Hond met singeldwang???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:18

Kan je een foto maken hoe het Y-tuig en het instaptuig nu zitten bij je hond, want een goed passend tuig schuift niet als het wat losser zit.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 15:20

Ga ik zo doen als ik haar uit laat. Het zit iets ruim bij de borst,poedels zijn smal en ze is nog niet uitgegroeid.

Alarm: dat tuig ziet er goed uit! Enige twijfel die ik heb of het niet te breed is bij de borst. Weet je ook waar deze te koop zijn behalve online?
Laatst bijgewerkt door Anna79 op 16-09-19 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:24

Afhankelijk van wat je hond precies vervelend vindt is dit tuig misschien iets voor je hond? Het is een line harness van Non Stop. Verkrijgbaar in leuke kleurtjes ook :)) Past erg goed op mijn smalle Kelpie. Je klikt m vast op de rug met twee clips. Er zitten ook gespen op om m strakker en losser te doen rond de buik. Hij zit een stuk verder naar achteren dan de meeste tuigen.

Afbeelding

Edit: dat is trouwens op deze foto niet zo goed te zien omdat de hond naar voren hangt. Zal even een betere zoeken/maken.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kaus op 16-09-19 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anna79

Re: Hond met singeldwang???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 15:27

Is dat een instap tuig kaus? Of moet het over de kop?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:29

Ik heb de foto bijgevoegd :D

Deze gaat over de kop. Maar in principe zou een halsband dat ook doen toch? Of vindt ze dat echt heel vervelend?

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 15:35

Ja dat vindt ze ook vervelend :=
Halsband die ze heeft, heeft een kliksysteem dus hoeft niet over de kop, dat vindt ze prima

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:39

het zijn niet de halsbanden die een beschadiging zouden kunnen veroorzaken, maar hoe jij de lijn vast houd.

maar ik zou dan een bv een een leren halsband om doen die veel gebruikt wordt met pakwerk , is net als gewone als band leren band met gesp is alleen 5 tot 10 cm. breed

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 15:44

Dat zal gerust zo zijn speurneus, maar een poedel heeft een langere dunnere hals dan de meeste rassen vandaar mijn voorzichtigheid. Uiteraard probeer ik het trekken af te leren, het is ook niet continu, alleen op bepaalde momenten als iets heel interessant is bijvoorbeeld. Met tuig trekt ze overigens nauwelijks

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:46

Hier ook een hondje die het heel vervelend vind om tuigjes aan te trekken.

Wij hebben het probleem nog niet opgelost maar ons plan de campagne is een tuig aan laten meten en laten maken door https://www.4dox.nl/voor-honden/hondentuigen-op-maat en we hebben een afspraak staan bij een fysiotherapeut zodat we zeker weten dat ze geen lichamelijke problemen heeft.

Succes er mee het is zo lastig als ze de tuigjes niet fijn vinden. En vooral niet voor een halsband gaan hoor! Lekker aan de flexi lijn met een tuig. :j

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:47

Anna79 schreef:
Dat zal gerust zo zijn speurneus, maar een poedel heeft een langere dunnere hals dan de meeste rassen vandaar mijn voorzichtigheid. Uiteraard probeer ik het trekken af te leren, het is ook niet continu, alleen op bepaalde momenten als iets heel interessant is bijvoorbeeld. Met tuig trekt ze overigens nauwelijks

Heel eerlijk lopen alle 6 de poedels hier helemaal prima aan een normale halsband, en soms springen ze er eens in maar dat overleven ze wel. Ze trekken alleen niet constant natuurlijk, maar dat wil je met tuig ook niet.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 15:49

Dankjewel wispeltuur.

Aznar, die van mij hoest heel snel als ze niet eens heel erg trekt, er zal verschil in zijn
Laatst bijgewerkt door Anna79 op 16-09-19 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:49

Lange nek of niet, is gewoon kwestie van goed trainen en een poedel is zeer goed trainbaar, heb ze ook meegemaakt in de trainingen voor hulphond en blinde geleidehond. Ze zijn zeker niet van suiker en dat beschadigen zal wel meevallen wanneer je maar normaal doet met de lijn.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een hond beschadiging op liep daar, 1 x een 11 zeer zware (te zware) jarige duitse herder in het reddingshondenwerk meegemaakt met een nekhernia en dat was niet eens van een halsband of correctie maar van het klem komen te zitten met halsband om aan de kenneldeur.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:53

Noa heeft er geen last van, maar haar zusje hoestte zelfs al als de flexi aan haar halsband zat terwijl ze nog niet eens aan het einde van de lijn zat. En daar hebben meer poedels last van. Poedels zijn nu eenmaal wat delicater en hoewel een windhondenhalsband op zich wel kan helpen, snap ik ook prima dat je een goed passend tuig wil.

