Katproof omheining van heel perceel, het gouden idee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

floorsil

Re: Katproof omheining van heel perceel, het gouden idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 07:52

Heb niet heel veel tips, ik zit zelf ook even uit te zoeken wat voor onze nieuw woning en oplossing kan zijn.

Voor de snelheid omlaag brengen heb ik ook gezien dat ze bezemstelen op de grond vast hadden gemaakt. Weet niet precies hoe het zat. Maar misschien ook een ieder
Idee en lijkt mij goedkoop.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 08:09

Ik zou ondanks ondanks omheining veel te bang zijn dat ze ontsnappen en ze binnen en in een ren houden. Dan maar muizen op een andere manier opruimen

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 08:34

Bij onzichtbare omheining ben je zo klaar hoor.

Ons kastje was 150 euro
90 euro per bandje per kat
En draad hebben wij bij een bedrijf voor robotmaaiers gekocht, want die werken met hetzelfde systeem. Dat is goedkoper, dikkere draad en dan heb je draad uit 1 stuk.
Ik weet niet meer precies hoeveel dat was, maar ik denk rond de 200 / 300 euro

Wij hebben ook 1 hectare, dus vergelijkbaar.

Zet een simpele omheining waar je het op maakt, dan hebben de katten ook iets om te snappen dat ze daar niet voorbij kunnen.
De honden heb ik echt serieus getraind, maar bij de katten heb ik gewoon een paar keer laten ervaring waar ze stroom kregen en met een lang touw voorkomen dat ze dan vooruit konden rennen. De rest ging vanzelf.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 08:42

Boras schreef:
Dat klinkt niet als een droomplek.

Succes ermee Y;(

Dit dacht ik ook.
Je moet er niet aan denken dat jouw katten in hun handen komen...

Als ik zulke "tokkies" als buren had en met zulke dingen bedreigd had, had ik ook wel even dwars gelegen ivm de puikbak, bouwen zonder vergunning en overlast.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 08:57

Verschrikkelijk als je droomplek zo'n nachtmerrie blijkt te zijn.Ik denk dat ik net als de meeste zou verhuizen.Dan maar geen paarden aan huis,maar je zal er ook al genoeg geinvesteerd in hebben.
Onze tuin is ook katproof omheind,maar helaas wel met heras hekwerk dus duur.en deels door natuurlijke begroeiing maar daar kan je niet op wachten. Ik denk dat ik toch ook gaas en palen zou halen en een klein stuk omheinen. https://www.maximavida.be/dierenverblijven hier zijn ze vrij goedkoop in https://www.maximavida.be/dierenverblijven panelen misschien kan je om te beginnen zo iets kopen.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 09:01

Ik zou er niet gerust op zijn, mijn katten komen door de meest onmogelijke kieren.

Heeeel vroeger heb ik eens buren gehad die dreigden de buurtkatten wat aan te doen. Heb ze aangeraden hun brandverzekering op te hogen.
Maar inderdaad gewoon verhuisd. Ik kon er niet rustig van slapen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 09:52

[quote="vanLotje"]
Heeeel vroeger heb ik eens buren gehad die dreigden de buurtkatten wat aan te doen. Heb ze aangeraden hun brandverzekering op te hogen.
[|quote]

_O- geniaal

Instructrice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-19 10:11

Als de plek niet zo verschrikkelijk mooi zou zijn en ik niet al zo lang aan het vechten zou zijn geweest voor een plekje buitenaf was verhuizen een optie, echter ik laat mijn droom en toekomst niet afpakken op deze manier. Ik ben al met gemeente in gesprek, maar tot nu toe hou ik mij vooral rustig zodat er naar mij toe niet gezegd kan worden dat ik ook aanleiding geef. Heb ik de nette weg bewandeld en komt daar geen positieve verandering door dan kan ik altijd nog vervelend gaan doen. Ik heb geluk dat ik aan de achterkant van mijn woning eigenlijk geen directe last van ze heb, werk onregelmatig en ben dus geregeld thuis als buurman aan het werk is zodat de katten toch naar buiten kunnen al loop ik er dan wel bij als politieagent (gelukkig blijven ze vaak wel bij me in de buurt). De rest van de treiterijen kan ik vrij makkelijk naast me neer leggen, ik irriteer me eraan maar het houdt me niet wakker zeg maar.

Het enige echt grote probleem voor mij zijn de katten. Als ik dat zelf kan oplossen door te zorgen dat ze op mijn terrein blijven ben ik al dolgelukkig. Het terrein is geen tuintje van 200m2 maar ruim een hectare en ik verwacht dan ook niet dat ze echt veel moeite gaan doen om uit te breken maar het moet ze natuurlijk ook niet te makkelijk gemaakt worden. Het idee van gaas + de onzichtbare omheining spreekt me wel aan, door de schokjes krijgen ze de tijd niet om een ontsnappingsroute door het gaas te vinden. Ze zijn ook al weleens met mijn schrikdraad vd wei in aanraking gekomen en de eerste reactie is terug ipv verder dus dat biedt hoop.

