Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Billy schreef:Ik heb sinds 2weken een 12jarige Lab in huis... Had een smerig gebit, maar ik wou haar daar niet langer laten enheb haar mee naar huis genomen. 2weken flink laten kluiven, wat ze heerlijk vindt, en toen zat er alleen nog een plakkaat op haar hoektanden. Dat heb ik er met de achterkant van een theelepeltje afgeschraapt.
Als zelfs een 12 jarige met een verwaarloosd gebit zonder behandeling kan, waarom zou en gezonde jonge hond dat wel elk jaar moeten?
Billy schreef:Ik heb sinds 2weken een 12jarige Lab in huis... Had een smerig gebit, maar ik wou haar daar niet langer laten enheb haar mee naar huis genomen. 2weken flink laten kluiven, wat ze heerlijk vindt, en toen zat er alleen nog een plakkaat op haar hoektanden. Dat heb ik er met de achterkant van een theelepeltje afgeschraapt.
Als zelfs een 12 jarige met een verwaarloosd gebit zonder behandeling kan, waarom zou en gezonde jonge hond dat wel elk jaar moeten?
Billy schreef:Grappig trouwens dat ik een "denkfout" maakt, terwijl jij niks van mij of mijn ervaring van honden weet... Behoorlijk arrogant wel![]()
janderegelaa schreef:Billy schreef:Grappig trouwens dat ik een "denkfout" maakt, terwijl jij niks van mij of mijn ervaring van honden weet... Behoorlijk arrogant wel![]()
Ik zeg niet over jouw ervaring met honden. Ik zeg dat je niets van gebitten weet. Dat blijkt al als je denkt dat je tandplak effectief van een gebit af kan schrapen met een theelepeltje
Jennyj01 schreef:Het nadeel van een röntgenfoto is dat je pas weet dat hij overbodig is op het moment dat het gemaakt is. Dan weet je of er wat mis is. En nu weet je dat er niks mis is, dus nog steeds niet overbodig.