Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_San87_ schreef:Ik krijg nog wat brokken toegestuurd, een balance met 10% vet en een sportief met 18% vet.
Dat laatste klinkt wel okay vind ik.
@xDenies, waarom zou jij brok en vlees niet combineren? En dat wat jij nu voert is brok? Jij bent helemaal van vlees afgestapt?
xDenies schreef:Jawel hoor, je kan prima brok & vlees combineren (niet in één maaltijd natuurlijk) maar de brokken die genoemd worden passen daar helemaal niet aan bij. Je geeft aan dat je een goede kwaliteit brok wilt voeren naast het verse vlees, dan lijkt het me dat je geen extra granen in je hond wilt stoppen. Dat is gewoon geen goede combinatie met vers vlees.
Sowieso als je een goede brok (één waar een hoogwaardig vleespercentage in zit) naast vlees wilt voeren is dat geen probleem, 's ochtends het vlees en 's avonds de brok. Dikke prima, lange tijd gedaan!
De Acana Grass Fed Lamb (en puppy en senior) zijn inderdaad brokken. Ik ben gestopt met het vlees omdat het, naast de brok, voor mij gewoon te duur werd en niets extra's toevoegde aan de kilo's. Ik voerde Hunters Home vlees omdat deze zijn kwaliteit kan waarborgen. Daar ging overigens ook nog gepureerde groenten bij voor de alkalische verhoudingen. Dan ging het goed.
Toch blijf ik altijd een vers vlees voorstander, maar het moet wel te doen zijn.
Dus nee, ik heb nergens gezegd (@ Kuggur) dat je brok en vlees niet samen kan geven. Je moet wel kijken naar wat voor soort brok.
(Met een hond die continu spuugde en aan de diarree was ga je vanzelf van alles uitproberen.)
Weetje. Alles kan. Maar ieder heeft andere ervaringen en andere kennis opgedaan en ik denk dat TS het meest geholpen is met meerdere ervaringen om zo daaruit te kunnen halen wat voor haar en de hond het beste zal werken.
Kuggur schreef:Granen zijn prima. Dat ze dat niet zouden zijn is nog zo'n ongefundeerde mythe.
Net als die dat brok en vlees in één maaltijd problemen zou geven.
kiwiwitje schreef:Op de middelste foto staat ie krom, dus daar kunnen we niet veel mee. Maar jij hebt ook al zo'n handige kleur hond..Bij mijn zwartjes lijkt t altijd of ze vet zijn tot ik een foto van boven stuur
![]()
Maar als hij iets aankomt is het ook een idee of je iets kan doen om hem beter in zn bespiering te krijgen. Als dat lukt natuurlijk he.
speurneusc schreef:hier hele goede ervaringen met sportbrokken 18% of zelfs 24% je hoeft dan minder te geven want tegen een volle bak aankijken willen veel honden niet en hebben dan al geen trek meer.
_San87_ schreef:kiwiwitje schreef:Op de middelste foto staat ie krom, dus daar kunnen we niet veel mee. Maar jij hebt ook al zo'n handige kleur hond..Bij mijn zwartjes lijkt t altijd of ze vet zijn tot ik een foto van boven stuur
![]()
Maar als hij iets aankomt is het ook een idee of je iets kan doen om hem beter in zn bespiering te krijgen. Als dat lukt natuurlijk he.
Hij staat krom en aan beide kanten zie je ribben. Dus ja, dat zegt wel iets denk ik.
Volgens mij is zijn bespiering prima, als hij wat meer overhoudt qua energie, zal ook dat nog mooier worden denk ik.
kiwiwitje schreef:_San87_ schreef:
Hij staat krom en aan beide kanten zie je ribben. Dus ja, dat zegt wel iets denk ik.
Volgens mij is zijn bespiering prima, als hij wat meer overhoudt qua energie, zal ook dat nog mooier worden denk ik.
Als ze mager worden zoals jij beschrijft hebben ze hun spieren al opgevreten. Mager zijn en wel spieren hebben klopt niet.
