Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jessix schreef:Ze wil niet alleen een buiten kat, waar lezen jullie dat? Ze wil een kat en die wil ze de keuze geven om zowel binnen als buiten te zijn.
_Dribbel schreef:Azmay schreef:Waarom een buitenkat?
Zou dan de kat binnen laten en hooguit buiten als je zelf in de tuin zit, in het begin moeten ze toch een tijd binnen blijven.
Ik vind dat niet fair tegenover katten. Ik heb zelf jaren lang binnen katten gehad en dat wil ik nooit meer.
Jessix schreef:magda_90 schreef:Mijn stuk gaat zowel op voor een binnen- als buitenkat. Ze zijn imo te weinig thuis voor een dergelijk huisdier.
Omdat ze een full time baan hebben?
magda_90 schreef:Ja. Ik zou het qua aandacht te weinig vinden. Ik weet dat het tegenwoordig heel normaal is om in zo'n situatie wel een kat te hebben, maar dierwaardig vind ik het persoonlijk niet. Hoeveel uren per week houdt je dan effectief over voor je dier? Laat staan als ie ook nog buiten komt.
daffene schreef:Ik woon in een hele drukke (volks)buurt waar heel veel katten wonen. Mijn Pluis kan naar binnen en buiten wanneer ze wil. De buurman zei laatst dat ze veel bij hem binnen zit... Hij vond het niet erg. De kat van de bovenburen lag altijd bij mij binnen te slapen voordat ze verhuisden. Ondanks dat ik ook in een huurwoning woon had de vorige bewoonster een kattenluik voor haar kleine hondje erin gezet, dus dat was alleen een kwestie van vervangen. Geen idee hoe dat wordt opgelost met de volgende bewoner
genja schreef:Ga je dan wel de tuin afzetten zodat ze alleen in je eigen tuin zit?
Een buitenkat nemen in een woonwijk vind ik persoonlijk niet kunnen. Dan heb je grote kans dat de buurt overlast heeft van jou kat.
Heb zelf 2 jonge katten en die komen dus bewust niet buiten omdat tuin Af zetten een dingetje zou zijn en ik hier niet meer jaren wil wonen.
Maar ik wil niet dat de buurt last heeft van mijn katten. (Zeker ook omdat ik verwacht dat meneer Bob dan overal op visite zou gaan die vindt de hele wereld een groot feest)
Jessix schreef:Ze wil niet alleen een buiten kat, waar lezen jullie dat? Ze wil een kat en die wil ze de keuze geven om zowel binnen als buiten te zijn.