Voor de mensen die aangeven ze op te hokken ivm hun veiligheid - Ik nodig jullie graag een keer uit om te komen genieten als ze door de weides struinen, rennen en plezier maken maar blijf dan ook even als ze weer naar binnen gaan en een volledige operette opvoeren, met geluid en drama. Komen ze buiten duurt dat 5 minuten, nu zit ik er al vanaf vrijdag naar te luisteren als ik thuis ben en dat is hartverscheurend. Ze zitten voor de ramen te kijken naar de buurtkatten die dus wel op mijn erf lopen terwijl hun binnen moeten blijven, geeft frustraties waardoor ze elkaar gaan irriteren en dat zal in een ren ook niet opgelost worden, dan gaan ze daar zitten jammeren. Wonend op deze plek met zoveel ruimte moet een oplossing te vinden zijn om ze buiten te laten, hun plezier en ik van een hoop muizen af. Overigens gaan ze dan nog steeds alleen naar buiten als ik er zelf ben dus toezicht zal blijven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:17

Is het geen optie om dan een groot stuk van 400 meter af te zetten? Hebben ze de vrijheid en zijn ze toch veilig. En je laat je niet op je kop zitten maar vergis je niet in hoever aso’s kunnen gaan. Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:52

Ik gunde mijn katten ook de vrijheid ipv ze op te hokken door in het bos te gaan wonen. Mijn vorige kat is namelijk doodgereden en in het bos zijn geen auto’s. Het bos was een waar paradijs, ze liepen uren met me mee een boswandeling te maken. Ze klommen in bomen en gingen konijnenholen in. Helaas was dit feest binnen een maand afgelopen, daar er een kattenhater om de hoek bleek te wonen. Beide katten binnen een maand dood. Geloof me dat wil je niet.
Dus ja ik ben het met je eens dat het prachtig is om te zien hoe de katten rondstruinen en genieten. Echter is dood dood en moet je ze voor de kattenhater beschermen. Wees maar blij dat die man je gewaarschuwd heeft voordat hij in actie gaat. Een gewaarschuwd mens telt voor twee..
Ik zeg niet dat ophokken de oplossing is, maar ik zou wel echt kiezen voor de veiligheid van je katten.
Politie doet hier niks mee, ook niet als je bewijs hebt. Als je een beetje geluk hebt kunnen ze hem pakken op “vernietiging van bezit”, want een kat is volgens de wet een bezit. Krijg je de aankoopkosten terug. Maar je zit wel met dode katten en een levenlang schuldgevoel..
Als je er meer over wil weten pb me maar..
Edit; excuus als ik misschien wat vanuit emotie reageer. Ik had gewild dat “mijn” kattenhater me had gewaarschuwd, dan had ik mijn katten nog bij me gehad..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-09-19 11:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 11:06

Klinkt heel raar, maar zou het omheinen van het terrein van je buren geen optie zijn? (Ik weet natuurlijk niet hoed groot het is). Ze moeten dan wel meewerken aan het gesloten houden van deuren etc.
Of... de buren opsluiten natuurlijk ;) (Jammer dat dat niet kan)

Overigens denk ik dat je buren zich wel degelijk aan bedreiging schuldig maken en overlast geven ze ook. Misschien lukt het je om bedreigingen op te nemen (mobieltje), ook al doe je er niks mee, je hebt dan wel bewijs voor als er iets gebeurt.

Misschien kun je een situatieschets posten, maakt de situatie duidelijker

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 11:07

Wanneer je iemand op de heterdaad betrapt bij het vermoorden van je kat doet de politie er zeker iets mee, ik was helaas net te laat. Wel melding gemaakt en mocht er nog eens een kat verdwijnen , of hij er nu wel of niets iets mee te maken heeft, dan gaan ze praten.

Instructrice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-19 11:22

Jeetje, dan denk je in het bos het paradijs gevonden te hebben en gebeurd je dat, voel volledig met je mee...

Ik weet inderdaad ook dat de politie niet veel doet, en dat zulk volk ver kan gaan. Godzijdank zal komende week mijn glasvezelaansluiting gereed komen, heb ik dan eindelijk wifi en kan camera's gaan ophangen.

Het is geven en nemen wat ik eerder ook al aangaf en ergens koester ik nog hoop dat het contact ooit nog verbetert. Zij hebben immers ook veel te verliezen als ik ga vechten tegen al het illegale wat hun daar uitvoeren. Tot nu toe heeft de gemeente nooit iets gedaan aangezien het geen prioriteit had, er is echter ook nooit een officieel handhavingsverzoek gedaan en ze hebben mij al aangegeven dat er dan wel actie wordt ondernomen. Om de boel niet nog verder om zeep te helpen heb ik dat nog niet gedaan, maar het handhavingsverzoek ligt klaar om op de post te gaan. Momenteel is het een casus geworden die wordt besproken door politie, gemeente en burgemeester en staat er nog een gang naar buurtbemiddeling waar ik niet veel van verwacht aangezien ze op de laatste 2 berichten van mij om in gesprek te gaan totaal geen reactie hebben gegeven. Nogmaals, ik bewandel eerst de nette weg en daarna ga ik ook heel vervelend worden. Wel fijn als de katten dan netjes achter mijn eigen 'Berlijnse muur' blijven en ondanks dat ik weet dat tuig ver kan gaan geloof ik niet dat ze ze dan iets aan zullen doen. Het gaat hun er puur om dat ze niet op hun terrein komen, en ondanks dat de oprit van mij is, zien hun het schijnbaar als een plek waar hun meer rechten hebben dan mijn katten...

