Kabayo, je mag sowieso mushen met rassen zoals een husky en malamute als ze een stamboom hebben en anders kan je gewoon een ontheffing aanvragen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
beatje schreef:Maar je hebt een malamute reu? Ik neem aan dat je je toch verdiept heb toen je hem nam in het ras? Een malamute is geen husky en geen roedel dier. Samen leven met andere honden geeft voor hem ook veel meer stress. Dan heb je ook nog reuen en intacte teven. Je hond leeft met enorme stress . Chemische castratie is niet 100% het zelfde als een gewone castratie. Werken julie wel met hem iedere dag ? Voor de step of kar ik neem aan dat jullie Mushen?
Djali schreef:Ik vind het moeilijk oordelen zo, maar mij lijkt dat je gewoon een stuk dominanter moet optreden en hem kordaat op zijn plek zetten.
Avalanche81 schreef:Hoe is je roedel zo bij elkaar gekomen?
Is er een reden dat je hem chemisch laat castreren, en wat is die reden?
Houd je alle honden bij elkaar of apart?
Rebel_Jits schreef:Hoe reageert de hond met wie hij samen zit in de kennel?
Is het een optie reu uit logeren te sturen voor een weekje en dan kijken hoe iedereen reageert? Is hij bij anderen dan ook zo? Hoe is de roedel zonder hem?
Kabayo schreef:Hij is 9. Ziet hij nog wel goed? Of ergens een kwaal? Probeer mee te denken hoor.
Treksport met een hond is overigens verboden in NL
KarmaChansy schreef:werken met die handel, echt goed aan het werk zetten. Ik heb dan hussen en hussen mixes maar die zet ik ook aan het werk hoor. Vooral mijn teef anders merk ik het gelijk is een stuk vervelender als ze niet mag werken.
tinkergirl89 schreef:Roedel is ontstaan door 4 hussen en de twee mallen van mij, daar zijn nog 2 "samen" hussen bij gekomen. en t gedonder is dus pas recent ontstaan.
tinkergirl89 schreef:Chem.castratie gedaan omdat hij op wedstijden te dominant en niet veilig handelbaar werd naar andere/ vreemde reuen.
tinkergirl89 schreef:Ok duidelijk. Zijn je teven open? Als in niet gecastreerd? Ik denk dat hij samen met een teef zit, klopt dat?De honden wonen in een kennel, 2 aan 2 maar als we thuis zijn loopt het met zn alle los, altijd onder zicht of gehoor van ons voor het geval dat.
Avalanche81 schreef:tinkergirl89 schreef:Roedel is ontstaan door 4 hussen en de twee mallen van mij, daar zijn nog 2 "samen" hussen bij gekomen. en t gedonder is dus pas recent ontstaan.
De reden dat ik het vraag is dat het soms komt door hoe de roedel samengesteld is. Mals doen het vaak heel goed in 'natuurlijke' roedels, zoals familiegroepen, samengestelde roedels gaan meestal minder goed.tinkergirl89 schreef:Chem.castratie gedaan omdat hij op wedstijden te dominant en niet veilig handelbaar werd naar andere/ vreemde reuen.
Is een bekend issue bij Malamutes helaas, ook niet op te lossen door castratie. If anything worden ze er agressiever van.tinkergirl89 schreef:Ok duidelijk. Zijn je teven open? Als in niet gecastreerd? Ik denk dat hij samen met een teef zit, klopt dat?De honden wonen in een kennel, 2 aan 2 maar als we thuis zijn loopt het met zn alle los, altijd onder zicht of gehoor van ons voor het geval dat.
Wat goed kan, is dat hij gefrustreerd is, om de chemische castratie, en dat afreageert.
Maar zoals ik het lees, lijkt me herplaatsen toch de beste optie, om eerlijk te zijn. Het vervelende lijkt hier gewoon, dat je niet zoveel verkeerd doet, maar het is een volwassen Malamute reu...... en wat hij doet is vooral Malamute zijn.
KarmaChansy schreef:@tinkergirl Ok dat is erg lastig zeg, de mijne leven voor werk zeg maarhet is zo jammer dat weightpull verboden is in NL, ik merk veel positieve verandering met weightpull en dan niet eens het karretje trekken. Gewoon lekker paar kilo trekken