'aanpakken' malafide stichting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Re: 'aanpakken' malafide stichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 21:31

Ik zou graag ook de naam van de stichting willen.

En evt iets meer achtergrond van jouw verhaal.

Zit middenin overleg met een aantal mensen die een stichtinghond willen, en mij advies vragen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 21:36

Ik vind het nog al wat om hier alles zo neer te zetten, zijn er meer bokkers die het met de ts eens zijn?

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 21:40

Dimphyl schreef:
Nog iemand?

Ja, ik wil ook wel een pb.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 21:44

Ik vermoed dat de waarheid in het midden ligt. Wil best geloven dat de pups continu in het asiel gedropt worden want heb zelf stage gelopen bij Animal In Need en het is daar niet anders.

Wel wil ik geloven dat uitgeplaatste dieren regelmatig niet 100% gezond zijn. Dat er niet / niet goed getest wordt op verschillende Middenlandse Zee ziektes zoals Leishmania, Babesiose enz.

Heb al vaker gehoord op verschillende sociaal media dat deze stichting niet altijd lekker via "het boekje" werkt wat betreft de gezondheid van de dieren.

Verder is mijn mening dat een stichting NOOIT en te Nimmer geld mag verdienen (aan de "verkoop" van dieren bijvoorbeeld) geen één stichting hoort winst te maken over de ruggen van donateurs.

Verder vind ik dat een stichting 100% eerlijk en open moet zijn over het te adopteren dier. Liefst de hond eerst enkele weken in een pleeggezin in Nederland zodat karakter en problemen goed naar voren komen.

Aanwezige gezondheid problemen duidelijk uitgelegd en daarbij een gedetailleerd kostenplaatje wat het de adoptant gaat kosten aan medicatie enz.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 05-08-19 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 21:46

Met mijn nog iemand doelde ik meer op mensen die ideeën hadden om dit uit te zoeken of aan de openbaarheid te brengen :o

*edit mvdende echt verdienen zullen ze niet denk ik, maar wat ik wel weet is dat meerdere mensen (ik heb dit zwart op wit staan) hun hond hebben geannuleerd ivm geen vertrouwen in de stichting, en dat daar niks geen geld naar is terug gegaan. Verder doen ze ook geen castratie of voorlichting.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 21:54

Dimphyl schreef:
Met mijn nog iemand doelde ik meer op mensen die ideeën hadden om dit uit te zoeken of aan de openbaarheid te brengen :o

*edit mvdende echt verdienen zullen ze niet denk ik, maar wat ik wel weet is dat meerdere mensen (ik heb dit zwart op wit staan) hun hond hebben geannuleerd ivm geen vertrouwen in de stichting, en dat daar niks geen geld naar is terug gegaan. Verder doen ze ook geen castratie of voorlichting.

Een aanbetaling blijft natuurlijk een aanbetaling. Misschien heeft de stichting wel al kosten moeten maken om die bepaalde hond klaar te maken voor transport. Denk aan entingen (al zouden die altijd op orde moeten zijn eigenlijk) gezondheid bewijs van een dierenarts (is ook maar bepaalde tijd geldig.) Misschien al een vlucht geregeld en betaald.....

Castratie programma moet maar net kunnen. Moet een goede locatie beschikbaar zijn voor de operatie en nazorg, moet een dierenarts aanwezig zijn vanuit de stichting want een locale dierenarts vraagt er natuurlijk geld voor....

Voorlichting wat betreft de te adopteren honden hoort gewoon in orde te zijn, voorlichting naar een breder publiek hoeft van mij niet zo nodig. Er zijn genoeg andere stichtingen die die taak op zich genomen hebben.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 21:56

Waarom wil je hier zo graag energie in steken, wat wil je er mee bereiken. Ik heb zelf 2 Koekenbakkers en echt het is dweilen met de kraan open in Spanje.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 22:00

mvdende schreef:
Dimphyl schreef:

Een aanbetaling blijft natuurlijk een aanbetaling. Misschien heeft de stichting wel al kosten moeten maken om die bepaalde hond klaar te maken voor transport. Denk aan entingen (al zouden die altijd op orde moeten zijn eigenlijk) gezondheid bewijs van een dierenarts (is ook maar bepaalde tijd geldig.) Misschien al een vlucht geregeld en betaald.....

