker niet negeren en hem gewonnen geven.
Djali schreef:Krijg je hem echt niet uit zijn bek dan moet je ofwel drukken tegen de tanden (weet niet goed hoe dat uit te leggen..) ofwel een ander speeltje in de plaats. Ook al blijft hij dan gefocust op het oude speeltje. Zolang hij maar lost
Djali schreef:Hij zal het snel genoeg leren dat hij geen keuze meer heeft.
Djali schreef:Gaan jullie alvast de dierenbescherming bellen?![]()
Een BC is ontzettend slim. Een paar keer consequent de bal niet bij zich laten houden is voldoende om dat voor eens en altijd te begrijpen. Dat is dan gewoon een regel die geleerd wordt.
Dat jullie daar onmiddellijk hartverscheurende praktijken bij inbeelden kan ik niet helpen