tinkergirl89 schreef:Roedel is ontstaan door 4 hussen en de twee mallen van mij, daar zijn nog 2 "samen" hussen bij gekomen. en t gedonder is dus pas recent ontstaan.
De reden dat ik het vraag is dat het soms komt door hoe de roedel samengesteld is. Mals doen het vaak heel goed in 'natuurlijke' roedels, zoals familiegroepen, samengestelde roedels gaan meestal minder goed.
tinkergirl89 schreef:Chem.castratie gedaan omdat hij op wedstijden te dominant en niet veilig handelbaar werd naar andere/ vreemde reuen.
Is een bekend issue bij Malamutes helaas, ook niet op te lossen door castratie. If anything worden ze er agressiever van.
tinkergirl89 schreef:De honden wonen in een kennel, 2 aan 2 maar als we thuis zijn loopt het met zn alle los, altijd onder zicht of gehoor van ons voor het geval dat.
Ok duidelijk. Zijn je teven open? Als in niet gecastreerd? Ik denk dat hij samen met een teef zit, klopt dat?
Wat goed kan, is dat hij gefrustreerd is, om de chemische castratie, en dat afreageert.
Maar zoals ik het lees, lijkt me herplaatsen toch de beste optie, om eerlijk te zijn. Het vervelende lijkt hier gewoon, dat je niet zoveel verkeerd doet, maar het is een volwassen Malamute reu...... en wat hij doet is vooral Malamute zijn.