Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
NatasjavE schreef:Samiyah schreef:Ik ben al mijn hele leven allergisch voor katten, behoorlijk zwaar ook. Zelf heb ik langharige katten genomen en dat gaat prima. Heb een volle Maine Coon, een Ragdoll x Pers en sinds 2 dagen een Maine Coon x Ragdoll. Dit gaat allemaal goed qua allergie, nergens last van. Terwijl ik als ik de katten van mijn schoonouders (htk) aai ik gelijk weer last heb van mijn allergie.
Het aanbod wordt wel groter als ze ook naar andere langharige kattenrassen kan kijken. Ik heb mijn Maine Coon en Ragdoll x Pers als herplaatsers gekocht en heb er echt geen 800 voor betaald.
Misschien kan ze eerst eens kijken bij een fokker van een bepaald ras, zo kan ze gelijk testen of ze er allergisch voor is.
Ik denk dat omdat Main Coon, Noorse Boskat en Siberische kat allemaal een beetje dezelfde oorsprong hebben(Turkije/ Perzië) dat die katten ook in meer of minder mate hypoallergeen kunnen zijn.
Niet vanwege de haren maar vanwege het eiwit in hun speeksel.
casperzazoe schreef:Bedankt voor al jullie reacties in iedergeval. Ze is gaan kijken bij een nestje, flink geknuffeld natuurlijk en ze had nergens last van. Nu, een paar dagen later, ook niet![]()
Is er iemand die ik een PB mag sturen? Die zelf fokt of in ieder geval genoeg verstand er van heeft?Klinkt allemaal prima maar er zijn wat dingen die me opvallen.