Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Zsazsa_ schreef:Wij gebruiken al jaren Dutchies en ik heb geen bloedluis meer gehad. Je moet er wel genoeg ophangen voor het aantal m2...
Century schreef:Hoe merken jullie dat jullie bloedluis hebben? Ik zie ze niet en merk ook niets aan de kippen. Heb ik ze dan niet of zie ik ze niet?
ellepel schreef:oeh die bravecto zou ik niet doen, is momenteel heel wat gaande om dat middel omdat er veel dieren ziek van zouden worden.
beter dan even niet aan de kippen geven![]()
hier werkte de simpele spray van beaphar eigenlijk heel goed tegen luis
deze
https://www.allestegenbloedluis.nl/beap ... spray.html
sprayden dan goed onder de vleugels in en dan was het klaar
Stybba schreef:ellepel schreef:oeh die bravecto zou ik niet doen, is momenteel heel wat gaande om dat middel omdat er veel dieren ziek van zouden worden.
beter dan even niet aan de kippen geven![]()
hier werkte de simpele spray van beaphar eigenlijk heel goed tegen luis
deze
https://www.allestegenbloedluis.nl/beap ... spray.html
sprayden dan goed onder de vleugels in en dan was het klaar
Is maar net welke kant van het verhaal je gelooft...
Als ik kippen zou hebben zou ik het zo durven gebruiken. En dan ben ik iemand die al mijn mijn dieren zie als gezinsleden.
Amandavd schreef:Stybba schreef:Is maar net welke kant van het verhaal je gelooft...
Als ik kippen zou hebben zou ik het zo durven gebruiken. En dan ben ik iemand die al mijn mijn dieren zie als gezinsleden.
Ik denk dat ik de kant van 2500 gemelde overleden dieren en 11.000 gemelde bijwerkingen geloof.
rensju schreef:Hier afgelopen zomer deze ellende gehad. We hadden nooit luizen en ineens een plaag.
Finecto en veerust geprobeerd. Is duur, het werd minder maar ze bleven komen.
Nu heb ik ze uitgeroeid door mijn hok incl. de kieren helemaal in te spuiten met spiritus (goedkoop en ze gaan meteen dood). De zitstok heb ik een week lang elke dag in de spiritus gezet. En ik geef avimite door het drinkwater en weg zijn ze!
Ik had 1 kip bijna dood door die krengen maar hij is weer springlevend!
Stybba schreef:Amandavd schreef:
Ik denk dat ik de kant van 2500 gemelde overleden dieren en 11.000 gemelde bijwerkingen geloof.
*quote van ellepel ertussenuit gehaald ivm maximaal aantal quotes in post
Zijn al die 2500 dieren onderzocht? Ik heb meerdere meldingen voorbij zien komen van mensen die hun hond ooit, maanden geleden, Bravecto hebben gegeven voor het dier ziek werd, dus het komt door de Bravecto. Komt mij niet over als geloofwaardig, eerder als zusje van de anti-vaccinlobby.
Ik geloof de meer dan 170 klinische trials waaruit blijkt dat zeer ernstige bijwerkingen maar in minder dan 0,01% van de gevallen voorkomt.
Mijn katten hebben in de afgelopen 8 jaar geen vlooien of teken gehad, en heb ze er ook niet preventief voor behandeld. Kippetjes komen er ooit ook nog als we wat groter wonen. En mocht ik in de situatie komen waarin ik Bravecto zou moeten/kunnen genruiken zou ik dit zonder twijfel doen.
Popstra schreef:Century schreef:Hoe merken jullie dat jullie bloedluis hebben? Ik zie ze niet en merk ook niets aan de kippen. Heb ik ze dan niet of zie ik ze niet?
Hun kammen worden bleek en ze worden traag en ogen ziek maar dan hebben ze er best lang last van.
Ik heb eens een wit kipje gehad die echt de geest gaf, ik had haar in een doosje binnen lekker warm gezet. Ik keek even later in de doos en zag het toen krioelen van de bloedluizen. Die komen tevoorschijn in het donker namelijk.
Heb haar onmiddellijk helemaal ingespoten zodat die luizen kapot gingen en het hok compleet ontsmet. De andere kippen hadden er overigens totaal geen last van maar dit kipje was al oud.
Ze knapte helemaal op.
Ik vind het nog best lastig om kippen te houden. Ik ben nog geen een dierenarts tegen gekomen die me fatsoenlijk kon helpen als er een ziek was. Ze gaan meestal het hoekje om. Laatst nog 1 laten nakijken en in laten slapen. Kon ik 89€ voor afrekenenecht te belachelijk!!
Een vogel opvang of hospital kan je nog wel eens helpen en raad geven maar die zitten ook niet altijd in de buurt.
LadyMadonna schreef:rensju schreef:Hier afgelopen zomer deze ellende gehad. We hadden nooit luizen en ineens een plaag.
Finecto en veerust geprobeerd. Is duur, het werd minder maar ze bleven komen.
Nu heb ik ze uitgeroeid door mijn hok incl. de kieren helemaal in te spuiten met spiritus (goedkoop en ze gaan meteen dood). De zitstok heb ik een week lang elke dag in de spiritus gezet. En ik geef avimite door het drinkwater en weg zijn ze!
Ik had 1 kip bijna dood door die krengen maar hij is weer springlevend!
Puur of verdund?
LadyMadonna schreef:Zitstokken heb ik niet. Ik heb een hok met een klep, en ze zitten vooral bij de aansluiting van de klep zeg maar.
goeroe schreef:LadyMadonna schreef:Zitstokken heb ik niet. Ik heb een hok met een klep, en ze zitten vooral bij de aansluiting van de klep zeg maar.
Een hok met een klep? Ik weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen, maar ik vermoed dat dit misschien wel de belangrijkste oorzaak is. Zorg dat je kippen op stok kunnen en dat er geen directe verbinding is tussen de stok en de wanden en de vloer, dan kunnen de luizen ook niet op de kippen komen.
LadyMadonna schreef:Arabiansp schreef:Stronghold op de kippen , diabas steenmeel op de grond en dasty op de wanden en klaar.
Doe je dan nog iets van zaagsel over het steenmeel of?
Zoals in de OP geschreven zitten hier inderdaad veel duiven.
Ik heb ook niet het hele jaar last, zeg van juni-okt en dan steeds weg, terug, weg, terug, etc
LadyMadonna schreef:Dit hok heb ik
[ [url=m/TZwPam.jpg]Afbeelding[/url] ]