HELP ! Zieke jack russel....., we weten het niet meer!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: HELP ! Zieke jack russel....., we weten het niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 08:11

Hoe gaat het met jullie hond?

lissie23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-19 17:39

bigone schreef:
Hoe gaat het met jullie hond?

Gaat gelukkig de laatste dagen steeds beter. Ik ga de komende dagen de pijnstilling minderen en dan maar weer afwachten hoe dit gaat. Vanmiddag nog even bij de dierenarts geweest, voor eventueel wat extra pijnstilling als het afbouwen niet goed gaat. Heb bij volledige dosering niet genoeg pijnstilling meer. Dierenarts vond haar er goed uitzien. Ze maakt een fitte indruk. Ook ontlasting ziet er goed uit. We hebben haar ontlasting ook nog op giardia gecontroleerd, maar dat heeft ze niet. Ook hebben we urine nog laten controleren ( voor haar jeuk en vergrootte bijnieren ) , maar daar is de uitslag er nog niet van.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat we met stappen vooruit gaan.... Maar wat de oorzaak van dit alles nu eigenlijk is geweest, weten we nog steeds niet.

lissie23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-19 19:05

Ondertussen alweer een paar weken verder en het gaat op en af met onze hond. Sinds 2 weken eindelijk de mogelijke oorzaak kunnen achterhalen, na het zoveelste bloedonderzoek.
Bloed helemaal in goed. Alle waarden normaal behalve cTLI die is >50 ( normaal 9-35 ), wat kan wijzen op een acute alvleesklierontsteking.

Momenteel zit ze op de pijnstilling, pilletje tegen de misselijkheid en een maagbeschermertje.
Tot dit afgelopen weekend at ze redelijk tot goed. Op het moment wil ze haar speciale licht verteerbare voeding niet meer. Wel krijg ik er wat gekookte kip in. Ze is verder redelijk vrolijk, behalve als ik haar de pillen moet geven. Geef ik nu gewoon rechtstreeks in haar bekje. Vind ze niet echt grappig, maar in stukje voeding trapt ze er niet in en weet ze de pillen te traceren. Ontlasting is helaas erg dun. Slaap weer lekker naast haar op de bank en loop ook s-nachts om de 2 uur buiten, omdat ze ontlasting niet op kan houden. Heb al krantjes op de grond gelegd voor de noodgevallen en dat weet ze gelukkig. Lichaam moet deze ontsteking zelf oplossen. Hoop dat ze het voor elkaar krijgt. Wil zeker niet dat ze onnodig lijdt.

Misschien nog iemand met tips?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 19:21

Vragen of je psylliumvezels mag bijgeven. Dat is ''onschuldig'' maar stopt de diaree wel. :)
Of eventueel probiotica, al dan niet na de medicatie. Want het kan zomaar een bijwerking zijn.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 19:23

Onze hond heeft dat ook gehad, is ongeveer behandeld zoals jou hond nu.
Hadden vtv ook echt moeten graven naar een oorzaak .... zeer pijnlijk voor een hond.
Is wel opgeknapt. Alhoewel ze nu bet volgende probleem heeft maar dat terzijde

lissie23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-19 20:35

kiwiwitje schreef:
Vragen of je psylliumvezels mag bijgeven. Dat is ''onschuldig'' maar stopt de diaree wel. :)
Of eventueel probiotica, al dan niet na de medicatie. Want het kan zomaar een bijwerking zijn.

Ga ik eens even naar informeren. Dank je

lissie23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-19 20:36

LukieBradley schreef:
Onze hond heeft dat ook gehad, is ongeveer behandeld zoals jou hond nu.
Hadden vtv ook echt moeten graven naar een oorzaak .... zeer pijnlijk voor een hond.
Is wel opgeknapt. Alhoewel ze nu bet volgende probleem heeft maar dat terzijde

Hoe lang heeft het geduurd voordat jullie hond opknapte ?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 20:56

Welke pijnstilling krijgt ze, een nsaid is niet aanbevolen bij een pancreatitis. Dan heeft je hondje buprenorfine nodig (vetergesic, buprecare etc).

Daarnaast kan de probiotica “s.boulardii” goed helpen tegen diarree (ik heb ze van vitamineperpost) en toch zeker ook spijsverteringsenzymen.

Vaak zie je ook IBD bij dit soort klachten en eigenlijk heb je dan beter een internist nodig. (Metronidazol/tylosine/prednison komen ze dan vaak op).

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 21:12

Heeft ze geen vergrote bijnieren door de prednison? Of heeft ze geen prednison meer ?

lissie23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-19 17:33

geerke schreef:
Heeft ze geen vergrote bijnieren door de prednison? Of heeft ze geen prednison meer ?

Ze heeft al weken geen prednison meer. Bijnieren waren inderdaad iets vergroot.

lissie23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-19 17:40

Hannanas schreef:
Welke pijnstilling krijgt ze, een nsaid is niet aanbevolen bij een pancreatitis. Dan heeft je hondje buprenorfine nodig (vetergesic, buprecare etc).

Daarnaast kan de probiotica “s.boulardii” goed helpen tegen diarree (ik heb ze van vitamineperpost) en toch zeker ook spijsverteringsenzymen.

Vaak zie je ook IBD bij dit soort klachten en eigenlijk heb je dan beter een internist nodig. (Metronidazol/tylosine/prednison komen ze dan vaak op).

Voor de pijnstilling heeft ze Tralieve 20 mg. Daarvan krijgt ze 3 maal daags 3/4e tablet. Onze hond weegt rond 6.5/7 kilo.
De ontlasting wordt gelukkig steeds dikker, maar heb eventueel diarstop van de dierenarts gehad.

Ze is deze week gelukkig wat aan de betere hand. Heeft honger en wil graag eten.