Ik zie iets anders op de foto. Maar dat is misschien omdat jij hem in het echt ook ziet en wij alleen een foto.
Maar ik zie eerder een hond die wat arm in zn bespiering zit dan een magere hond.
Als je hem iets voller krijgt zal dat wel verschil geven.
MyWishMax schreef:Mijn reu wordt ook eerst onbespierd voordat hij echt mager wordt. Ruggengraat die zichtbaar / voelbaar wordt, heupen die idd uit gaan steken. Pas later worden zijn ribben echt zichtbaar voor anderen. Maar dat is voor mij wel een teken om weer op zijn voer te letten/aan te passen. Pas als hij weer wat voller is worden het later weer spieren.
Die van mij heeft alleen een dikkere vacht, dus die ribben zien zie ik sneller dan dat een buitenstaander ziet. Ik voel vooral, want ik weet tegenwoordig hoe hij voelt als hij goed in de bespiering zit en goed op gewicht is.
Ik kan je verder helaas niet helpen, die van mij is allergisch voor bijna alle brokken, dus eet alleen maar vers. Ik moet het dus altijd met de extra's doen, zoals schapenvet/paardenvet. Nu krijgt die van mij sowieso ook wat volle yoghurt, eitjes enzovoorts.
meggiemeg schreef:Ik hoor van heel veel mensen dat hun honden het na verloop van tijd slecht(er) gaan doen op vers vlees. Ik heb het ook gehad met mijn honden. Ben er vanaf gestapt en voer nu een brok, geen gedoe meer met veel vlees weg gooien en een speciale vriezer voor al het vlees.
Honden voelen nu veel beter aan en het is veel makkelijker, vooral als je een paar dagen weg gaat en geen vriezer tot je beschikking hebt.
kiwiwitje schreef:Leeftijd kan altijd mee spelen natuurlijk. En je hebt hem duidelijk af zien vallen. Dus in dat opzicht heb je een punt. Maar echt mager vind ik hem niet. Eerder arm bespierd. Maar met de kou inderdaad in het vooruitzicht en het feit dat deze honden een enkele vacht hebben en hij geen jonge god meer is.. kan wel degelijk mee spelen.
Heb hier een teefje zitten die ook op weersveranderingen reageert. Dus die loopt in de ochtenden al met een fleece jasje buiten en als ik aan t luchten ben in huis krijgt ze ook een fleecejasje om.
T is nogal een miepje![]()
_San87_ schreef:kiwiwitje schreef:Leeftijd kan altijd mee spelen natuurlijk. En je hebt hem duidelijk af zien vallen. Dus in dat opzicht heb je een punt. Maar echt mager vind ik hem niet. Eerder arm bespierd. Maar met de kou inderdaad in het vooruitzicht en het feit dat deze honden een enkele vacht hebben en hij geen jonge god meer is.. kan wel degelijk mee spelen.
Heb hier een teefje zitten die ook op weersveranderingen reageert. Dus die loopt in de ochtenden al met een fleece jasje buiten en als ik aan t luchten ben in huis krijgt ze ook een fleecejasje om.
T is nogal een miepje![]()
Ik heb voor Boor een back on track regenjas voor als het echt kouder/natter wordt of als er sneeuw ligt. Hij toont niet alsof hij het koud heeft, maar ik merk dat hij de jas stiekem wel erg lekker vindt. Het verschil met de teckel is best wel groot.
Veel vacht heeft ie idd niet.
Kaus schreef:Vanaf de foto vind ik hem niet dun. Daar zit meer vet op dan op mijn honden. Vind m alleen niet heel gespierd.
Mijn Kelpie wilde ook met geen mogelijkheid aankomen. Veel van de middeltjes geprobeerd die hierboven beschreven werden. Kilo's voer erin gepropt van tig merken. Uiteindelijk naar een B kwaliteit brok gegaan, namelijk Biofood High Energy en er is nooit meer wat aan de hand geweest