Even van me af schrijven: heel ziek katje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Even van me af schrijven: heel ziek katje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 11:22

Ik ga hard duimen.
Hopelijk valt het mee.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 11:38

:(:) arm birmanen kindje :(:)

Aantal waarden zullen door het vermageren komen :(:)

Sterkte met je Birmaantje, hopelijk valt het mee :(:)

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-19 12:27

Net de dierenarts gesproken. Problemen met alvleesklier, darmontsteking en maagvliesontsteking. Optie fip (droog) is genoemd. Vanmiddag hopelijk uitslag bloed hierover.
Arm mannetje! Hij is zoveel zieker dan dat hij lijkt. Dat moet toch enorm pijn doen allemaal!
Ben wel enorm boos en teleurgesteld over ook deze kliniek. Ik heb hem gister met spoed gebracht, omdat hij aan het infuus moet en medicijnen. Heb dit ook heel bewust specifiek nagevraagd en benadrukt. Hoorde dus om 9 uur dat ze dat dus niet gedaan hebben. _-:( . En dat ze dat om 11 u pas gaan doen. Ze deden er erg laconiek over. Echt zo flipping belachelijk!!!!! Dan had ik hem vannacht liever op mijn bed bij me gehad i.p.v. in een kooitje.
Dierenarts ziet wel kansen als het geen fip of fiv blijkt. Dan intensief behandelen. Ik ga vanmiddag langs en dan verder kijken.
Ik ga wel een duidelijke grens stellen. Ik wil geen geleur en geëxperimenteer als de kans niet gunstig is. Vooralsnog mocht ik zo niet denken vd arts. Vooral omdat hij dus nog niet zo ziek toont.
Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik niet eerder aan de bel heb getrokken. Arm arm mannetje. |(

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 12:28

Ow dat klinkt niet fijn :n geen andere kliniek in de buurt?
Hij is nog zo jong! Daar moet je wel voor vechten hoor!

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-19 12:55

Ja, maar ik ga niet ten koste van alles in hem laten prikken ed. Moet wel diervriendelijk blijven. Anders laat ik hem liever gaan.
Geen andere spoedkliniek in de buurt. Wil eigenlijk ook niet gaan slepen met hem. Ik hoor het vanmiddag aan en dan bekijk ik wat de volgende stappen zijn.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 13:09

Och jee. Als het Fip is, heb je weinig tijd meer. Maar wat het ook is, ga vooral naar hem toe; neem hem mee naar huis als er geen kans op herstel is. Als er kans is op herstel zijn zijn kansen ook beter als hij gewoon bij jou is. We hebben dit al met een aantal katten meegemaakt (Fip, ongelukken, epilepsie etc). Tegen alle verwachtingen in is er soms herstel - afhankelijk van wat het is natuurlijk - en zoniet, dan ben je echt heel blij dat hij thuis is. Zelfs gedoe met infusen, dierenartsen aan huis... het is het echt waard. (Ik weet het, het is erg kostbaar - heb weleens geld moeten lenen voor zoiets. Veel da's kennen afbetalingsregelingen voor dit soort dingen).

Acute Fip is overigens moeilijk definitief te diagnosticeren (en de manier waarop is niet fijn). Hoe is zijn temperatuur? Verlaagd?

Heel heel veel sterkte!!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 13:16

ikkedus schreef:
Ben wel enorm boos en teleurgesteld over ook deze kliniek. Ik heb hem gister met spoed gebracht, omdat hij aan het infuus moet en medicijnen. Heb dit ook heel bewust specifiek nagevraagd en benadrukt. Hoorde dus om 9 uur dat ze dat dus niet gedaan hebben. _-:( . En dat ze dat om 11 u pas gaan doen. Ze deden er erg laconiek over. Echt zo flipping belachelijk!!!!! Dan had ik hem vannacht liever op mijn bed bij me gehad i.p.v. in een kooitje.

Oooeee daar zou ik ook woest over geweest zijn...!Heel veel sterkte voor jou en je kat! Hoop dat het meevalt en hij snel weer gezond is

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 13:18

Je mag vanmiddag rustig aangeven dat je je kat hebt gebracht omdat zij een spoedkliniek zijn en je het absoluut niet fijn vind dat ze pas vanochtend actie hebben ondernomen en je hem dan vanochtend had gebracht i.p.v. hem nog een nacht in een kooi te laten zitten vooral omdat het nu wel heel ernstig blijk te zijn. 30 jaar geleden een hele lieve maar schuwe en beresterke kater weggebracht om te castreren. Daarbij overduidelijk de waarschuwing gegeven van alle deuren dicht wanneer je hem overplaatst in een kooi. Na zes uur krijg ik telefoon dat ze hem al vijf uur kwijt zijn , nooit weer gevonden. In de richtlijnen voor assistenten staat dit nog steeds als richtlijn vermeld , ik ben gigantisch fel tekeer gegaan, A dat ze niet geluisterd hebben en B dat ze niet direct gebeld hebben want dan heb je kans dat zo’n dier wel komt.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-19 18:24

Nou ik heb mijn punt aan de telefoon en op de kliniek duidelijk gemaakt!
Ben vanmiddag langs geweest en hij heeft sondevoeding, infuus, b12 injectie en flinke dosis pijnstillers gehad. Het is een zielig ( en flink high) hoopje kat zo.
Heb lekker even met hem gekroeld, maar daar werd hij erg onrustig van. Lag steeds in de knoop met alle draadjes. dus ik heb hem maar zo veel mogelijk met rust gelaten.
Heb de dierenarts gesproken en de bloedwaarden waren nog niet binnen. Hebben ze achteraan gebeld en komen uiterlijk morgenochtend. Als ik het goed begreep ( hoofd zat erg vol, dus de helft kwam niet meer binnen) dan denkt hij het meest aan galweg en galblaasontsteking ( niet bacterieel), maar fip is ook nog steeds een optie en fiv ook.
De ontsteking an sich is behandelbaar en kan hij te boven komen. Dan moet hij 3 dgn intensief opgenomen blijven. Bij de andere opties ga ik hem direct in laten slapen. Vanavond of morgenochtend zodra we de bevestiging hebben.
Naar huis is geen optie. Hij moet te intensief behandeld worden. Als het fip/fiv is dan is er geen behandeling meer mogelijk en ook al zou hij opknappen: het is uitstel van executie. En hij heeft pijn. Dat vind ik niet eerlijk t.o. hem. Dan mag hij op schoot bij mij een spuitje.