Poedels zijn nu eenmaal qua bouw net een zwaarder gebouwde harige windhond. Een saluki, een winhond van 58-71cm weegt maar net 2-3kg minder dan een poedel van die hoogte (18-25kg, t.o.v. 20-28kg).

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 15:54

Speurneus het is mijn eigen gevoel en een tuig lijkt me beter. Ik train met mijn hond en dat doet ze super, hoogste punten op de hondenschool! Maar onder het wandelen is er vaak meer afleiding en gaat het nog niet perfect. Als ik bijvoorbeeld mijn dochtertje mee heb en die rent een stukje vooruit is ze niet te houden zo gek is ze op haar. Verder wandelen mijn ouders af en toe ook met haar, die zijn wat minder consequent...

Precies Mizora, het zijn heel fijn gebouwde honden, veel tuigen passen daarom ook niet perfect.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:16

Ik heb 2 tuigen die je zowel aan de voorkant als aan de buik kant vast kan maken:

Afbeelding

https://rogueroyalty.nl/collections/sho ... fit-purple
Deze is zelfs voor en op de buik aan 2 kanten los te maken.

En deze, deze is alleen voor aan 2 kanten los te maken:
Afbeelding
Afbeelding
Dit tuig is te bestellen bij The dog lounge en is van MAG

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:24

Die tuigen zien er erg comfortabel uit!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:26

Is t niet gewoon boevigheid? De hond van mn broertje die rende ook jaren alle kanten op als je met t tuig aan kwam. Dat had alleen dus niets met t tuig te maken maar met t ondeugende karakter van t dier.

Edit: dit dus omdat je zegt dat er niets aan de hand is zodra t aan is.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:36

Duhelo schreef:
Die tuigen zien er erg comfortabel uit!

Die laatste ben ik zelf fan van. Ligt op mijn honden een stuk beter en zo zacht <3

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:39

Hier ook een poedel die geen fan is van tuigjes en nog wel eens wil trekken.
Ik had van mijn vorige windhond nog een brede band liggen en die draagt ze nu, daar zijn ook hele mooie banden van, ik krijg vaak te horen dat hij haar zo mooi staat.
Eigenlijk had ik ook helemaal in mijn hoofd dat het een tuigje zou worden, maar mijn hond geeft wat anders aan, met een smalle band gaat ze ook snel hoesten, met deze echt zelden.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 17:05

Kiwitje dat zou weleens geschikt kunnen zijn!

Iris nee ze is echt bang, staart tussen de poten

Sparklingapp mooi dat het werkt voor jouw hond, misschien is het een optie. Leuk zoveel poedels op bokt!

Hier een paar foto's van het huidige tuig. Ik ben me ervan bewust dat het niet perfect past, maar als je alles al geprobeerd hebt en je hond nog in de groei is moet je wat. Dit tuig hoeft niet over de kop maar moet ze met de voorpoten instappen en dan vastklikken op de rug. Verder is het gevoerd met neopreen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:10

T is dat ik vrees dat ze onze tuigjes niet past (als in, ik heb kleine staffies.. :P ) Anders had je mogen passen hier.

rollyjogered

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:13

voor onze honden hebben we tuigjes van ruffwear. ze hebben verschillende modellen die op verschillende manieren aan moeten/kunnen. maar je kan ze wel allemaal heel los doen en zodra ze aan zitten strakker zetten. ik vind ze zelf super fijn en de honden reageren er goed op. :)

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:16

Onze hond vertoonde eigenlijk wel dezelfde trekjes en nee, het is geen poedel maar kruising Bull x Stafford.
Het Ruffwear Webmaster Harness bleek de uitkomst. Het moet wel over het hoofd maar tegenwoordig duikt hij erin als ik het voor houd. We hebben er in het begin een feestje van gemaakt als het om ging en dat heeft goed uitgepakt. Voordeel van dit tuig is dat een hond er eigenlijk onmogelijk uit kan ontsnappen wat een pre is voor sommige hondensituaties.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 21:09

Allemaal bedankt voor de tips, ik denk dat ik er wel uit ga komen!

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:32

Herkenbaar
Pak de halsband en ze staat bij mij, pak een tuigje en ze is weg...
Ook met beloningen. Ze is er geen fan van

Hier loopt ze dus gewoon met halsband. Tuigje gaat alleen aan als we met de auto op pad gaan, iets wat ze super leuk vind

Y tuigje ( heb er meerdere gehad ) daar begin ik al niet eens meer aan
Heb er 1 van tre ponti ( instap ) en 1 van Hurtta ( die voor de borst gaat ) de laatste lijkt dan nog de meeste voorkeur te hebben

Ik vind het prima. Dan maar een halsband