Buurman dreigt met aangifte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamybol

Re: Buurman dreigt met aangifte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 09:47

Ik geloof niet dat de politie er maar iets mee zou doen als de buurman echt naar de politie stapt. Hond van vriendin is 2 keer echt aangevallen door een hond die ook andere honden had aangevlogen, maar ondanks meerdere aangifte bleef het beest slachtoffers maken.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:16

Ten eerste
Jouw hond zit vast en die van hem liep los.

Zou me verder niet heel druk maken aangezien hij geen poot heeft om op te staan

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:21

Helaas gaat het jouw hond zit vast en die van hem niet niet op.
De hond die bijt zit fout, ookal zit die aan de lijn. Zo krom is het.
Ik zou idd al contact opnemen met de wijkagent en vragen hoe en wat als er wat gebeurt.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:54

Kan je niet de andere kant op wandelen met de honden, zodat je niet in de buurt komt van het huis van de buurman? En je honden eventueel alvast laten wennen aan een muilkorf, dan neem je de buurman de wind uit de zeilen.
Ik zou een conflict zoveel mogelijk vermijden, zodat je schoonouders straks niet met de gebakken peren zitten.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 11:02

Wat vervelend zeg!
Ik zou ook de andere kant op wandelen of eventueel de honden in de auto doen en ergens anders gaan wandelen.. Het is maar tijdelijk..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:21

nuscaniels schreef:
Ik zou idd al contact opnemen met de wijkagent en vragen hoe en wat als er wat gebeurt.

Hoe kom je aan deze stelling?

Had gisteren namelijk gelukkig mijn honden (oa agressieve herder) niet bij toen ik de flat uit ging. Echter dasr moeten ze verplicht aangelijnd zijn en dat zijn de mijne ook. Nu kwam vrouw de flat in. 1 losse stafford vloog naar binnen, 1 aangelijnde ook en 1 losse stafford besloot mij te achtervolgen (negeerde deze volkomen ik heb niets met staffords). Vrouw maar roepen en lokken en deur sloot automatisch inmiddels. 1 losse stafford en vrouw buiten en 1 losse stafford en aangelijnde binnen.

Had ik de mijne bij gehad dan mogelijk groot probleem want vrouw had totaal geen controle en kon de aangelijnde hond niet houden.

Dol blij nogmaals de mijne niet bij maar stel dus vechtpartij dan had ik alsnog schuld?? Nooit dat ik het daar mee eens ben
Als ik mijn hond kort aanlijn en niet op jut en situatie probeer te voorkomen kan ik geen schuld hebben.

Zou zot zijn als je agressieve honden per definitie in moet laten slapen want stel dat iemand anders zijn verantwoordelijkheid niet neemt net als dat je zelf doet dan zit je in de problemen.

Uiteraard zag ik mijn hond ook liever sociaal maar dat heb je niet altijd in de hand.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:34

Gaat niet om ermee eens zijn, dierenfan. De wet is gewoon dat de eigenaar van het dier dat schade maakt aansprakelijk is.

TS, even contact opnemen met politie en eventueel de gemeente (het verschilt namelijk enorm. In sommige gemeentes gaan bijtincidenten via de politie en in andere via de gemeente/b&W) Een muilkorf kan wel een goed idee zijn om te zorgen dat die van jou geen schade kunnen maken, maar kan je ook de andere kant oplopen? Van de buren vandaan dus? Ik vind het goed dat je je verantwoording wil nemen, maar zou toch even informeren wat je kan doen en dat er gedreigd wordt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:42

dierenfan schreef:
Hoe kom je aan deze stelling?

Klopt helaas.

Had mijn hond aan de lijn (aanlijnverplichting) op het hondenveld in mijn wijk.
Loslopende hond kwam naar mijn hond (ik riep nog naar de eigenaar.. maar ja zijn hond deed echt niks), hond sprong druk om/op mijn hond heen en dat vond de mijne niet leuk en mijn hond nipte naar de hond, helaas precies zijn hoektand door de lip van die hond.
Ik (nou ja, mijn verzekering) moest betalen voor de DA kosten.
De eigenaar van die hond zou evt alleen een boete voor het los laten lopen van zijn hond kunnen krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:51

Iedereen bedankt voor de reacties. Wandelen zit er voor mij voorlopig niet in.

Ben vannacht in ziekenhuis opgenomen en wacht tot ik word opgeroepen voor ok, waarbij ze mijn abces gaan opensnijden en daarna wond open laten.

Vriend loopt nu al andere kant op.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:53

Oh wat een nare wending. Beterschap voor je Y;(

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:02

Wat rot zeg, beterschap. :(

Wat betreft de hond lijkt het me idd verstandig om de andere kant op te lopen, je kunt nu wel ruzie krijgen met de buurman maar jullie verhuizen straks en je schoonouders blijven achter met een boze buurman. Lijkt me niet echt de moeite voor tijdelijke woonomstandigheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:07

Dank jullie wel!