Voor de duidelijkheid, de situatie is dus bekend bij gemeente en politie ;)
Laatst bijgewerkt door Instructrice op 22-09-19 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 11:24

Camera's is zeker een goed idee, wel met infrarood doen, heb je ook snachts beelden. Dit lijken me niet de mensen die open en bloot rotzooi uithalen. En mocht er wel buurtje pesten bijkomen kun je alles laten zien.

Instructrice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-19 11:27

bigone schreef:
Camera's is zeker een goed idee, wel met infrarood doen, heb je ook snachts beelden. Dit lijken me niet de mensen die open en bloot rotzooi uithalen. En mocht er wel buurtje pesten bijkomen kun je alles laten zien.

Heb ze inderdaad besteld, zeer goed beeld, ook snachts, 2 kanten op geluid, automatisch opnemen van beeld en geluid op sd kaart, bedienbaar vanaf de telefoon dus dat geeft mij ook zeker rust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 11:28

bigone schreef:
Wanneer je iemand op de heterdaad betrapt bij het vermoorden van je kat doet de politie er zeker iets mee, ik was helaas net te laat. Wel melding gemaakt en mocht er nog eens een kat verdwijnen , of hij er nu wel of niets iets mee te maken heeft, dan gaan ze praten.

Ja precies je moet iemand op heterdaad betrappen maar dan ben je al te laat.
Deze man is tien jaar geleden al eens onderzocht omdat ie een vangkooi in zn tuin had staan. Hij gaf aan dat als hij een kat had gevangen dat hij die dan nat spoot zodat de kat nooit meer terug zou komen.
De politie wist er dus al van. Daarna is het een tijd “stil” geweest.
Toen mijn katten verdwenen waren en na mijn katten nog een paar weg waren zijn we met elkaar snachts op onderzoek uit gegaan. We vonden een luik onder zijn chalet en toen we daar door naar binnen keken zagen we een camera erop gericht. Met dit verhaal zijn we naar de politie gegaan, ook foto’s meegeleverd van het luik en de camera’s.
De politie is langs geweest en heeft gevraagd of ze in/onder zijn chalet mochten kijken. Het antwoord was nee. De politie kon toen niks meer ivm recht van de privacy..
Dus ja.. helaas.. Er zijn heel veel katten verdwenen. We wisten allemaal wie het gedaan had, zelfs de beheerder van het park wist dat deze man actief katten vermoorde.. Maar niemand kon iets.. Gelukkig is de man inmiddels dood. Het liefst had ik hem zelf koelvloeistof in zn strot gegoten. Maar dat mag ik niet hardop zeggen want dat is dan bedreiging.. Ik ben zelf overigens daarna verhuisd omdat ik niet meer voor mezelf in kon staan.
Om die reden zitten mijn katten nu veilig in een afgezette tuin. En ja, ik gun ze absoluut de vrijheid. Maar ik wil ze geen vreselijke dood aan laten doen..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-09-19 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Instructrice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-19 11:30

Hevonen schreef:
Klinkt heel raar, maar zou het omheinen van het terrein van je buren geen optie zijn? (Ik weet natuurlijk niet hoed groot het is). Ze moeten dan wel meewerken aan het gesloten houden van deuren etc.
Of... de buren opsluiten natuurlijk ;) (Jammer dat dat niet kan)

Misschien kun je een situatieschets posten, maakt de situatie duidelijker

Tsja aangezien hun van alle buurtkatten last hebben lijkt me dat ook de meest handige oplossing maar ik kan hun natuurlijk niks gaan opleggen. En geloof me...in gedachten heb ik al heel wat meer met ze gedaan dan opsluiten }>

Ik zal zo eens kijken of ik een situatieschets kan plaatsen.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 11:39

Nou ja... het is natuurlijk hun goed recht om niks met katten te hebben en jouw plicht jouw dieren bij je te houden.
Gelukkig ben je daar ook mee bezig dus top !!
Dat ie zo loopt te pochen over de manier waarop keur ik niet goed en zn overlast ook niet.
Echter kan je niet verwachten dat de buren dat oplossen door een emmer water te gooien of een hek bij hun te zetten bijvoorbeeld.
Het overlast wat zij geven doet er verder niks toe. Heb je daar last van moet je daar iets op ondernemen. Geeft niet aan dat zij jouw katten dan wel moeten tolereren.
Maar vind dat je er netjes in staat !!
Hoop dat je straks weer rust hebt op jullie droomplekje

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 12:00

bigone schreef:

Wanneer ik iemand op heterdaad betrap FIKT HET HUIS, echt. De politie komt in zo'n geval voor mij.

Instructrice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-19 15:10

Het lukt mij zo niet een afbeelding te plaatsen, voor degenen die een situatieschets schets willen, meld je even via pb....