Hond wilt niet meelopen tijdens wandelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:46

Ik zou ntoch eens in overleg met de dierenarts kijken of pijn uit te sluiten valt. Het kan zeker wel dat ze door pijn niet meer wil wandelen, maar nog wel af en toe gek doet. Dat spelen is de pijn dan wel waard en de wandeling niet. Of het zijn toch net andere bewegingen.

Met brokjes kan je het inderdaad ook wel proberen. Misschien dat ze het wandelen dan ook weer wat leuker gaat vinden.

Anoniem

Re: Hond wilt niet meelopen tijdens wandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:50

Als ze op een andere locatie wel gewoon meeloopt (ga eens 5 km verderop met de auto), dan is het volgens mij toch echt angst.

Wellicht geschrokken van geknal of iets anders.

Als het pijn is, zou ze het altijd en overal doen.

Als het 'proberen' is, zou ze niet zo enthousiast zijn als je gaat vertrekken en dan zo plots omslaan zodra je de deur uit gaat.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:50

En een andere insteek: loopt ze in huis wel mee aan de riem? Dan kun je kijken of het aan de halsband/riem ligt (fysiek of mentaal kan dan nog steeds wel allebei) of dat het aan 'buiten het huis' komen ligt.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:51

Op welke leeftijd is ze gekomen en wanneer is het op gaan vallen?
Heeft het overlijden van je vorige hond er misschien mee te maken?
Is ze ergens van geschrokken?

Heeft ze pijn, je kunt dat zelf al wel merken door haar overal te betasten en licht drukkende bewegingen te maken, werk langzaam het lijf af, beweeg de gewrichten wat.
Als ze gaat smakken likken of misschien happen, weet je dat er wat is.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-19 13:01

Ik reageer straks eventjes op iedereen.

Ben net terug van een stukje wandelen, alleen met haar en niet met de andere hond erbij. Brokjes in m'n zak gedaan en 'gaan met die banaan'. Het ging eigenlijk heel goed, ik heb beloont wanneer ze goed meeliep en telkens op het punt dat ze moeilijk begon te doen heb ik d'r afgeleid door haar een aantal trucjes te laten doen die ze kende en daarna gewoon weer door te lopen. En het werkte!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 13:49

Sintara schreef:
Misschien een heek ander idee: Wat voor halsband heb je? Misschien kan je hierin al iets doen, bijvoorbeeld een tuigje als ze dat fijn vindt.

Verder zou ik kijken naar enthousiast maken, haar voorop laten lopen en de weg laten kiezen bijvoorbeeld, belonen wanneer ze verder loopt. Dat idee

Dit was ook mijn idee :j
Ik zou ook zeker artrose in gedachten houden, is het een grote hond?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 13:56

Whale schreef:
Ik reageer straks eventjes op iedereen.

Ben net terug van een stukje wandelen, alleen met haar en niet met de andere hond erbij. Brokjes in m'n zak gedaan en 'gaan met die banaan'. Het ging eigenlijk heel goed, ik heb beloont wanneer ze goed meeliep en telkens op het punt dat ze moeilijk begon te doen heb ik d'r afgeleid door haar een aantal trucjes te laten doen die ze kende en daarna gewoon weer door te lopen. En het werkte!

Dat klinkt goed, succes ermee.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 21:20

Ik lees dat je hond ook huidproblemem heeft en er geen oorzaak is gevonden.
Wij hebben ook getobt met onze hond die steeds slomer werd, geen zin had in wandelen en een slechte huid had. Op een gegeven moment werd ze zelfs kaal op staart en flanken.
Nog meer onderzoeken en toen bleek ze een traag werkende schildklier te hebben. Ze krijgt nu elke dag een kleine pil en we hebben onze hond terug.
Ze glanst weer, is vitaal, heeft het niet meer zo snel warm of juist koud, haar huid is hersteld en ze rent als nooit tevoren.
Helaas is het vrij onbekend merk ik, maar ik wil het toch even aandragen. Voor onze hond heeft het een enorm verschil gemaakt.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 19:12

Lisitano schreef:
Ik lees dat je hond ook huidproblemem heeft en er geen oorzaak is gevonden.
Wij hebben ook getobt met onze hond die steeds slomer werd, geen zin had in wandelen en een slechte huid had. Op een gegeven moment werd ze zelfs kaal op staart en flanken.
Nog meer onderzoeken en toen bleek ze een traag werkende schildklier te hebben. Ze krijgt nu elke dag een kleine pil en we hebben onze hond terug.
Ze glanst weer, is vitaal, heeft het niet meer zo snel warm of juist koud, haar huid is hersteld en ze rent als nooit tevoren.
Helaas is het vrij onbekend merk ik, maar ik wil het toch even aandragen. Voor onze hond heeft het een enorm verschil gemaakt.

Daarom vroeg ik ook al of ze sloom was ed, ken je verhaal van het hondenforum. Bij een uitlaathond van mij kwam het ook uit de bloedtest, de dierenarts zei dat het de meest gemiste afwijking is omdat ze er gewoon niet een denken/op testen.
De uitlaathond knapt ook enorm op, ze heeft nu een maand medicijnen en het maakt zo'n verschil!