Schoonouders hebben er ook al gezeur met hem. Zo'n beetje halve buurt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:08

Had onlangs, wederom stafford, die in mijn 4 aangelijnde honden klapte in aanlijngebied. Heb zelf de politie gebeld en op de hoogte gebracht (ook online aangifte) ivm verwondingen. Gelukkig geen dierenarts kosten gehad maar wou het gebeuren genoteerd hebben omdat betreffende hond meerdere incidenten gehad had. Mij is toen verteld gezien ik mij volledig aan de regels gehouden had dat mij niets verweten kon worden betreffende de andere hond. Hun werden aangevallen en logisch dat ze terug pakken (wat ze overigens niet gedaan hadden hoor)

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 18:23

Waarvan wilt hij aangifte doen? Ik lees nog steeds geen strafbaar feit.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 11:06

Serieus? Zijn er hier mensen die in zo'n geval aanraden de eigen honden van ts alvast te muilkorven?
Wat willen die honden als verweer hebben dan als straks die buurman de rottweiler opnieuw los op de hond van ts laat stormen dan?
Zou niet de eerste gemuilkorfde hond zijn die doodgebeten wordt terwijl die zichzelf niet kon verdedigen dankzij de muilkorf hoor...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 11:59

Mijn bejaarde moeder nam altijd een paraplu of wandelstok mee als ze onze hond (altijd aangelijnd) uitliet. Om aanvallende loslopende honden van hem af te meppen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 12:24

Foto's gemaakt van de missende plukken haar.
Volgende keer gaan staan filmen dan heb je bewijs.
Of filmen dat de hond altijd los loopt.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 12:31

Little_Gift schreef:
Serieus? Zijn er hier mensen die in zo'n geval aanraden de eigen honden van ts alvast te muilkorven?
Wat willen die honden als verweer hebben dan als straks die buurman de rottweiler opnieuw los op de hond van ts laat stormen dan?
Zou niet de eerste gemuilkorfde hond zijn die doodgebeten wordt terwijl die zichzelf niet kon verdedigen dankzij de muilkorf hoor...

Ja heel serieus :j
in de OP staat
Citaat:
Nu heb ik mijn 2 mechelaars ook mee. Niet de makkelijkste en houden niet van andere honden die op hun afstormen. Maar zolang ik hun aandacht afleidt met een bal gaat dit prima en is er ook nog nooit een accident voorgekomen.

Met zulke honden, zeker als je er 2 tegelijk zou meenemen, is het een blijk van verantwoording om ze te muilkorven. Vermijdt een boel stress en mocht er dan toch iets voorvallen hoef je je enkel op de andere hond te concentreren en heb je alvast geen onontwarbaar kluwen vechtende honden.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 13:33

Ik heb bij de mijne een gentle leader om als ik op een drukkere plaats kom.
Mijn hond staat ontzettend goed onder appél en iknlaatbuem niet naar vreemde honden, maar veel mensen laten hun hond op de mijne afstormen en daar is hij niet van gediend, en vaak halen mensen hun hond niet weg en word ie het zat en kan happen.
Met een gentle leader kan ik heel makkelijk z'n hoofd weghalen waardoor er geen oogcontact is en er ook niet gehapt kan worden, maar als hij echt serieus word aangevallen is hij niet weerloos zoals met een muilkorf.
Ding zit dus wel echt om omdat andere mensen hun hond niet bij zich houden niet omdat hij of ik hem om een andere reden nodig hebben.
Maar ik vind wel dat als je een pittige hond hebt je je verantwoording moet nemen en gooi er daarom iets om zodat ik kan voorkomen dat er schade valt, TS gaat dat ook doen en loopt al een andere kant uit, Chapeau, maar wel jammer dat het moet.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 15:37

nuscaniels schreef:

Maar haar hond beet niet. Die verdedigt zichzelf.

Ik heb dit ook gehad en ik had best een gevaarlijke hond. Liep een Mechelse herder los en hij zat vast. Ik liep met mijn kinderwagen en had hem altijd onder controle, maar hij werd door de Mechelse herder aangevlogen. Dit resulteerde tot een heel heftig gevecht tussen 2 honden.

De Mechelse herder is hierbij wel degelijk toegetakeld en mijn hond had wat schrammetjes, maar meer onthaard dan wondjes. Aangifte tegen mijn hond gedaan en helaas voor hun was mijn hond niet de schuldige.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 15:38

Ik had overigens ook de Gentle leader.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 15:48

Ik zou zeggen ga bij hem langs en zeg dat je het vervelend vind dat het zo is gelopen. Vertel hem dat jouw hond niet met andere honden kan, en dat je niet wil dat ze mekaar verwonden. Dus of hij er op wil letten dat zijn hond niet bij de jouwe kan komen.
Natuurlijk lopen de gemoederen soms op bij zo iets, je bent gespannen en dan flap je er soms iets uit wat niet zo handig is qua communicatie. Maar daar kan je op terugkomen en jij hebt natuurlijk wel gewoon gelijk; jij staat in je recht. Misschien is dat uit te leggen, buurmannen hou je soms liever te vriend denk ik.. en anders zou ik toch voor ontwijken gaan idd..

Edit: sterkte met je abces/opname Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 16:26

In gesprek gaan heeft geen zin met deze man.

Schoonouders hebben hem al regelmatig er op aangesproken dat ze niet willen dat hij zijn hond uitlaat in hun land. Maar ipv stoppen, ging hij juist meer zijn hond erin uitlaten. Land van schoonouders grenst aan zijn tuin/huis.

Bamboe vertikt hij weg te halen, wat steeds verder bij hun in het land groeit. Nu heeft vriend iets van ik graaf het gewoon uit met de kraan en gooi het bij hem in de tuin neer.

Maar dat mag helaas niet van zijn ouders. Veelste bang dat hij dan kwaad word.

Ze hopen dat hij op een dag gewoon vertrekt.

Inmiddels ben ik zelf dankzij jullie reacties alweer wat rustiger. En over paar dagen ben ik toch weg.

Misschien dat ik hem na de tijd nog eens aanspreek waarom hij verhaal zo loopt te verdraaien.

Leuk feitje: Hij zit elke zondag wel braaf in de kerk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 18:58

Niet om iedereen over 1 kam te scheren, maar degene die ik ken die elke zondag in de kerk zitten zijn toch wel het ergst van allemaal. :+