Welk huisdier in deze bak?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 22:06

Levende voederdieren (insecten) kan je niet in de schuur houden. Dat is te koud. Hier zitten de sprinkhanen in de woonkamer en daar hebben we zelfs nog een extra warmtematje onder liggen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 22:14

Ja, vogelspin! Volwassen Lasiodora Parahybana vrouwtje bijvoorbeeld. Erg groot, mooi en fijn karakter. Kans op ontsnappen is echt heel klein. Je hebt sowieso sloten voor terrariums, die je op elk terrarium met schuifdeuren kunt maken. Ik heb er 33, ook hele snelle soorten en er is er nog nooit ééntje ontsnapt :)

Anoniem

Re: Welk huisdier in deze bak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 22:34

Ik weet niet of je de bak ook anders kan zetten, als in 80 cm hoog? Want dan zou een Wimpergekko misschien leuk zijn voor je. Zijn erg actieve diertjes, ontzettend makkelijk qua verzorging en ze zien er nog tof uit ook :) . Het "moeilijkste" is de luchtvochtigheid goed houden in het terrarium, wat in principe dagelijks bemisten betekent. Het eten is letterlijk een poeder waar je water bij doet en af en toe eventueel insecten voor de afwisseling.
Als je nog geen ervaring hebt met reptielen zou ik wel goed onderzoek doen, ze zijn niet allemaal even makkelijk en dat dierenwinkels ze verkopen zegt ook niet erg veel. Laat je goed informeren!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 23:22

Cayenne schreef:
Amandavd schreef:
Actief zijn ze wel maar stinken nauwelijks.

Mwah, een winkel in de buurt verkoopt ze ook en je ruikt ze echt wel.

Ik zal er inderdaad niks van weten met mijn 9 stuks in de huiskamer. :D ze hoeven echt niet te stinken hoor.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 09:37

Mosag heb ik inderdaad voorbij zien komen en het blijft een optie. Maar zou echt last resort zijn. :')

Oh dan valt inderdaad iets met voederdieren als insected etc af. :j

Bak is niet op zijn zijkant te zetten. Dan vallen de schuifdeuren eruit ben ik bang. En dan krijg je het gaas op de zijkant. Denk ook niet dat dat heel handig is.

Ik denk als ik alles zo vergelijk dat een kousebandslang wel de beste optie is. Ga me daar eens in verdiepen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:51

luipaard gekko's zijn zeker een optie. Wel heb je dan in de fitting een warmtelamp nodig. Maar dat is bij alle reptielen. UV lamp zijn de meningen over verdeeld. Wij hebben ze wel.
Voederdieren zijn niet zo moeilijk. Wij voeren vooral meelwormen en die kun je in de koelkast bewaren in een bak( even open laten tot ze op pauze zijn en dan dekseltje erop) en dat gaat weken goed. Als je ze binnenkrijgt even een paar handjes havermout geven en wat groenvoer en als dat op is gewoon de koeling in.
meelwormen maken ook geen geluid en dan kun je ze af en toe verwennen met andere insecten. Geen krekels want die vinden ze niet altijd en die maken een grafherrie. Sprinkhanen kun je geven, wasmotten en kakkerlakken(dubia, niet plaagvormend) bijvoorbeeld.