Castratie programma moet maar net kunnen. Moet een goede locatie beschikbaar zijn voor de operatie en nazorg, moet een dierenarts aanwezig zijn vanuit de stichting want een locale dierenarts vraagt er natuurlijk geld voor....

Voorlichting wat betreft de te adopteren honden hoort gewoon in orde te zijn, voorlichting naar een breder publiek hoeft van mij niet zo nodig. Er zijn genoeg andere stichtingen die die taak op zich genomen hebben.

Dit gaat niet om aanbetaling maar om de totale som van de adoptie bijdrage.
Eén van de criteria voor het zijn van een "goede" stichting is toch wel dat je niet alleen de hondjes er weg haalt (= dweilen met de kraan open) maar ook iets aan het probleem daar doet, dwz castratie dagen of voorlichting. Dat doet deze stichting dus allebei niet.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:02

Ben je daar zelf geweest om te kijken, hoe kom je aan deze informatie.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 22:04

marleen_usar schreef:
Waarom wil je hier zo graag energie in steken, wat wil je er mee bereiken. Ik heb zelf 2 Koekenbakkers en echt het is dweilen met de kraan open in Spanje.

Ik wil hier energie in steken omdat de honden hier de dupe van zijn. Mensen vullen alleen 1 lijstje in, betalen, en krijgen huppakee een hondje vanuit Spanje, 9/10 met beschrijving dat het een perfecte happy puppy is. Deze hondjes komen dus terecht bij mensen die misschien geen ervaring hebben maar iniedergeval niet goed zijn voorgelicht / doorgelicht door de stichting.

Zo hebben wij afgelopen jaar ook iemand gevonden die een teef van deze stichting had en deze wilde laten dekken, want een nestje leek haar zó leuk...... (stichting zelf deed hier niks aan, pas nadat wij dit openbaar gedeeld hadden en andere mensen dit dus ook zagen, stuurden zij deze adoptant een berichtje dat ze de hond moest castreren.. Meer niet)

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:05

Pure hondenhandel :r

Zolang er mensen zijn die zielige hondjes willen redden, blijft dit bestaan.
Ik ken iemand die strijd tegen broodfok en hondenhandel, samen met instanties zoals de nvwa. Misschien iets om bij aan te sluiten cq krachten te bundelen?

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 22:05

marleen_usar schreef:
Ben je daar zelf geweest om te kijken, hoe kom je aan deze informatie.

Ik ben niet bij deze stichting geweest nee, dit aangezien verhalen blijven veranderen. Eerst mocht er niemand komen ivm ziektegevaar, toen werkten ze alleen met privé opvangen ter plaatse en wilde deze privé mensen geen bezoek ontvangen, nu is het verhaal weer dat ze pups uit perreras loskopen en dat daar liever niet te veel bezoek mag komen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:09

Dimphyl schreef:
Dimphyl schreef:

Dit gaat niet om aanbetaling maar om de totale som van de adoptie bijdrage.
Eén van de criteria voor het zijn van een "goede" stichting is toch wel dat je niet alleen de hondjes er weg haalt (= dweilen met de kraan open) maar ook iets aan het probleem daar doet, dwz castratie dagen of voorlichting. Dat doet deze stichting dus allebei niet.[/quote]

Ben ik het niet geheel met je eens.

Het adoptie bedrag ligt bij de meeste stichtingen zo rond de €300. Entingen zullen iets rond de €100 kosten. (Natuurlijk minimaal 3 x entingen nodig voordat de basisentingen compleet zijn) gezondheid certificaat is ook niet gratis. Vlucht kost €60. Dan zit je al aan minimaal €200 alleen voor het klaarmaken van de hond voor de reis. Komt de castratie nog bij.... logisch toch dat als dit voor één specifieke hond allemaal wordt geregeld dat er geen geld terug gaat?

En daarnaast had de adoptant beter zich éérst in kunnen lezen wat betreft de stichting dan eerst een hond adopteren en vervolgens zich pas gaan inlezen....

Niet iedere stichting heeft de capaciteiten om een castratie programma op te zetten. Ja, dan is alleen adopteren dweilen met de kraan open. Maar beter dan niets doen.

