Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xPareltje schreef:Ik moet het toch even melden, want ik stoor me er toch wel aan.Cavia's kunnen prima alleen leven in een kooi, het is z'n onzin om te zeggen je MOET er 2 hebben. En ja ik kan het weten want een familielid is dierenarts en die zegt cavia's kunnen ook alleen in een kooi (zolang ze genoeg aandacht krijgen en je ze met regelmaat oppakt) Dus een cavia is een prima diertje als kind ik heb er zelf ook als kind gehad.
xPareltje schreef:Ik moet het toch even melden, want ik stoor me er toch wel aan.Cavia's kunnen prima alleen leven in een kooi, het is z'n onzin om te zeggen je MOET er 2 hebben. En ja ik kan het weten want een familielid is dierenarts en die zegt cavia's kunnen ook alleen in een kooi (zolang ze genoeg aandacht krijgen en je ze met regelmaat oppakt) Dus een cavia is een prima diertje als kind ik heb er zelf ook als kind gehad.
Amandavd schreef:xPareltje schreef:Ik moet het toch even melden, want ik stoor me er toch wel aan.Cavia's kunnen prima alleen leven in een kooi, het is z'n onzin om te zeggen je MOET er 2 hebben. En ja ik kan het weten want een familielid is dierenarts en die zegt cavia's kunnen ook alleen in een kooi (zolang ze genoeg aandacht krijgen en je ze met regelmaat oppakt) Dus een cavia is een prima diertje als kind ik heb er zelf ook als kind gehad.
Dit is echt de grootste onzin ooit en als die dierenarts dat zegt dan moet die of terug naar school of stoppen met werken. Cavia's, konijnen, muizen, ratten, gerbils etc. horen echt in koppels of groepjes te leven. Dat zijn echte groepsdieren die bovendien een grote hekel aan opgepakt worden hebben.
Janine1990 schreef:Jeetje Pareltje, zo moeilijk is het toch niet om na te gaan wat de natuurlijke habitat van die beestjes is?
Maar goed, alles wat op internet staat is onzin...![]()
Klinkt als een heerlijke reactie om hier flink te rellen en jezelf een beter gevoel te geven over die cavia van vroeger....
xPareltje schreef:Amandavd schreef:
Dit is echt de grootste onzin ooit en als die dierenarts dat zegt dan moet die of terug naar school of stoppen met werken. Cavia's, konijnen, muizen, ratten, gerbils etc. horen echt in koppels of groepjes te leven. Dat zijn echte groepsdieren die bovendien een grote hekel aan opgepakt worden hebben.
Oke als je de discussie met me aan wil gaan dan mag je pb komen!!Ooit cavia's gehad, of haal je deze onzin allemaal van het internet?
Sjong schreef:Ik heb zo'n beetje alle knaagdieren gehad die er zijn. Muizen vond ik leuk maar echt ongeschikt. Mijn dochter heeft er 3 gehad voor op haar kamer. Ze hebben er precies 3 weken gestaan omdat ze binnen 2 dagen na verschonen ( in een hele ruime kooi maar allerlei buizen en tunnels extra) zo vies roken dat het op een klein kamertje geen doen was.
Ratten zijn leuk, kun je goed tam maken en kunnen ook dingen leren.
Cavia's zijn ook geschikt. Ik heb er nu 3. Mijn kinderen kijken er verder niet meer zo naar om maar ik vind ze gezellig. Ze reageren met gefluit als ze me zien. Volgens hen ben ik een wandelende stronk witlof. Eerst zaten ze buiten in een mooi ruim hok maar daar kwamen ratten op af, dus nu wonen ze er gezellig binnen. Ze zijn nu 6 jaar oud en dit zijn wel mijn laatste knaagdieren. Want uiteindelijk doen de kinderen niks en ik alles