Dat witbont krijg je al snel uit liefdesbaby's van ontsnapte duiven. Geen ring is vaak toch wild. Die hierboven met de afhangende vleugels ziet er niet zo fris uit. Hoe die er uit ziet, ga je die wss binnen een dag wel kunnen vangen. Kijk dan even in de bek, als je gele viezigheid ziet heeft ze trichomonas en knapt die dus niet op met alleen wat voer. (Als je ze wil fixen, 't is vaak met een pilletje in de bek geven opgelost)
Ben benieuwd wie allemaal zijn duifjes te pakken krijgt Je kan ze vaak héél rustig in een hoekje drijven en dan snel vangen.
Bij ons vandaag ook zo'n duifje in de rijbak. Voornamelijk wit. Kon wel vliegen maar blijft tamelijk laag en komt ook weer terug in de buitenbak zitten... Helaas niet kunnen vangen
Ik ben er nog niet uit waar ze overnachten. Waarschijnlijk in een van de bomen op ons terrein. Ik heb wat voer in de volière gelegd en die staat open, dus ben benieuwd of ze dat aan durven
Pandora2
Geplaatst: 05-09-19 08:35
Kan snel gaan overnight Wel leuk, nu heeft ie een vriendje / vriendinnetje
Hahaha. Wie weet hoe veel er nog meer in het dorp rondvliegen inderdaad.. Ik ben benieuwd of we nog reactie krijgen op het Facebook berichtje.
Lynn_Nikita
Geplaatst: 10-09-19 19:34
Ik had eerst 1, erna 2 en nu sinds 3 dagen 3 duiven. Die van 8nnemiek is bij mij komen wonen blijkbaar Ik gooi elke dag een handje kippenvoer in de paddock en daar maken ze dankbaar gebruik van
8nnemiek
Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 08:42
Jup, zaterdag zag mijn moeder een roofvogel uit de wei wegvliegen, dus ik was bang dat de duif zou zijn meegenomen.. totdat ik hoorde dat Lynn_Nikita er een nieuwe logé bij had
Ik heb ze uno, dos en Tres genoemd. Waar ze slapen ben ik nog niet helemaal achter maar ze verblijven de hele dag rond de tuin, op het dak van de buren, onze lantaarnpaal of scharrelen in de paddock op zoek naar eten. benieuwd of ze de roofvogels overleven, met hun witte kleuren vallen ze wel op. Ik heb nog gekeken voor een til maar die zijn duur!! Voor nu even geen budget ervoor, eerst eens ons eigen huis bewoonbaar krijgen Grappig eigenlijk dat je via een duif contact met elkaar krijgt als bokkers toch 8nnemiek
Pandora2
Geplaatst: 11-09-19 11:51
Lynn_Nikita schreef:
I Grappig eigenlijk dat je via een duif contact met elkaar krijgt als bokkers toch 8nnemiek