Spanjaarden weten vaak dondersgoed hoe ze dieren moeten behandelen maar geven geen f#k om hun dieren, voorlichting gaat bij deze gevallen éne oor in andere oor uit.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 23:00

TS; Weet je , waarschijnlijk heb je tijd over ofzo, ga lekker verder met je heksenjacht. Verzamel zoveel mogelijk zgn. slechte ervaringen van adoptanten, stuur Stegeman( wat een giller!!) en de nvwa ( onlangs random controle gehad en stichting is gecomplimenteerd voor gang van zaken ) op ze af. Kom maar op, uiteindelijk zal het er op neer komen dat je geen poot hebt om op te staan; er valt niets te verbergen. Je zult toch echt met beter bewijsmateriaal moeten komen en niet uitgaan van “horen zeggen” en zgn Facebook “wild west” verhalen. Laatste vraag want dat mis ik een beetje in jouw posts; wat is jouw bijdrage in het geheel, als je zo begaan bent met het lot van deze arme kansloze dieren? Wat doe jij zelf hier aan? Of bestaat jouw bijdrage alleen maar door veilig vanachter je toetsenbordje wat summier onderbouwde beschuldigingen de wereld in te slingeren? Get a f*ing life!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 23:08

Bruceandnoon: Vanwaar deze heftige reactie? De naam van de stichting is niet genoemd dus geen laster. Als ze toch zo fout zit komt ze vanzelf wel op een dood spoor, niet? Dus waarom fok jij jou er zo in op? (En zeg nu niet dat het is omdat jij de stichting wilt verdedigen want er is geen naam genoemd :) )

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 23:10

Dimphyl schreef:

Terecht dat ze dat geld niet terugkrijgen. Als je al zover bent dat je een hond hebt gekozen en betaald, en vervolgens nog even afhaakt nadat alles geregeld is op het laatste moment? Dat is toch ook raar?

Topic krijgt een trieste wending trouwens met de discussie tussen TS en bruce :')

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 23:11

bruceandnoon schreef:
TS; Weet je , waarschijnlijk heb je tijd over ofzo, ga lekker verder met je heksenjacht. Verzamel zoveel mogelijk zgn. slechte ervaringen van adoptanten, stuur Stegeman( wat een giller!!) en de nvwa ( onlangs random controle gehad en stichting is gecomplimenteerd voor gang van zaken ) op ze af. Kom maar op, uiteindelijk zal het er op neer komen dat je geen poot hebt om op te staan; er valt niets te verbergen. Je zult toch echt met beter bewijsmateriaal moeten komen en niet uitgaan van “horen zeggen” en zgn Facebook “wild west” verhalen. Laatste vraag want dat mis ik een beetje in jouw posts; wat is jouw bijdrage in het geheel, als je zo begaan bent met het lot van deze arme kansloze dieren? Wat doe jij zelf hier aan? Of bestaat jouw bijdrage alleen maar door veilig vanachter je toetsenbordje wat summier onderbouwde beschuldigingen de wereld in te slingeren? Get a f*ing life!

Mag ik de bal terugkaatsen, wat doe jij dan? Wie ben jij überhaupt dat je het hier moet opnemen voor de stichting en mij moet vertellen dat ik aangeklaagd word?

Ik zelf heb voor diverse stichtingen geholpen met huisbezoeken en (nood)Opvang gedaan voor 2 stichtingen. De stichting waar het nu over gaat weigerde mijn hulp dus daar kan ik niks voor de dieren doen.

Ik ben door alle bedreigingen al lang het punt van praten voorbij, maar als er in het begin normaal gereageerd was op de vragen die ik en anderen met mij hadden, dan was deze hele soap die er nu gemaakt wordt niet nodig geweest.

En ik heb geen enkel wild west verhaal. Alles dat ik gebruik om mij te argumenteren heb ik zwart op wit incl communicatie van de stichting uit naar mij en anderen toe waarin genoeg wordt gezegd. Plus berichten van (ex) medewerkers van de stichting waarbij ook communicatie met de stichting naar mij toe is gezonden.

Maar goed; mijn vraag was hoe ik er achter kan komen of mijn vermoeden dat deze stichting niet juist handelt, klopt of niet. Als ze bezoek van nvwa hebben gehad, ben ik erg benieuwd of daar een verslag van is en of dat openbaar te zien is. Als dat allemaal klopt dan zou dat zeker een reden kunnen zijn voor mij om dit niet verder door te zetten. Overigens dacht ik dat nvwa alleen in nederland dingen deed en niet in het buitenland, of althans, niet bij 'bedrijven' die niet NL geregistreerd zijn?

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 23:13

antje_vip schreef:
Dimphyl schreef:

Terecht dat ze dat geld niet terugkrijgen. Als je al zover bent dat je een hond hebt gekozen en betaald, en vervolgens nog even afhaakt nadat alles geregeld is op het laatste moment? Dat is toch ook raar?