Afbeelding

Mijn andere kat is flink van slag. Die loopt blèrend rond en wil continu geaaid worden, maar als ik aai dan bijt ze.
Stel dat Mokka een virusinfectie heeft, dan moet ik met Nova ook een traject in. Daar wil ik helemaal niet aan denken nog.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-19 18:32

Hij had maandag koorts. Nu weet ik niet. Zal morgen vragen. Ze hebben er niks van gezegd.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 19:21

Och dat lieve kleine poppie. Beterschap en sterkte voor jou :(:)

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 19:31

Heel veel sterkte en beterschap! Duimen voor een relatief goede uitslag :(:)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 19:31

Arm ventje.
Ernstig om hem niet te behandelen terwijl hij daar was.
Hij wordt nu behandeld gelukkig. En ik duim voor hem.

Voor jou, heel veel sterkte.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 19:36

Kunnen ze geen buikvocht afnemen? Dan is je fip vraag snel beantwoord

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-19 20:07

Dubbelpost
Laatst bijgewerkt door ikkedus op 13-09-19 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-19 20:07

Er is een echo gedaan. Als het fip is, dan is het droge fip.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 20:27

Oh dat koppie :(:) Heel veel sterkte!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 21:08

arme kat, arme jij. Sterkte!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 21:10

Hopelijk is het geen FIP! Hebben jullie het nog over PKD gehad?
Ik hoop zo dat er snel goed nieuws komt! :(:)

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-19 22:05

Dierenarts heeft gebeld. Hij lijkt wat op te knappen nu. Heeft wat gegeten ook.
Bloedresultaten deels binnen. Geen alvleesklierontsteking, resultaten vd galblaaskweek nog niet binnen, fip titer ook niet.
Bloed liet wel een gamma eiwitpiek zien die specifiek hoort bij virale infectie en dat is weer heel zorgelijk.
Schijnbaar kunnen katten met droge fip toch opknappen en nog een paar weken/ maanden heel soms jaren symptoomvrij leven. Dus dat compliceert de beslissing voor mij alleen nog maar meer.
Maar goed, hij voelt zich door de behandeling nu in ieder geval al wat beter.
Morgen maar weer afwachten.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-19 22:10

Er was op de echo geen aanleiding tot nader onderzoek vd nieren. Dat was ook mijn eerste idee.

Iemand ervaring met fip-katten die toch opknappen en hoe dat dan thuis verder gaat?
Ik weet dat het uiteindelijk dodelijk is. En las over nog weken of maanden door kunnen. Maar is dat katvriendelijk en eerlijk naar het dier toe????
Volgens de dierenarts kan het ook wel jaren zijn en zijn ze symptoomvrij. Maar hij is er zo slecht aan toe dat ik me afvraag of het wel reeel en eerlijk is om vol in te zetten om hem misschien na een paar weken alsnog te moeten laten gaan.
Enige voordeel is dan wel dat hij dan thuis mag sterven.
En ik moet de financiën helaas ook mee laten tellen. Zit nu al rond de 1500.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 22:17

De kat van mijn zus heeft/had het coronavirus, werd eerst ook aan fip gedacht. Kat doet het nu goed, zo lang hij niet teveel stress heeft krijgt hij ook geen terug val.

Heel veel sterkte met je knapperd :(:)

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 22:49

Geen ontsteking aan de galweg? Lijkt zo enorm op de symptomen van mn vriendin haar kat. Maanden nodig om op te knappen, maar zeker iets aan te doen.
Bij haar kat was een duidelijk "muizentrappetje" bij de galweg te zien op de echo
Sterkte...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 04:36

Pfoe, dus nog steeds weinig duidelijkheid.
Het kost inderdaaf enorm veel geld al die onderzoeken :\

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 05:00

Oh oliebol zeg wat een hel. Een jaar geleden is onze kat (maine coon) ook met spoed opgenomen in de kliniek. Hij viel al een tijdje af en op een gegeven moment had hij letterlijk het héle huis ondergespuugd. En hij bleef maar overgebleven. Uiteindelijk hebben we hem naar de kliniek gebracht en moest ie aan t infuus ook zo uitgedroogd. Je kon hem neerleggen hoe je wilde, hij had zelfs de kracht niet meer om te bewegen, arm beessie. Ooohh wat was ik bang! Wij hebben toen ook duizenden euro's aan kosten gemaakt voor onderzoeken, meerdere bloedtesten, echo's, röntgenfotos, urine en poep onderzoek. En er kwam gewoon niks uit... Gelukkig knapte hij wel weer op, en werd hij weer helemaal beter. Wat het was geweest zullen we uiteindelijk nooit weten.. -O-

Hoop dat er voor jouw kleine man snel duidelijkheid komt en ernaar kunt handelen. God, wat doet dat pijn in je hart om je maatje zo te zien. Ik zal voor jullie duimen! :(:) Y;(