Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
betadine schreef:Ik raad het L4 af.
Waarom ?
1. De enting beschermd maar tegen enkele varianten. De hond kan dus nog steeds de ziekte oplopen.
2. Zelf nare ervaringen gehad met het vaccin. Mijn JR viel erdoor enorm terug in conditie. De puppy van buren/vrienden is erdoor overleden.
truus1957 schreef:Kabayo schreef:Hier worden ze niet geënt . Helemaal niet overigens
Ik ben wel heel nieuwsgierig naar je motivatie. Ik zou het mezelf nooit vergeven als mijn hond doodziek zou worden of zou sterven aan een ziekte die te voorkomen was geweest met een simpele enting.
vevina schreef:Kabayo: wat is het voor moeite om gewoon een uitleg te kunnen geven? Je geeft een antwoord zonder verdere uitleg en vindt het dan in mijn ogen vreemd dat mensen om een uitleg vragen...
maar oké duidelijk in ieder geval dat je niet ent.
Wij enten hier voor alles. Hond is nog van geen enkele inenting ziek geworden. Heb haar graag beschermd tegen nare ziektes.
Kabayo schreef:vevina schreef:Kabayo: wat is het voor moeite om gewoon een uitleg te kunnen geven? Je geeft een antwoord zonder verdere uitleg en vindt het dan in mijn ogen vreemd dat mensen om een uitleg vragen...
Wij enten hier voor alles. Hond is nog van geen enkele inenting ziek geworden. Heb haar graag beschermd tegen nare ziektes.
Vul niet in voor een ander... Ik voel gewoon de behoefte niet om mij te verantwoorden en doe dit dus ook niet![]()
De vraag was hier of mensen tegen weil enten. Nee dus
Kabayo schreef:vevina schreef:Kabayo: wat is het voor moeite om gewoon een uitleg te kunnen geven? Je geeft een antwoord zonder verdere uitleg en vindt het dan in mijn ogen vreemd dat mensen om een uitleg vragen...
Vul niet in voor een ander... Ik voel gewoon de behoefte niet om mij te verantwoorden en doe dit dus ook niet![]()
De vraag was hier of mensen tegen weil enten. Nee dus
kiwiwitje schreef:Het vaccinatieschema vanaf pup(dus 6/9/12 weken en dan 1 jaar) is gewoon ruk. Geloof dat ze in zweden de pups al later enten.
T makkelijkste (als je daadwerkelijk zo min mogelijk maar wel nuttig wil vaccineren) is vanaf pup af aan titeren en dan pas vaccineren uiteraard alleen de cocktail.
Kennelhoest krijgen ze hier geen van allen, vind dat echt oprecht onzin.
En weil vind ik ook onzin. Maar dat is meer ivm de werkzame tijd en gewoon niet aan te tonen of de enting wel aanslaat. En dat is ook de reden dat we alleen ontvlooien als ik iets vind(net als tegen teken)
En ik ontworm ook niet standaard. Wel de eerste weken bij mn pups, maar wel vanaf minimaal 1kg. En dat doe ik tot 12 weken. Want heb een pup met wormen gehad (is nu al lang volwassen) en dat was geen pretje. En dat was omdat de fokker 1 ontworming niet gegeven had.
Mestonderzoeken ben ik dan weer geen fan van. Te vaak gezien dat ze alsnog vol wormen bleken te zitten.
maaaikkee schreef:Ik ent mijn honden ook niet, alleen eens per drie jaar de rabies omdat ze mee gaan naar het buitenland en dit daar verplicht is. Ook de weil ent ik niet omdat het inderdaad maar tegen 4 varianten beschermt en er veel meer zijn dan deze 4.
Kabayo schreef:Sorry voor mijn berichten. Ik zit echt even heel slecht in mijn vel.
Ik denk dat het meer komt vanuit geloof? Ik kan er niet duidelijk antwoord op geven. Ik ent niet omdat het meeste rotzooi is of weinig getest wat het nu eigenlijk doet. Zo had je voor mensen de baarmoederhalskankerprik. Heb ik met opzet niet gehad. Gelukkig maar want er is nu aardig wat ellende mee. En met enten trigger je ook chronische ziektes zoals mijn hond dus Addison heeft (Ze is als pup gewoon geënt) ik titteer niet en weet inderdaad niet waarvoor ze beschermt is.
Ik had een 22 jarige pony met cushing die nooit medicijnen er tegen heeft gekregen. Ik hou niet zo van "alles in leven houden". Het is aan de natuur om te sterven als het tijd is. En niet aan de mens om er maar van alles in te drukken zodat ie nog 2 jaar mee kan. We hebben nu een 29 jarige op stal ook met cushing. Die krijgt wel medicatie. Ik zie echt geen verschil met of zonder... (pony van 22 is uiteindelijk overleden door een acute hersenbloeding)
Ik ent mijzelf overigens ook niet. Heb alleen 1 tetanus prik gehad laatst maar die werken volgens mij wel 5 a 10 jaar. Die had ik anders ook niet gedaan maar had een wond van een dier.
Azmay schreef:maaaikkee schreef:Ik ent mijn honden ook niet, alleen eens per drie jaar de rabies omdat ze mee gaan naar het buitenland en dit daar verplicht is. Ook de weil ent ik niet omdat het inderdaad maar tegen 4 varianten beschermt en er veel meer zijn dan deze 4.
Ja maar dat is toch een beetje vreemd?
Op je paard doe je toch ook een cap op ookal beschermt die niet tegen alle vormen ernstig letsel![]()
Als ze er ziek van worden vind ik het dan weer wat anders.