Topic krijgt een trieste wending trouwens met de discussie tussen TS en bruce :')

Ben ik het opzich wel mee eens hoor, veel adoptanten bij deze stichting zijn zelf gewoon niet goed ingelezen, als de stichting dan zelf geen uitleg geeft of om uitleg vraagt van de potentiële adoptanten, krijg je annuleringen.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 23:15

DeMolenhoek schreef:
Bruceandnoon: Vanwaar deze heftige reactie? De naam van de stichting is niet genoemd dus geen laster. Als ze toch zo fout zit komt ze vanzelf wel op een dood spoor, niet? Dus waarom fok jij jou er zo in op? (En zeg nu niet dat het is omdat jij de stichting wilt verdedigen want er is geen naam genoemd :) )

De reactie is zo heftig omdat dit al maanden speelt en ik zie hoeveel verdriet en schade dit veroorzaakt bij betrokkenen. En met welk doel vraag ik me steeds maar weer af.
En de naam wordt per pb verspreid door TS en dat vind ik een zeer kwalijke zaak.
En je hebt gelijk hoor, uiteindelijk zullen ze op dood spoor terecht komen maar het kost gewoon zoveel kostbare energie die eigenlijk naar de dieren zou moeten gaan en niet verspild aan dit rancuneuze clubje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 23:23

Ik snap jou, maar hier met harde taal en scheldwoorden strooien is ook geen reclame voor de stichting. :) Ik weet overigens niet over welke het gaat, maar ik zie liever een professionele houden dan de: Zoek een fiets life houding.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 23:29

Dimphyl schreef:
bruceandnoon schreef:

Mag ik de bal terugkaatsen, wat doe jij dan? Wie ben jij überhaupt dat je het hier moet opnemen voor de stichting en mij moet vertellen dat ik aangeklaagd word?

Ik zelf heb voor diverse stichtingen geholpen met huisbezoeken en (nood)Opvang gedaan voor 2 stichtingen. De stichting waar het nu over gaat weigerde mijn hulp dus daar kan ik niks voor de dieren doen.

Ik ben door alle bedreigingen al lang het punt van praten voorbij, maar als er in het begin normaal gereageerd was op de vragen die ik en anderen met mij hadden, dan was deze hele soap die er nu gemaakt wordt niet nodig geweest.

En ik heb geen enkel wild west verhaal. Alles dat ik gebruik om mij te argumenteren heb ik zwart op wit incl communicatie van de stichting uit naar mij en anderen toe waarin genoeg wordt gezegd. Plus berichten van (ex) medewerkers van de stichting waarbij ook communicatie met de stichting naar mij toe is gezonden.

Maar goed; mijn vraag was hoe ik er achter kan komen of mijn vermoeden dat deze stichting niet juist handelt, klopt of niet. Als ze bezoek van nvwa hebben gehad, ben ik erg benieuwd of daar een verslag van is en of dat openbaar te zien is. Als dat allemaal klopt dan zou dat zeker een reden kunnen zijn voor mij om dit niet verder door te zetten. Overigens dacht ik dat nvwa alleen in nederland dingen deed en niet in het buitenland, of althans, niet bij 'bedrijven' die niet NL geregistreerd zijn?

Waarom zou de stichting jou een verantwoording verschuldigd zijn??
(Ik trouwens ook niet maar vooruit: ben al jaren actief achter schermen bij diverse stichtingen en heb daarnaast meerdere grote sterilisatie en castratie projecten in buitenland samen met lokale overheden georganiseerd )

Ik ga stoppen met discussie hier te voeren. Dit wordt veel te persoonlijk. Zit niemand op te wachten.
Mensen met vragen; ik ben per pb te benaderen.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 23:30

DeMolenhoek schreef:
Ik snap jou, maar hier met harde taal en scheldwoorden strooien is ook geen reclame voor de stichting. :) Ik weet overigens niet over welke het gaat, maar ik zie liever een professionele houden dan de: Zoek een fiets life houding.

Die uitlating is op persoonlijke titel he. Heeft stichting niets mee te maken. Ik ben de stichting niet :-)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 23:32

nou zoals je sprak dacht ik dat je dus zeker voor de stichting werkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 23:37

Dat dacht ik dus ook :j

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 23:39

Ik ook :+